Drone weather app

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Reinout_W

New Member
Lid geworden
14 dec 2020
Berichten
3
Waarderingsscore
5
Punten
3
Leeftijd
21
Locatie
Ede
Dag iedereen,

Na uren programeren heb ik een drone weercijfer website gebouwd. Hiermee is makkelijk in een oogopslag te zien of je er op uit kan trekken met je drone. Momenteel is het 5 dagen forecast (weersverwachting), en met 4 tijdstippen per dag. Ook staat er een groene ring om de beste dag van de week voor drone vliegen. Dit is op basis van het gemiddelde cijfer om 12:00 uur.

De website is https://droneweatheronline.com. Ik verdien hier verder geen geld aan (Het kost me juist wat
;)
), maar vind het prettig om zo'n website bij de hand te hebben.

Mocht je feedback hebben hoor ik het graag!

Groetjes,

Reinout
 
Welkom op het forum, Reinout! Leuk dat je een bijdrage levert middels die website.

Eerste indruk is goed; overzichtelijk, niet teveel info, handig dat de web app meteen je huidige locatie kiest.

Als professional zou ik graag ook de windrichting zien. Dit zodat je weet wat er gebeurt in het geval van een fly-away. Je zou verder nog kunnen denken aan het toevoegen van de Kp-index, niet helemaal meteogerelateerd, maar wel een factor om rekening mee te houden.

Ik heb trouwens nog een leuk idee. Maar die kan ik misschien beter even per DM aan je voorleggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Reinout_W
Misschien kun je eens kijken naar opkomst en ondergang van de zon. Morgenavond om 21:00 uur geeft je berekening een 7.3, dan is het al lang donker en mag je niet meer vliegen.
Hier een link naar een API waar je de juiste tijden mee kunt ophalen.
Mocht je in een andere taal hebben geprogrammeerd, zoek dan zelf even op GitHub.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr en Reinout_W
Welkom op het forum, Reinout! Leuk dat je een bijdrage levert middels die website.

Eerste indruk is goed; overzichtelijk, niet teveel info, handig dat de web app meteen je huidige locatie kiest.

Als professional zou ik graag ook de windrichting zien. Dit zodat je weet wat er gebeurt in het geval van een fly-away. Je zou verder nog kunnen denken aan het toevoegen van de Kp-index, niet helemaal meteogerelateerd, maar wel een factor om rekening mee te houden.

Ik heb trouwens nog een leuk idee. Maar die kan ik misschien beter even per DM aan je voorleggen.
Thanks, de windrichting is zojusit geimplementeerd. De kp-index is ook interessant, staat genoteerd!
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Hou er wel rekening mee dat de windrichting met de hoogte varieert, ook in kracht. [Coreolis effect].
Het zal niet meevallen om dit in een app te verrekenen.
Overigens petje af, leuk initiatief.
 
Mooie site, maar er zit nog wel een klein foutje in. Hij geeft nu de waarschuwing 'Past sunset'. Dat is inderdaad juist voor nu, maar niet voor de gekozen tijd bovenaan de pagina (donderdag 15:00 uur):

1611696857235.png