Drone gekocht via handelaar marktplaats.

Aedriaen

Member
Lid geworden
14 jan 2021
Waarderingsscore
13
Punten
8
Leeftijd
67
Hallo, heb een drone gekocht op MP. met controller. Nu blijkt dat deze drone nog is gekoppeld aan de account van de vorige gebruiker. Volgens de tussen handelaar heeft de vorige eigenaar de drone losgekoppeld van zijn account. Ik blijf echter de melding krijgen op mijn controller dat de drone gekoppeld is aan een ander account. Iemand die hier raad mee weet?
Dan hoor ik dit graag.
Bij voorbaat dank.
Vrgr Aedriaen

resetten naar fabrieksinstellingen?

Hieronder een vertaald stukje van een ander forum. Misschien DJI contacteren? Zij hebben de gegevens van de vorige eigenaar.

Ik heb hierover contact opgenomen met DJI en nadat we voorbij het “waarom koop je geen nieuwe” commentaar waren, adviseerden ze dat als ik een bewijs van aankoop zou leveren en ze er zeker van waren dat het toestel geen deel uitmaakte van een flyaway verzekeringsclaim of als gestolen zou zijn gemeld, ze contact konden opnemen met de vorige eigenaar en hem konden vragen het toestel te deblokkeren. Dit is echter volledig vrijwillig door de oorspronkelijke eigenaar. Als ze weigeren, zegt DJI dat ze niets kunnen doen. Dit lijkt nogal vreemd.

edit: Waarschijnlijk heb je een aankoopbewijs nodig.

Als ze weigeren, zegt DJI dat ze niets kunnen doen. Dit lijkt nogal vreemd.

Dat is natuurlijk niet vreemd, dat is juist precies hoe ik het zo willen hebben. Dat betekend dat bij diefstal een ander er niks aan heeft.
Neem je toch nog een keer contact op met de tussenhandelaar en anders terug?

Deze drone is zoals gezegd gekocht door een handelaar die via MP weer verder verkoop. Originele doos, tas, heel de mikmak zit erbij. Een rekening heb ik niet. De tussenhandelaar heeft kontakt opgenomen met de verkoper en zegt dat deze de drone van zijn account ontkoppeld heeft. Als ik via de controller probeer te koppelen dan geeft deze echter het reeds voornoemde bericht. Volgens de tussenhandelaar kon het een paar dagen duren. We wachten af en ik laat het jullie weten via deze berichtgeving. Ondertussen hartelijk dank voor jullie reacties.
vrgr. Aedriaen

Kan je er wel mee vliegen? Is het niet zo dat je zonder ingelogd te zijn max 30 hoog kunt en 50m ver?
En indien je een smartcontroller hebt moet je toch gewoon normaal kunnen vliegen indien de vorige eigenaar de drone niet heeft ontkoppelt.

Zoals gezegd kan ik geen verbinding maken met de drone omdat deze gekoppeld aan het account van de vorige eigenaar. Dus ook geen 30m hoog of 50 meter ver, ook niet met de de smartcontroller want die heb ik erbij.