Drone filmt in lagere resolutie dan ingesteld staat

  • Onderwerp starter Baliekluiiver
  • Startdatum
Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
B

Baliekluiiver

Guest
Hallo,
Ik heb een Mavic 2 Zoom en via de controller heb ik de video resolutie ingesteld op 4K. Als ik later de inhoud van de SD-card naar mijn computer overzet, zie ik bij elk MP4-bestand een lagere resolutie staan van 1920 x 1080. De frame rate staat op 30 fps. Iemand een idee of ik iets verkeerd doe?
Alvast bedankt voor reacties!
 
Kan het te maken in welke editor je de video-eigenschappen bekijkt? Er zijn video-editors die niet echt met 4K om kunnen gaan en deze bij het inlezen automatisch converteren.
 
Dank je wel voor je reactie, maar het gaat niet om editing (ik edit mijn video's helemaal niet). Ik zie gewoon bij de file properties in Windows dat het bestand op schijf de genoemde lagere resolutie heeft...
 
Komen de beelden daadwerkelijk van de sd kaart uit de drone of heb je een smartcontroller ?
 
Ik gebruik inderdaad de smart controller. De beelden worden opgeslagen in de drone's internal memory (en daar zie ik ook bij de properties staan dat ze 4K zijn) en tegelijk door de drone naar de SD-card van de controller verzonden (en daar is de resolutie ineens lager). Deze mogelijkheid staat echter beschreven in het controller manual van DJI en ik heb de betreffende optie ook aan staan (zie screenprint).
 

Bijlagen

  • _.png
    _.png
    38,9 KB · Weergaven: 14
De originele [4K in dit geval] resolutie kan je alleen van de SD uit de drone zelf halen.
 
Mijn welgemeende dank voor het meedenken!
Ja, dat vermoed ik inmiddels ook: de grovere versie die de controller ontvangt is blijkbaar alleen maar bedoeld voor previews, maar ik denk dat ik voor de 4K video's de drone via USB moet koppelen aan de PC. Of (ik neem aan dat dat ook werkt?) ik stop een SD kaart in de drone en plaats die na het vliegen even in de PC (in de hoop dat daar dan wel de 4K versies op staan en mee kunnen worden overgezet)?
 
Precies, zorg er wel voor dat de opnames naar de SD kaart geschreven worden [instellingen] De M2 beschikt namelijk ook over [beperkt] intern geheugen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Baliekluiiver