Dronefoto's direct versturen via Whatsapp

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Eric

New Member
Lid geworden
4 jul 2021
Berichten
17
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
84
Locatie
Haarlem
Foto’s genomen met mijn DJI mini 2 drone komen terecht in het album van de DJI Fly app. op mijn Iphone.

Deze foto’s kan ik niet met mijn Iphone via Whatsapp versturen. De foto’s moeten daarvoor in het fotoalbum van mijn Iphone staan. Hoe krijg ik dat de foto’s die ik met mijn drone maak worden opgeslagen in het album ‘foto’s’ van mijn Iphone?
 
Als je de foto's en video's download vanuit de drone komen ze bij mij automatisch in "Albums" van de iphone te staan.
De foto's en video's die in de Fly-app staan zijn van lage kwalteit, de temp-bestanden.
Die kun je wel vanuit de Fly-app versturen via whatsapp, er staan dan ook voor de bestandsnaam "temp".
 
Klaaz, hartelijk dank voor je suggestie. Maar hetgeen je schrijft lukt bij mij niet. Als ik een Whatsapp verstuur met foto's kan ik alleen die foto's versturen die in het fotoalbum van mijn Iphone staan onder "Foto's'. Het lukt me niet om een foto die in het DJI Fly album staat via een Whatsapp te versturen.
 
Nog even;, de foto's van mijn drone komen dus niet atomatisch in de map Foto's van mijn Iphone staan.
 
Klaaz, hartelijk dank voor je suggestie. Maar hetgeen je schrijft lukt bij mij niet. Als ik een Whatsapp verstuur met foto's kan ik alleen die foto's versturen die in het fotoalbum van mijn Iphone staan onder "Foto's'. Het lukt me niet om een foto die in het DJI Fly album staat via een Whatsapp te versturen.
Als je de foto in DJI Fly opent, kun je dan een soort upload icoontje aantikken, daarna kun je whatsapp kiezen.

Maar het downloaden lukt ook niet? Want dan krijg ik ze in Albums.
 
Als ik daar kort op mag inhaken...
Ik werk met en Android toestel en alleen mijn video's komen terug in een mapje op mijn telefoon.
Maar ook in de DJI app zie ik alleen video's en geen foto's terwijl ik die wel maak.
Die kan ik dus allen maar van het kaartje afhalen of als de drone verbonden is met mijn telefoon.
 
Je schrijft: Als je de foto in DJI Fly opent, kun je dan een soort upload icoontje aantikken, daarna kun je whatsapp kiezen.

Ik kan het upload icoontje waar je het over hebt helaas niet vinden op mijn DJI Fly app op mij Iphone.
Nog een suggestie??.
 

Bijlagen

  • C (1).JPG
    C (1).JPG
    895,4 KB · Weergaven: 25
  • C (1).JPG
    C (1).JPG
    86,4 KB · Weergaven: 32
  • C (2).JPG
    C (2).JPG
    92,8 KB · Weergaven: 33
  • C (3).JPG
    C (3).JPG
    92 KB · Weergaven: 34
Je schrijft: Als je de foto in DJI Fly opent, kun je dan een soort upload icoontje aantikken, daarna kun je whatsapp kiezen.

Ik kan het upload icoontje waar je het over hebt helaas niet vinden op mijn DJI Fly app op mij Iphone.
Nog een suggestie??.
Derde foto, rechts bovenin
 
Als ik daar kort op mag inhaken...
Ik werk met en Android toestel en alleen mijn video's komen terug in een mapje op mijn telefoon.
Maar ook in de DJI app zie ik alleen video's en geen foto's terwijl ik die wel maak.
Die kan ik dus allen maar van het kaartje afhalen of als de drone verbonden is met mijn telefoon.
Tik eens in je gewone vliegscherm op het "play" icoontje, dan kom je in een map waar je ook de foto's ziet.
Je kunt ze selecteren en downloaden. Komen onder android dacht ik in een apart mapje te staan
 
  • Leuk
Waarderingen: Mike.vv
@ klaaz, dan neem ik aan dat ik verbonden moet zijn met de Drone?
 
Klaaz schrijft: Derde foto, rechts bovenin.

Als ik daarop klik kan ik inderdaad de afbeeldingen selecteren maar als ik vervolgens op de knop daaronder (download) klik gebeurt er niets. Zie ze later ook niet staan in mijn 'normale' fotoalbum van mijn Iphone.
 
Voor de Iphone heb ik gewoon een sd card reader gehaald met lightning kabel er aan. Sd kaart in reader en dan in iphone en dan naar bestanden app gaan en sd kaart map openen en dan maar iphone map verplaatsen. Heb je de juiste kwaliteit van de foto’s ook meteen.


Litchi en FCC Daar bereik je pas afstanden mee
 
Probleem is opgelost. Lag niet aan de DJI app maar het probleem zat in de instellingen van mijn IPhone waar een vinkje ontbrak op een plaats hij wel moest staan.
Hartelijk dank aan allen die me hierbij hebben geholpen.!
 
Probleem is opgelost. Lag niet aan de DJI app maar het probleem zat in de instellingen van mijn IPhone waar een vinkje ontbrak op een plaats hij wel moest staan.

Zou graag willen weten op welke plaats een vinkje ontbrak. Zit met hetzelfde probleem.