drone in het water laten storten

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

CALC-assistance

New Member
Lid geworden
10 mrt 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
60
Locatie
den haag
Beste heren,
vandaag mijn drone in het water later storten mavic mini 2 balen was net nieuw ben hem kwijt.
nu heb ik een vraag is het noodzakelijk om een nieuwe met controller te kopen of kan je ook alleen het toestel kopen zonder controller?
ik kan er niets over vinden.

gr Rober
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Nee, controller RC-N1is ook niet los te koop en de Mini 2 ook niet.
Zie Can you buy a Mini 2 without controller?
Officieel dus niet en ik zou me persoonlijk weg houden van ebay/marktplaats om een Mini 2 zonder RC te kopen.

Maar hoe is het gebeurd? Als het door een technisch defect is gebeurd zou ik toch de zaak bij DJI neerleggen (heb je de Mini 2 op kunnen vissen?).

Mocht je een nieuwe moeten kopen neem er dan DJI Care Refresh bij.
 
Officieel dus niet en ik zou me persoonlijk weg houden van ebay/marktplaats om een Mini 2 zonder RC te kopen.
Moet je ook maar net iemand vinden die zijn controller in het water heeft laten vallen. :D
 
  • Haha
Waarderingen: SnitserNL
hoi Zorbat en Sjakie,

Nee dat zal niet gaan lukken iemand vinden zonder controller.
Het was mijn eigen schuld baterijstatus verkeerd beoordeeld hoe dom kan je zijn.
dan de RTH geannuleerd welke werd geactiveerd omdat de baterijstatus te laag was geworden
en het landen wat hij dan inzet niet geannuleerd dus ja hoe dom kan je zijn.
een opeenstapeling van fouten welke dit als gevolg hebben.
Vandaag maar een nieuwe kopen en ik mag hopen dat ik mijn lesje wel heb geleerd.

bedankt voor jullie informatie

gr Rober
 
Balen joh. Wij weten hoe het voelt...

Ook bij de DJI care refresh is het de bedoeling dat je de verzopen drone inlevert. Als hij in iets groters dan een slootje is gevallen, kan dat nog wel eens lastig zijn.

Ik heb wel eens gefantaseerd over een visdobbertje aan een lijntje in een wateroplosbaar zakje, maar de uitwerking van dat idee ligt nog op de plank. (In een emmer werkte het wel, maar wij stunten voorlopig maar niet meer bij water.)

On the bright side: je hebt al wel vast een reserve controller, mocht je een nieuwe mini kopen.
 
beste HPT,
hij ligt in het hollandsdiep dus dat gaat nooit meer lukken hahaha
 
Schrale troost: dan had je ook niks aan je care refresh gehad...
 
Heel soms staat er een Mavic mini op marktplaats zonder toebehoren. Zo ben ik na een crash ook aangekomen.
 
Balen joh. Wij weten hoe het voelt...

Ook bij de DJI care refresh is het de bedoeling dat je de verzopen drone inlevert. Als hij in iets groters dan een slootje is gevallen, kan dat nog wel eens lastig zijn.

Ik heb wel eens gefantaseerd over een visdobbertje aan een lijntje in een wateroplosbaar zakje, maar de uitwerking van dat idee ligt nog op de plank. (In een emmer werkte het wel, maar wij stunten voorlopig maar niet meer bij water.)

On the bright side: je hebt al wel vast een reserve controller, mocht je een nieuwe mini kopen.
Hallo HPT,

Je hoeft niet het wiel opnieuw uit te vinden.
In Amerika (waar anders) hebben ze een heel leuk klein boeitje gemaakt.
Het ding heet Getter Back, en ik zal een foto ervan hier beneden invoegen.
Eigenlijk bedoeld voor het kunnen terug vinden van een vishengel, maar toen bestonden er nog geen drones.
Op hun site spreken ze tegenwoordig wel over drone recovery.
Het leuke van dit boeitje is dat je hem met klittenband aan je drone kunt bevestigen en deze automatisch na het in aanraking komen met water naar de oppervlakte komt drijven aan een hele stevige draad die bijna 35 meter lang is.
Als ik ga vliegen boven een meer of zo dan maak ik hem vast aan een arm van mijn Mavic. Toegegeven het is lelijk, maar ja.
Gelukkig nog nooit een plons gemaakt met mijn Mavic dus zit het draadje nog netjes opgevouwen op zijn plaats.

Groetjes

Ruud20210510_185445.jpg
 
Deze heb ik gezien, ja. Ik vond hem best duur, niet meer te krijgen en werkt op (iets van) luchtdruk en pas vanaf een minimale diepte van enkele meters.

Daarom dacht ik - hierop voortbordurend - aan iets goedkoops wat ook bij een vijver of slootje van een meter diep werkt, als je niet precies weet waar je drone onder is gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens gefantaseerd over een visdobbertje aan een lijntje in een wateroplosbaar zakje, maar de uitwerking van dat idee ligt nog op de plank. (In een emmer werkte het wel, maar wij stunten voorlopig maar niet meer bij water.)
Tip: Als je van plan bent hier ooit een octrooi of patent op aan te vragen, hou je ideeën dan voor je totdat dat octrooi of patent geregeld is.
 
Deze heb ik gezien, ja. Ik vond hem best duur, niet meer te krijgen en werkt op (iets van) luchtdruk en pas vanaf een minimale diepte van enkele meters.

Daarom dacht ik - hierop voortbordurend - aan iets goedkoops wat ook bij een vijver of slootje van een meter diep werkt, als je niet precies weet waar je drone onder is gegaan.
Ik zie pas nu net dat hij tijdelijk niet meer leverbaar is.
Maar duur is hij niet in verhouding tot een nieuwe drone.
Dat van een paar meter diepte zou kunnen maar dat weet ik niet zeker meer omdat ik geen verpakking meer heb na al die jaren.
Maar ja, zou je crashen in een sloot dan weet je de locatie en dan zou ik in die sloot springen Maar een meer van enkele tientallen meters diep word al een ander verhaal: moet ik me met mijn dikke buik weer in mijn duikpak weten te persen.

Ruud
 
Tip: Als je van plan bent hier ooit een octrooi of patent op aan te vragen, hou je ideeën dan voor je totdat dat octrooi of patent geregeld is.
Neuh, klinkt als gedoe.

Nu kan iedereen met een paar euro zelf naar de vis(spullen)winkel en vinden jullie mij lief omdat ik onbaatzuchtig het idee gedeeld heb. Toch?
 
  • Geweldig
Waarderingen: Sjakie
Uit ervaring: ook in een lullig modderslootje is het soms een speld-hooiberg verhaal. Ook al denk je op paar meter nauwkeurig wel te weten waar hij ligt.

De Getterback is al een tijdje nergens leverbaar.

En volgens hun eigen website werkt het zo:
"How does the GetterBack work?
As the GetterBack descends below ten feet, ..."

Ik vlieg vaker boven een flinke beek of vijver dan boven een heus meer. En dan zou het fijn zijn wanneer het ook werkt wanneer het water maar een metertje diep is.