Drone meeting in Amsterdam. Onze toekomst wordt hier besproken.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Niet echt: klinkt meer als een introductiedag voor bedrijven en overheden die iets met drones willen gaan doen en een voorloper van de bijbehorende cursusdagen in januari.

Niet dat het niet interessant zou zijn (zou er graag bij zijn, maar mogelijk niet voor die prijs), maar er wordt zo te lezen niets besproken of bepaald, maar het lijkt mij meer informatievoorziening en marketing.
 
Die introductiedag maakt deel uit van het de Amsterdam Drone Week, ik denk dat @PHTB daar op doelt. Daar komen allerlei hotshots uit overheidsorganisaties en bedrijfsleven bijeen om tijdens een zogenaamde 'high level meeting' te spreken over de toekomst van onbemande luchtvaart. En dat gaat veel verder dan simpele drones zoals wij die hier bespreken, blijkt uit het feit dat het thema 'Urban Air Mobility' is en er bedrijven als Uber en Airbus komen praten over vliegende taxi's.

Persoonlijk vind ik dat laatste een gemiste kans. Het is goed om een stip op de horizon te zetten, maar als ik kijk hoeveel moeite het nu nog kost om met een drone van een kilo gewoon je werk uit te voeren (denk aan strikte regelgeving, gezeik over Natura 2000, privacy discussies, et cetera), dan zou je beter daar eerst op kunnen focussen, om dat allemaal wat te stroomlijnen. Daarna moet je pas gaan praten over bemande drones en onbemand vrachtvervoer. maar ja, wie ben ik om dat te vinden...
 
  • Leuk
Waarderingen: Pejebe, peSHIr en PHTB
Hallo Wiebe, jij maakt zelf ook deel uit van het deskundige panel, als geen ander weet je onze belangen aan te kaarten.
Ik hoop, dat het een vruchtbare discussie wordt en dat er afspraken kunnen worden gemaakt.
Veel succes Wiebe


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Hallo Wiebe, jij maakt zelf ook deel uit van het deskundige panel, als geen ander weet je onze belangen aan te kaarten.
Ik hoop, dat het een vruchtbare discussie wordt en dat er afspraken kunnen worden gemaakt.
Veel succes Wiebe

Haha ja, ik zit zelf ook in dat programma-onderdeel, maar ik had het dus over de wat bredere context van de gehele ADW. En ja, waar mogelijk zal ik mijn geluid laten horen. Op zich is het positief hoor, dat er allerlei grote spelers dingen gaan roepen over onbemande luchtvaart, en dat er daarmee misschien wat druk komt op het dossier, alleen ben ik een beetje bang dat er allerlei scenario's geschetst gaan worden die vooralsnog verre van realistisch zijn en dat daardoor mensen juist gaan afhaken als het gaat om acceptatie van deze ontwikkeling. Ik verwijs hierbij naar de Hype Cycle van Gartner.
 
Persoonlijk vind ik dat laatste een gemiste kans. Het is goed om een stip op de horizon te zetten, maar als ik kijk hoeveel moeite het nu nog kost om met een drone van een kilo gewoon je werk uit te voeren (denk aan strikte regelgeving, gezeik over Natura 2000, privacy discussies, et cetera), dan zou je beter daar eerst op kunnen focussen, om dat allemaal wat te stroomlijnen. Daarna moet je pas gaan praten over bemande drones en onbemand vrachtvervoer. maar ja, wie ben ik om dat te vinden...
Je hebt praktische denkers en je hebt visionairs. Deze laatste moeten ook een platform hebben. Dat ze in Amsterdam op visionair niveau gaan high levelen sluit niet uit dat er ook praktisch nagedacht moet worden, althans zo zou het moeten zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Als het aan partijen als Ehang ligt, dan is de vliegende taxi morgen al realiteit. Nu LVNL en ILT nog overtuigen dat er met deze dingen rondgevlogen mag gaan worden :)

 
Ja Qatar, daar noem je ook wat. Daar weten ze van gekkigheid niet was ze met hun geld moeten doen.
 
Mooi toekomstbeeld wordt hier geschetst voor het toekomstig vervoer door de lucht, als de autowegen steeds meer dichtslibben.
En dat zullen we nodig hebben.
 
Laatst bewerkt: