Drone vast in boom (5 meter hoog)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Dieseltijger

Active Member
Lid geworden
3 aug 2021
Berichten
139
Waarderingsscore
106
Punten
43
Leeftijd
62
Locatie
ZOETERMEER
Tsja... Zojuist gebeurd in Frankrijk. Afgelegen lokatie. Sports mode, en natuurlijk niet opgelet en.... Kroetsj!

De drone viel dus van de boomtop een eind naar beneden en bleef steken.

Eerst met een rotboek naar de drone gegooid. Bleef na 6 keer opengeslagen hangen. Pagina onbekend.

Toen een tak. Na tig keer bleef deze ook hangen.

Nieuw lichtere tak. Na 8 keer raak. Drone viel op zachte bosgrond, maar dat was voldoende om een breuk te veroorzaken vlak bij de motor.

Overmorgen naar Mr Bricolage wat twee compenenten frut halen, zodat ik orthopedische chirurgie kan bedrijven.

Over 3 weken dji care refresh aantikken. Voor 47 euro een vervangend geval. PSX_20220522_213744.jpg
 
het komt nooit uit maar in al helemaal niet sterkte met de operatie en succes


Verzonden via mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik ga hier bison multiplastic acrylaatlijm opsnorren. Volgens mij is de arm van vezelversterkte nylon, en zal de reparatieplek minder sterk zijn.

Denk dat de Dji care refresh verzekering niet aangetast wordt, tenzij de poot afbreekt en de drone neerstort.
 
Er zit toch nog een les in je post: probeer de drone op te vangen als het je lukt 'm vrij te krijgen uit de takken
 
Nou, mijn motoriek is vergelijkbaar met die van een tuinhek - ik was na 30 keer on gericht smijten allang blij dat ik doel trof. Mijn les is: vergeet het maar om te vliegen in een niet open ruimte.
 
Nou, mijn motoriek is vergelijkbaar met die van een tuinhek - ik was na 30 keer on gericht smijten allang blij dat ik doel trof. Mijn les is: vergeet het maar om te vliegen in een niet open ruimte.
Haha, ja dat is de hoofdles. Maar je kunt ook vragen of iemand onder de drone wil gaan staan als je met takken en weet ik wat naar de drone begint te smijten. 5 meter is blijkbaar al voldoende voor een total loss.
 
Goed. Rondom de breuk zijn de delen niet-elastisch vervormd. Oftewel: matige passing.

Eergisteren dus de orthopedische chirurg uitgehangen en een vullende (lees: snottige) acrylaatlijm aangebracht: Loctite superglue 3. Zou enigszins vezelversterkte nylon moeten kunnen lijmen.

Dag laten uitharden. Gisteren de voorzijde van de breuk gelijmd, niet aangedrukt - om te voorkomen dat er spanning wordt geïntroduceerd.

Vandaag op 1..4 meter hoogte een klein half uur getest. De drone en ik hebben elkaar letterlijk minutenlang beloerd. Door de mistral windvlagen moeten de motoren regelmatig vermogenspulsen af geven.
Sportsmode vliegen gaat ook goed - en de lijmnaad lijkt intact na de vlucht.

Vandaag maar eens een paar shots op hoogte maken. Wie weet zie ik een wit klompje kunststof het water in gjompen en een foutmelding verschijnen. drone.jpg
 
Gelukkig maar. Kan je tenminste nog mooie beelden maken in Frankrijk.
 
Het verhaal maar vooral de olijke manier van vertellen alleen al is geweldig.. Wilde ik ff kwijt.. Made my day..
Fijne vakantie nog
 
Wil niet irritant zijn, maar realiseer je dat je drone op deze manier niet voldoet aan de veiligheidseisen en jij dus niet aan de regels voldoet en je WA-verzekering dus niet zal uitkeren als je iemand z'n kop er afvliegt of op een auto belandt ;-) Puur als tip bedoeld, verder lekker zelf beslissen wat je doet. En sowieso goed idee om nergens tegenaan te vliegen. :)
 
Dat besef ik terdege, en daarom let ik nu extra op het feit dat ik niet boven mensen vlieg.

Dus stel dat het motortje zou afbreken - dan is het "plons" en niet "auw".
 
Vandaag de geneugten van DJI care refresh in gang gezet, en de mini 2 ontdaan van alles (behalve de propellers) verzonden naar Barendrecht. We zullen zien.
 
Herkenbaar verhaal. Bij mij werd de RTH verplaatst na 2:31 minuten uit het niks. Ja precies op een plek waar een boom staat. 7 meter hoog. Uiteindelijk na uren kreeg ik hem er uit. 1 pootje was afgebroken. Die heb ik er weer op gekregen met epoxy. Heb nu alleen de grote kans als ik hem total los vlieg dat alles kapot is behalve het pootje haha


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app