Drone-tracker.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Lotusair

New Member
Lid geworden
20 feb 2022
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Locatie
Apeldoorn
Waarde Dronepiloten,

Weet iemand of er een betrouwbare drone-tracker bestaat voor de DJI Mavic Mini en voor de DJI Air 2S?
Voor de Air 2S zal de toeneming van het gewicht niet zo'n probleem zijn.
Voor de Mavic mini echter wel. Die kan dan niet meer blijven onder de 250 gram (met alle gevolgen voor de mogelijkheden binnen de geldende/toekomstige regelgeving.
Bij voorbaat dank voor de reactie.
Met vriendelijke groet van Lotusair.
 
Wat wil je met een drone tracker? Je hebt in de DJI Fly app toch een redelijk precieze positie waar de drone zich bevindt.
 
Je zou kunnen kijken naar trackers als de GF-22, dit zijn de kleinste en lichtste trackers momenteel verkrijgbaar.
Je zal de tracker echter moeten modificeren: er zit een magneet in en dat is natuurlijk ongewenst op je drone.
De magneet is overigens prima te verwijderen met een beetje voorzichtigheid.
Het gewicht zal rond de 20 gram uitkomen.
Bevestigen op je drone gaat prima met een stukje klittenband.

GF22.png


 
Waarde Antwoorders,
a)The_Order,
Hartelijk dank voor de reactie.
Dat de GPS-positie in de DJI Fly-app te vinden is, is juist zolang die blijft werken. Ik ga er vanuit, dat een crash van een drone kan leiden tot een zodanige beschadiging dat ook die functie niet werkt. Wat dan?
b) Rcee,
Die mogelijkheid ga ik verder onderzoeken. Hartelijk dank voor de duidelijke verwijzing.

Beide beantwoorders, jullie hebben mij geholpen, zowel door verder onderzoek van de Fly-app , als door een directe verwijzing naar een fysieke oplossing.
Met vriendelijke groet,
Lotusair.
 
Dat de GPS-positie in de DJI Fly-app te vinden is, is juist zolang die blijft werken. Ik ga er vanuit, dat een crash van een drone kan leiden tot een zodanige beschadiging dat ook die functie niet werkt. Wat dan?
In feite klopt deze bewering wel, deze geld echter alleen als er een actieve verbinding tussen de drone en de controller is. Als je een verbroken verbinding hebt dan heb je niets aan de data uit je log.