Drone simulator

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Het is gelukt. Bij macfee naar real-time scannen gaan en daar het exe file uitsluiten.
Ik moest het ook even opzoeken. Ik ken natuurlijk niet de details van alle virusscanners. Maar goed om te horen dat het gelukt is en bedankt dat je het even laat weten.
 
Heeft iemand deze simulator al kunnen downloaden en er mee gewerkt ?
Ik zie geen kans de simulator te downloaden, dus kan ik wel wat hulp gebruiken.
Heb naast een iPad ook een computer met windows 10 in huis.
Net voor het eerst hem proberen te downloaden en te installeren (op mijn werk), maar daar kom ik na installeren niet verder dan een vage netwerkfout:
Network error upon first start.jpg

Zou het kunnen dat de DJI Simulator (zoals zoveel stukken software) impliciet aanneemt dat de internetverbinding niet achter een corporate proxy-server zit? #zucht
Iemand dit al eens gehad?

Zal wel eens zoeken in DJI support forums hiernaar. Hopelijk zijn het gewoon de proxysettings, en is er een mogelijkheid (ergens in de registry of een settingsbestandje) deze in te geven.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees net op een ander forum dat iemand met een netwerkbeheerder zag dat de applicatie een connectie probeert te maken naar servers 54.222.231.86 and 54.223.118.115, over TCP port 3443. Na het openzetten van hun firewall werkte het.
Ik hoop dat ze bij jou een beetje soepel zijn met firewall wijzigingen. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Ik heb de flight simulator nu na een hoop gehannes wel op mijn PC staan, alleen kan ik de controller niet aansluiten, omdat ik daar een kabel met 2 normale usb aansluitingen voor moet hebben. Verder merk ik, als het scherm van de flight simulator op "staat" de muis helemaal niets doet en ik de computer ruw moet afsluiten. Dwz. gewoon de uitknop moet gebruiken.Het is toch eigenlijk van de gekke, dat het zoveel moeite kost, om deze flight simulator te gebruiken .
Kortom het loopt nog niet lekker, wat voor kabeltje moet ik kopen ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de flight simulator nu na een hoop gehannes wel op mijn PC staan, alleen kan ik de controller niet aansluiten, omdat ik daar een kabel met 2 normale usb aansluitingen voor moet hebben. Verder merk ik, als het scherm van de flight simulator op "staat" de muis helemaal niets doet en ik de computer ruw moet afsluiten. Dwz. gewoon de uitknop moet gebruiken.Het is toch eigenlijk van de gekke, dat het zoveel moeite kost, om deze flight simulator te gebruiken .
Kortom het loopt nog niet lekker, wat voor kabeltje moet ik kopen ?
Een micro Usb naar normaal usb ., is hetzelfde als je laadsnoer van bv je Samsung telefoon e.d.
En om het programma af te sluiten kan je gewoon het oude dos command Alt -F4 gebruiken .
 
Een micro Usb naar normaal usb ., is hetzelfde als je laadsnoer van bv je Samsung telefoon e.d.

Mmm, nog eens proberen met de Phantom 4 Pro+ light bridge controller dan maar (Spark controller doet ook helemaal niks en zou ook niet ondersteund zijn).

En om het programma af te sluiten kan je gewoon het oude dos command Alt -F4 gebruiken .

Da's een toetscombinatie van Windows, die niets te maken heeft met DOS, behalve dat je een cmd.exe (of PowerShell) console ook met Alt+F4 kunt afsluiten omdat zo'n console ook gewoon een proces met een window is.

Ook Alt+Tab werkt in de emulator gewoon overigens.

Die minimale systeemeisen zijn trouwens inderdaad niet voor de lol, zeg. Mijn oude Surface Pro 3 roept op minimale detailsettings en 720 resolutie nog om z'n moeder. En met toetsenbord heb je er niks aan, dus mogelijk heb ik geen moer aan de simulator tot ik ofwel toch een keer een Mavic heb (en een betere PC thuis). Of op het werk, als ik met ICT de proxy/firewall issues opgelost krijg..
 
Een micro Usb naar normaal usb ., is hetzelfde als je laadsnoer van bv je Samsung telefoon e.d.
En om het programma af te sluiten kan je gewoon het oude dos command Alt -F4 gebruiken .

Mijn computer heeft een normale USB ingang en mijn mavic pro controler ook, naast een mini USB aansluiting.
Ik begrijp , dat elk kabeltje kan en geen speciale.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Vanmiddag even naar de computerwinkel geweest, om een kabeltje 2 keer USB te kopen en kreeg als antwoord, verkopen wij niet, want dat is 2 keer stroom. Aangezien ik geen kenner ben op dat gebied, ga ik toch wel en beetje twijfelen, zo van , blaas ik mijn afstandsbediening niet op als ik dat ga doen.
Zoals eerder gezegd, mijn PC heeft geen mini USB aansluiting, maar een gewone USB poort.
Welke kabel moet ik nu nemen ?


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Omdat stroom uit en stroom uit ervoor zorgen dat er geen signaal door kan

Maar als het goed is kun je de laadkabel van de afstandsbediening gebruiken

Verzonden met mijn FIG-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: PHTB
Voor zo ver ik heb begrepen moet je de controller met de micro-USB kabel verbinden met de standaard-USB poort op de pc, dus geen identieke USB-poorten gebruiken! Micro-USB op de controller baar standaard-USB op de pc, dan gaat het goed!


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: PHTB
Zo werkt het bij mij in ieder geval. Ik heb wel een behoorlijk zware machine: een oude Dell PowerEdge T310 server, uitgerust met een snelle graphics adapter met 4Gb aan boord.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Uiteindelijk werkend gekregen, maar zo slecht en schokkerig , dat ik denk , dat de computer niet krachtig genoeg is. Ook niet de Mavic pro controller kunnen zelf kunnen downloaden.
Kortom ik stop ermee het te proberen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt: