Dronebeelden van BN-ers

En mijn eerste gedachte was, zoiets kan alleen bestaan als er vraag naar is. Maar op de betreffende site staat geen enkele reclame. Waar doen ze dit van? Uit de hand gelopen (foute) hobby?

Hier moet inderdaad een verdienmodel achter zitten. Wie heeft nou zoveel tijd om dit te doen?

Ja, maar ik geloof niet dat een oude man naar al die huizen van rappers gaat. Maar ik kan het mis hebben.

• Leuk
Waarderingen: Dokter Drone
- "De pagina staat vol met opnames die gaan over de woningen van onder anderen rapper Frenna, zangeres Tabitha en oud-international Eljero Elia.
Tsja... Wie kent ze niet, deze BNers? D'r zal heel wat interesse in hen zijn?
Eigenlijk lijkt het alsof ze op deze manier aandacht zoeken.

Heb eens een kijkje genomen maar wat hier gedaan is klopt wel van geen kant! Dit soort droners verpesten het voor de rest! Ik heb even bij Humberto (die BN-er ken ik wel) gekeken maar ze kijken met de drone gewoon bewust de slaapkamer in, not done als je mij vraagt

-
Als je nog bekender wilt worden, dan je al bent, dan kun je gratis promotie voor jezelf maken, via dat SterrenTV.
Dit zijn gewoon wat leeghoofdige pubers, die niet weten waar ze mee bezig zijn.

1751527683234.png

Als je nog bekender wilt worden, dan je al bent, dan kun je gratis promotie voor jezelf maken, via dat SterrenTV.
Dit zijn gewoon wat leeghoofdige pubers, die niet weten waar ze mee bezig zijn.
Geen reclame op de site, ook voor de BN'ers is het kosteloos. Een vreemd businessmodel, of inderdaad pubers met een hobby.
Oh ja. En als Humberto er niet om gevraagd heeft, zou ik aangifte doen als ik hem was.

Vreselijk wat ze doen. Dit gaat weer zorgen voor een strenger dronebeleid.

Vreselijk wat ze doen. Dit gaat weer zorgen voor een strenger dronebeleid.
Dat is niet nodig. Het is binnen de huidige wet en regelgeving al strafbaar volgens Artikel 139f Wetboek van Strafrecht (WvSr) – Heimelijk filmen in een woning.

Dat is niet nodig. Het is binnen de huidige wet en regelgeving al strafbaar volgens Artikel 139f Wetboek van Strafrecht (WvSr) – Heimelijk filmen in een woning.
1°. hij die, gebruik makende van een technisch hulpmiddel waarvan de aanwezigheid niet op duidelijke wijze kenbaar is gemaakt, opzettelijk en wederrechtelijk van een persoon, aanwezig in een woning of op een andere niet voor het publiek toegankelijke plaats, een afbeelding vervaardigt;

Mijn vraag is of dit ook geldt als er geen persoon te zien is, zoals bij Humberto Tan.

Wat te zeggen van al die paperazzi's die soms dagenlang voor woningen of vakantieadressen van BNers bivakkeren voor een paar foto's? Niks nieuws onder de zon, alleen nu gebeurt het met een drone.
En de mensen smullen ervan.
Privacy? Het is het bestaansrecht van al die roddelbladen en aanverwante nieuwssites (lees: nos.nl).

• Leuk
Waarderingen: dirkdenhoed
Goede vraag. Op de letter gelezen zou het dan niet strafbaar zijn, maar ik ben geen jurist. Iemand?
Ja, ik twijfel. Het is misschien wel hun intentie om mensen te filmen in hun huis. Dan is het een soort poging? Weet iemand meer hierover?

In plaats van langs de weg van het strafrecht kun je ook de civielrechtelijke kant op. Als getroffen BN'er kun je een procedure starten op grond van onrechtmatige daad. Lijkt me zeker een haalbare kaart.