Drone registratie + registratie nummer plaatsing

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Remtronica

New Member
Lid geworden
20 apr 2020
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Punten
1
Locatie
Twente
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over de drone registratie bij de RDW. Is de aanvraag per kalender jaar of per jaar? Bijvoorbeeld wanneer ik in de zomer pas weer ga vliegen en dan de RDW registratie doe, geldt een jaar dan vanaf die datum?

Daarnaast begrijp ik dat je een sticker of plaatje met het registratie nummer moet plaatsen. Wat gebruiken jullie? Een brand plaatje of sticker? Wat is de beste plaats bij een mavic 2 pro?

Alvast bedankt voor de reactie.
 
s de aanvraag per kalender jaar of per jaar?
Volgens mij is dat per kalenderdatum. Ik kan het lastig checken, want de mijne is geldig van 31-12-2020 tot 31-12-2021 ;)
Maar omdat ie begint op de 31e en niet op 01-01-2021, denk ik dat het om de kalenderdatum gaat.
Dan is het dus mogelijk om de kosten van een half jaar verlenging te besparen door een half jaar later te registreren.
 
Bedankt voor de reacties.
Het document van DJI kende ik niet, dus bedankt hiervoor.

Daarnaast is het vlieg weer nog niet echt fantastisch, dus ik denk dat ik dan nog even wacht met de aanvraag bij Het RDW.
 
Nu ja, in dat jaar komt onvermijdelijk die slechte weersperiode terug. En als je dan toch plots dat gouden uurtje krijgt, heb je niet op 1-2-3 die registratie geregeld...
Ik zou niet wachten (maar dat is persoonlijk).
 
Je krijgt een mail wanneer je je nummer vernieuwen moet, je nummer is een jaar geldig en een nieuw nummer regelen is zo gedaan.

Leuk die plaatjes maar binnen 365 dagen heb je weer een nieuw nummer.

Verzonden met mijn CLT-L29 en de Dronepilots.nl app
 
Ok, dus je krijgt na elk jaar ook een nieuw RDW nummer die je op je drone moet plakken?
 
Daar ben ik niet zo zeker van. Zou dat nummer niet verlengd worden?
In België is het bvb ineens voor 5 jaar geldig.
 
Ja elke 365 dagen een nieuw nummer voor op de drone(s) , zo heb ik het begrepen (daar betaal je 13 Euro voor).

A1-A3 en A2 zijn 5 jaar geldig.

Maar als ik het mis heb, hoor ik het graag.
 
Ja elke 365 dagen een nieuw nummer voor op de drone(s) , zo heb ik het begrepen (daar betaal je 13 Euro voor).

A1-A3 en A2 zijn 5 jaar geldig.

Maar als ik het mis heb, hoor ik het graag.
Volgens de website van het RDW blijft het nummer hetzelfde. Hieronder de tekst.

  1. Per mail ontvangt u de bevestiging van de verlenging van uw exploitantnummer. Uw exploitantnummer blijft hetzelfde en is weer voor 1 jaar geldig.
 
Ja, het is alleen maar om er voor te zorgen dat ze jaarlijks een moment hebben om in te grijpen als de regelgeving weer eens verandert. Dan moet je aanvullende kennis over de wijzigingen tot je nemen of iets in die geest.
Ook kunnen ze op die manier een nummer uitschrijven als diegene stopt met betalen en op die manier de Database een beetje actueel houden.
En het brengt natuurlijk geld in het laatje om de systemen in de lucht te houden ;)
 
Volgens de website van het RDW blijft het nummer hetzelfde. Hieronder de tekst.

  1. Per mail ontvangt u de bevestiging van de verlenging van uw exploitantnummer. Uw exploitantnummer blijft hetzelfde en is weer voor 1 jaar geldig.
Dank!

Verzonden met mijn CLT-L29 en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb begrepen dat het in heel Europa kostenloos is, alleen in Nederland niet. Niet dat ik daarvan opkijk.
 
Dat klopt niet. In Ierland bvb worden er binnenkort ook kosten aangerekend.