Drone kwijt

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Bidjai

New Member
Lid geworden
23 aug 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
50
Locatie
Lekkerkerk
Hallo. Mijn zoon was met vakantie in België ( Poupehan) en is zijn Drone dji mavic air 2 kwijtgeraakt. De Drone is rond 18,19 Augustus 2020 kwijtgeraakt. Zat vast in een boom. Hij kon het niet eruit krijgen. Zijn ze weggegaan en later teruggekomen maar toen was de Drone al weg. Hij heeft er hard voor gespaard. Is erg verdrietig nu. Hulp en suggesties altijd welkom. Bedankt alvast.
 
Dat is sneu voor je zoon,Find my drone misschien?
Geen ervaring mee,maar ik zou het proberen
Succes
 
  • Leuk
Waarderingen: Bidjai
Dat is sneu voor je zoon,Find my drone misschien?
Geen ervaring mee,maar ik zou het proberen
Succes
Jaa. Heel erg. Vind het heel rottig voor hem. Zit mij niet erg lekker. Ik weet niet of find my Drone gaat werken als de Drone uit staat. En is 300 km en nog wat verder nu. Maar ik zal het opnemen met hem hierover. Bedankt voor uw support. Gr.
 
- Ik lees dit hier zo dikwijls " drone verloren", daardoor heb ik een klever met naam en telefoonnummer op m. drone geplakt, misschien een tip voor anderen !!!.

- P.S.:" Find my Drone " werkt alleen als het toestel nog ingeschakeld staat.

- Je kan ook proberen contact op te nemen met de plaatselijke Politie Poupehan over een verloren drone, maar dan loop je het risico op heel vervelende vragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee en Bidjai
Goed idee om het plaatselijke politie buro te bezoeken en te vragen naar een gevonden drone.
Een bekeuring van 200 euro is beter dan de drone nooit meer terug zien.
:mad:
 
  • Leuk
Waarderingen: Bidjai
Als iemand die Drone heeft ingepikt, kan hij er toch niet veel mee doen zonder de controller, als Bidjai toch mocht besluiten contact op te nemen met de de plaatselijke politie, zorg dan voor een goeie foto van een toestel.
P.s. : Poupehan is een deelgemeente van Bouillon
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bidjai
Goed idee om het plaatselijke politie buro te bezoeken en te vragen naar een gevonden drone.
Een bekeuring van 200 euro is beter dan de drone nooit meer terug zien.
:mad:
Kan ik zomaar een bekeuring krijgen in België? Volgens mijn zoon vloog hij niet in een gebied of omgeving waar dat niet mocht.
 
Als iemand die Drone heeft ingepikt, kan hij er toch niet veel mee doen zonder de controller, als Bidjai toch mocht besluiten contact op te nemen met de de plaatselijke politie, zorg dan voor een goeie foto van een toestel.
P.s. : Poupehan is een deelgemeente van Bouillon
Een serienummer moet wel genoeg zijn denk ik toch?
 
Geen idee over enige pakkans in België, maar...
Kan ik zomaar een bekeuring krijgen in België? Volgens mijn zoon vloog hij niet in een gebied of omgeving waar dat niet mocht.
... als ik het goed heb, mag je in België (nu nog, voor de nieuwe Europese regelgeving in gaat) als consument, zonder enige commerciële certificering, vrijwel niks met een drone.

Zelfs zo erg als "alleen op eigen grond, en niet hoger dan 10 m" of zoiets..
 
dat klopt, 10 m hoog en max 30 m ver voor zover ik weet en enkel op privé grond of met toestemming van de eigenaar, personen moeten onherkenbaar zijn of hun toestemming geven of het op papier moet weet ik zeker, privacy wordt hier heel serieus genomen.
Als iemand ergens in de Ardennen aan de Ourthe of de Semois en er niemand een klacht gaat indienen zal er niets gebeuren denk ik.
daarom heb ik mij laten registreren bij het Directoraat - Generaal luchtvaart van België.