Drone mee naar de USA

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

drone_goals

Member
Lid geworden
5 nov 2018
Berichten
37
Waarderingsscore
5
Punten
8
Leeftijd
32
Locatie
Haarlem
Goedeavond allemaal ,

Heeft er iemand ervaring met het vliegen van een drone in de USA ?
Zelf al het één en ander opgezocht op internet bijvoorbeeld dat je eerst de drone moet registreren op we website van de faa.
Je krijgt dat dan een nummer en dat duidelijk op je drone bevestigen .

Hoe luid dan mijn vraag ? Kan ik dat dan via de computer een sticker printen en opplakken op een arm van mijn mavic ?

Mochten jullie tips en ervaringen hebben dan hoor ik het graag !

Verzonden met mijn SM-G960F en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb vorig jaar April hetzelfde overwogen maar uiteindelijk toch maar besloten het hele boeltje thuis te laten. Alle National Parks/Monuments en State Parks zijn al enige tijd geleden omgedoopt tot No Fly Zone. Daar wordt ter plekke ook zichtbaar (tot in den treuren) voor gewaarschuwd en vrij actief op gehandhaafd. Ik heb dan ook geen enkele drone gezien, en dat verbaasd me absoluut niks. Uiteraard geldt dit alles niet voor de plekken buiten de NPs en SPs om, daar is wat dat betreft ruimte genoeg. Dus het ligt er een beetje aan wat je zoal gaat doen daar ;).

Wat betreft het registratieproces kan ik je helaas niet verder helpen, maar volgens mij klopt je verhaal in grote lijnen wel. Je zult het toestel inderdaad moeten registreren (dit kan gewoon online en kost maar een paar dollar) en de drone vervolgens voorzien van een brandplaatje of sticker met daarop het registratienummer. That's it, volgens mij.

Register Your Drone
 
Ik heb met mijn Marvic air afgelopen zomer gevolgen in de USA. Registratie is niet bijzonder. Ik heb het nummer met een labeltang gemaakt en erop geplakt maar heb nooit controle gehad. Je moet wel goed opletten waar je wel en niet mag vliegen. Daar is wel een app voor die alles weer geeft.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
In iedergeval ben je verplicht het registratie nummer zichtbaar op de buitenkant van de drone te plakken en niet onder de batterij


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Geregistreerd bij FAA voor $5 en zoals Erik Jan met een labeltang sticker gemaakt en deze op de achterste arm aan de buitenkant geplakt.