Drone kwijt geraakt

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Piet Vandebril

New Member
Lid geworden
29 jun 2020
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
51
Locatie
Waregem
Mijn zoon is vandaag de controle kwijtgeraakt van de dji mini. Hij is door de wind niet terug gekomen en ergens neergestort. Groot verdriet uiteraard. Kan hij niet de locatie terug vinden waar hij nu ligt? Blijkbaar is hij nu wel zijn WiFi bereik kwijt met het toestel. Wie kan helpen aub?
 
In de app is de laatste door de drone doorgegeven GPS-locatie terug te vinden. Bij harde wind, mogelijk zelfs harder dan de drone zelf vliegen kan, en waarbij de drone mogelijk eerder buiten bereik van de controller is dan dat hij landt/neerstort hoeft die locatie die je in de app ziet niet eens in de buurt te zijn van de plek waar je hem misschien nog terug zou kunnen vinden. Maar ik zou een poging wagen. Open de DJI Fly app, druk op "Profile", en dan op "Find my drone".

(Enkele tips voor de mogelijke toekomst: vlieg niet in wind harder dan de drone maximaal vliegen kan. Houdt hierbij ook in de gaten dat op grotere hoogte de wind harder kan waaien dan je voelt op de grond, en dat de richting anders kan zijn, en ook de richting/kracht meer variabel. En vlieg in geval van twijfel vanaf de startlocatie eerst tegen de wind in, zodat je hopelijk met wind mee "terug naar huis" kunt vliegen bij dit soort problemen.)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Hopelijk is er nog voldoende vermogen in de batt, van de mini:
doe het volgende, schakel de controller in en kijk op het startmenu of je " profile " vindt, druk daarop en daarna op" " Meer ", daarna zie je " " flight Data Center " rzoek de datum waarop dit is gebeurd, rechts na die datum staat een ikoontje van een wegenkaartje, druk daarop dan kan je zien welk traject uw drone heeft afgelegd en ook het punt waar hij het laatst is geweest ( landing ).ga daar op doe plaats zoeken.
- in het menu " safety " vindt je " findt my Drone " druk op het menu vindt je weer een kaart en de mogelijkheid door op " Start Flasching and Beeping " door daarop te drukken gaar de dronee piepende geluiden laten horen en Flaschen.

suc6
 
Mijn zoon is vandaag de controle kwijtgeraakt van de dji mini. Hij is door de wind niet terug gekomen en ergens neergestort. Groot verdriet uiteraard. Kan hij niet de locatie terug vinden waar hij nu ligt? Blijkbaar is hij nu wel zijn WiFi bereik kwijt met het toestel. Wie kan helpen aub?
Balen zeg! Toevallig ben ik net bezig over een artikel met tips over vliegen bij veel wind. Niet dat jullie er nu iets aan hebben, maar wellicht zijn andere dronevliegers er in de toekomst wel mee geholpen.
 
Eigenlijk is het eenvoudig als je de " Flight Environnement Requirements " op blz 36 en Do not Fly in Bad Weather op blz.39 van de handleiding leest kan je zulke dingen vermijden.
 
Eigenlijk is het eenvoudig als je de " Flight Environnement Requirements " op blz 36 en Do not Fly in Bad Weather op blz.39 van de handleiding leest kan je zulke dingen vermijden.
Het merendeel van de fly-aways en crashes had voorkomen kunnen worden als men zich een beetje zou verdiepen in de werking van een drone en de regelgeving. Maar ja, zo gaat het in de praktijk nu eenmaal niet. Dit artikel van een paar jaar geleden is wat dat betreft nog altijd actueel: Dit zijn de 10 meest voorkomende pilot errors volgens DJI
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Dit artikel van een paar jaar geleden is wat dat betreft nog altijd actueel: Dit zijn de 10 meest voorkomende pilot errors volgens DJI

En die lijst van tien meest voorkomende pilot errors zegt (behalve punt 4, waarin het niet expliciet genoemd wordt) helemaal nog niets over wind of andere weersomstandigheden.

Kan je nagaan wat er allemaal mis zou kunnen gaan als je niet goed genoeg weet wat je aan het doen bent..

Ik verwijs je graag naar Met welke windsnelheid kan je nog vliegen? voor meer tips en discussie over vliegen in harde(re) wind eerder op dit forum.
 
Laatst bewerkt: