Drone wil niet koppelen met RC DJI Mini 3 Pro

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Sandra78

Member
Lid geworden
17 dec 2022
Berichten
41
Waarderingsscore
15
Punten
8
Locatie
Appelscha
Ik heb een nieuwe drone gekregen ( na dat bij de vorige de schroeven van de propellor door gedraaid waren ( dit gebaar kwam van de winkel trouwens), na de firmware update en de fly safety update heb ik hem nog niet gevlogen vanwege het weer.
Eergisteren was het een beetje droog en ik dacht kom laat ik even een klein rondje doen...

Ik krijg een melding dat de RC niet gekoppeld was aan de drone, kon geen firmware update, moet alles kalibreren.
Afijn ik dacht prima ga ik dat doen.... Nou niet dus, ik kan niet kalibreren, de IMU wil niet kalibreren, en nu zegt het ineens dat er geen connectie met de drone is...Als ik wil koppelen vind het niks of het blijft aangegeven geen netwerk connectie ??? Er is internetverbinding..

Ik baal hier echt zo van, de drone staat nog geen 20 min of je verbrand je vingers zo heet wordt het en schakelt het midden in het proces uit. Ik heb mijn kaarten al geformatteerd maar wat ik ook probeer niks werkt!!

Inmiddels ben ik nu ook gewoon zover dat ik hem morgen linearecta terug wil brengen en gewoon geld maar terug dan maar geen drone... Hij komt nieuw uit een verzegelde doos dus het lijkt me geen refurbished.

Iemand nog een idee??
 
Ja. Ga naar de supportpagina van DJI voor het model dat jij hebt. Daar staat een link of QR code om de actuele versie van de fly app te downloaden. Die ga je downloaden en installeren op jouw telefoon, en let op: het stekkertje afkomstig van de verbindingskabel van jouw mobiel moet (van bovenaf gezien dan) in het rechtergat van de controller zitten.

Vervolgens ga de de drone pairen met de controller. In die volgorde.
Dit probleem had ik ook een paar weken geleden toen ik de mavic3 probeerde te pairen. Vandaar dat ik het herken.
 
Ok alleen mijn telefoon is niet de remote, ik heb de nieuwe rc waar alles op het scherm te volgen is…
Ik zal morgen wel even op de site kijken en de app gooi ik er ook even af..
 
Nou het gaat het niet worden, hij heeft een keer gepaired maar hij blijft het nu wederom vragen, ik kan geen fly safety updates doen of niks. Het lijkt er op alsof deze drone gewoon niet wil koppelen..
 
Vier uur lang met behulp van support chat van DJI en een iets andere ingang in de software dan gebruikelijk maar het lijkt er op dat het nu eindelijk goed is.

Voor wie Mac Ventura heeft daar wil DJI Assistent 2 nog niet echt goed op ( ik kon het niet openen)..
Mogelijke oorzaak van het niet pairen,zou kunnen zijn maar dat is mijn vermoeden, ik had de refresh over laten zetten en veelal blijkt als je vooraf je drone en rc niet hebt geüpdatet dat je dan dit euvel krijgt. Helemaal zeker wist de chat medewerker het ook niet maar dit is onze gok.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Eind goed al goed, en complimenten: ik zie maar weinig mensen nadenken over de basisoorzaak van incidenten of problemen. Chapeau!
 
  • Leuk
Waarderingen: Sandra78
Vier uur lang met behulp van support chat van DJI en een iets andere ingang in de software dan gebruikelijk maar het lijkt er op dat het nu eindelijk goed is.

Voor wie Mac Ventura heeft daar wil DJI Assistent 2 nog niet echt goed op ( ik kon het niet openen)..
Mogelijke oorzaak van het niet pairen,zou kunnen zijn maar dat is mijn vermoeden, ik had de refresh over laten zetten en veelal blijkt als je vooraf je drone en rc niet hebt geüpdatet dat je dan dit euvel krijgt. Helemaal zeker wist de chat medewerker het ook niet maar dit is onze gok.
Hoi Sandra, ik heb het zelfde probleem. Maar dan andersom. De DJI Mini 3 pro gekocht nov vorig jaar. En GISTEREN de smart controler DJI RC, die dus ook niet wil connecten met de drone. Heb je een tip voor mij?
Ik heb ook een Mac met Ventura.
Vast bedankt en groet, Cees