Drone mee naar Singapore.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Kat

New Member
Lid geworden
20 mei 2023
Berichten
5
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
51
Locatie
Den Haag
Goedenavond,
Wij gaan in de zomer naar Indonesië en aansluitend nog 2 dagen via Singapore naar huis. We hebben een drone (yuneec breeze 4K). Gewicht is 395 gram. Die willen we in Singapore niet gebruiken en in de koffer laten.
Is het dan nog steeds nodig om de drone daar te laten registreren?
Ik kom er niet goed uit of er een verschil is tussen het gebruiken van de drone of puur het bezit er van. Kom liever niet in de problemen in Singapore
 
Even de officiele authoriteiten ven het desbetreffende land raadplegen: Unmanned Aircraft (UA)
Tip: print uit en neem kopie mee.
 
Dank je wel! Die had ik al gevonden maar daar hebben ze het over ‘Flying’ en niet over het bezit zonder dat je hem aan zet en er mee vliegt?
 
Als ik dat lees dan zou de drone meekunnen zonder te registreren en lekker in de koffer laten voor 2 dagen.
Any unmanned aircraft (UA) with a total weight of above 250 grams must be registered before it can be operated in Singapore.
Iemand ervaring bij de douane?
 
Rcee, Ik zie nu nog meer antwoorden in the FAQ en ik ben gerustgesteld, hij kan mee in de koffer!
Dank voor het wijzen van de juiste info!
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
hij kan mee in de koffer!
Je bent er nog niet, kijk even bij je luchtvaartmaatschappij naar de voorwaarden die gesteld worden aan het vervoer van je / een drone.
 
Die had ik al gecheckt, dat gaat lukken.