Drone locaties bij mij in de buurt.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

puffeltje

Member
Lid geworden
3 jun 2020
Berichten
43
Waarderingsscore
7
Punten
8
Leeftijd
76
Locatie
Zwolle
Misschien heb ik niet goed genoeg gegoogeld, maar ik kan nergens een site vinden, waar
bezitters van een drone, aangeven, waar ze regelmatig met hun drone vliegen.

Ik bedoel een overzicht met plaatsnamen (per provincie), waarbij je dan een overzicht krijgt,
(eventueel met een GPS-locatie), waar men zijn drone uitprobeert of laat vliegen.

Het geeft je dan de mogelijkheid om eens een praatje te maken en je ervaringen uit te wisselen.

Of hebben we te maken met de schuchterheid en men niet aan de grote klok wil laten hangen,
waar je regelmatig bezig bent. Om zo ongewilde pottenkijkers te weren ?

Of het biedt juist de kans, om een ander een tip te geven, dat je een leuke locatie hebt gevonden.

Of beoefenen we onze hobby liever in de grootste afzondering ?

Zelf vlieg ik met mijn drone in de buurt van de Milligerplas van de stadswijk "Stadshagen" in Zwolle.
52 33' 20.54" N en 6 04' 37.12" O Juist op de grens van de gemeente Zwolle en Hasselt. ;)

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
 
Er zijn genoeg groepen en groepjes (lokaal WhatsApp, Facebook-groepen lokaal en landelijk) waar mensen samen afspreken om te gaan dronevliegen, hoor.

Zelf ben ik nog wel eens bij www.dronefanatics.nl (vooral midden Nederland, maar steeds ruimer) te vinden.

Kijk eens verder rond, zou ik zeggen. En misschien reageren er ook wel meer mensen hier.
 
Er zijn genoeg groepen en groepjes (lokaal WhatsApp, Facebook-groepen lokaal en landelijk) waar mensen samen afspreken om te gaan dronevliegen, hoor.

Zelf ben ik nog wel eens bij www.dronefanatics.nl (vooral midden Nederland, maar steeds ruimer) te vinden.

Kijk eens verder rond, zou ik zeggen. En misschien reageren er ook wel meer mensen hier.

Dank voor je reactie. Zoals je ziet loopt het niet erg storm met andere reacties op dit ondwerp.

Je antwoord is echter ook niet echt wat ik bedoel.
Mijn vraag ging niet over georganiseerde evenementen of meetingen, maar over locatities per provinties,
waar men b.v. wekelijks zijn drone aan het uit proberen/oefenen is.

Dus een site, waar je een provincie kunt aanklikken en dan eventueel een stad of dorp, waar
dan de locatie vermeld wordt. Dus een afspraak is dan ook niet echt nodig, maar gebruik
kunnen maken van een rustige plek is dan wel waardevol.

Ik had verwacht, dat men gewoon zelf een locatie opgeeft, van daar ben ik vaak te vinden met mijn drone.

Tja duidelijker kan ik het helaas niet verwoorden.
 
Wat je lijkt te zoeken is dus een soort van modelvliegclub of -veld? Ik geloof niet dat daar een eenduidige lijst van is voor locaties waar meerdere mensen wekelijks gaan vliegen. De meeste mensen met drones die ik ken vliegen juist zoveel mogelijk op verschillende plaatsen in plaats van iedere week op hetzelfde veldje. En als je/ze een "vaste plek kort bij huis" hebt/hebben, dan wordt daar meestal alleen gevlogen, zonder met iemand af te spreken. Voor wel op een plek afspreken samen met anderen (eenmalig danwel wekelijks, danwel daar tussenin) zijn het soort Facebook/WhatsApp-groepen best goed geschikt. Nogmaals: kijk eens rond voor dat soort groepen die jou aanspreken. Succes!