Drone mee naar Canada/VS

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Aloys

Active Member
Lid geworden
16 jun 2021
Berichten
312
Waarderingsscore
179
Punten
43
Leeftijd
69
Locatie
Kampen
Website
www.aloys.nl
Uurtje geleden met mijn DJI MINI 2 in de handbagage door de security gekomen op Schiphol. Koffertje op de band, door de scanner, geen probleem. Geen vragen, niets. Heb mijn accu's achterstevoren in de lader gedaan, in de DJI-combotas. Ik had drie accubags bij me, voor het geval. Maar was dus niet nodig.

Nu nog zien hoe ik aankomende nacht Canada binnnenkom met de drone, en morgen met de gehuurde camper de grens over, de VS in. Ik heb mijn A1/A3 bij me, en ook een Amerikaans TRUST-certificaat. Dus komt vast wel goed!

Dagelijks ge-update blogje op aloys.nl

Real-time tracking (vanaf morgen) op APRS.fi
 
Houd me svp op de hoogte hoe het verder gaat met dat vliegen in de States!
 
Afgelopen zomer in Canada geweest, alleen had ik mijn drone toen nog niet. Achteraf las ik dat er heel veel National Parks zijn waar je niet mag vliegen. Zeg maar bijna alles. Zonde want het is er prachtig.

Veel plezier!
 
Bedankt voor de melding!
Wordt aan gewerkt. Ze (one.com) hebben PHP ge-upgrade van 7.4 naar 8.0.
Dat heb ik voorlopig maar even teruggedraaid, dus hij moet het over een kwartiertje weer doen!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Afgelopen Juli ook in Canada geweest en mijn dji air 2S. Geen probleem. Wel een Canadees dronecertificaat vie internet behaald. De ingewikkelde registratie achterwege gelaten met de gedachte mij van de domme te houden als toerist bij een controle. In een maand tijd overigens niet gecontroleerd. Het klopt dat er bijna nergens op de mooie plekken gevlogen mag worden, maar er is zoveel te zien dat mooi en het filmen en/of fotograferen waard is. Die parkrangers kunnen nooit overal tegelijk zijn. Al lopen ze wel in grote getale in de buurt van de toeristische plekken rond en een boete kan oplopen tot $2500,-. Wees dus voorzichtig. Ook niet proberen bij de Niagara Falls. Daar wordt door zowel de Canadezen als de Amerikanen streng gecontroleerd En je kan je drone direct inleveren of je moet een vergunning hebben.
(Rocher Rouge Campground, Killarney, Ontario met uitzicht op Sheep Island)
5404B65D-3BDE-4341-BFD6-FC7F5A84293B.jpeg
 
Laatst bewerkt: