Drie Britse scholieren geëlektrocuteerd bij poging drone te redden

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Waarderingsscore
3.349
Punten
113
Leeftijd
48
Website
www.dronewatch.nl
Drie Britse scholieren geëlektrocuteerd bij poging drone te redden

Drie scholieren van het prestigieuze Millfield School in Somerset, Engeland, zijn zaterdagavond zwaargewond geraakt nadat zij geëlektrocuteerd werden bij een poging een drone uit een hoogspanningslijn te redden. De slachtoffers liepen ernstige brandwonden op en worden momenteel behandeld in het ziekenhuis, waar zij inmiddels in stabiele toestand verkeren.

Drone raakte verstrikt in elektriciteitskabels

Volgens een bron van Dronewatch was de drone van de leerlingen tijdens het vliegen in aanraking gekomen met een bovenleiding op het terrein van de kostschool.

Lees verder

Soms moet je een drone al verloren beschouwen.
Maar denk wel dat je moet melden dat dat ding daar hangt... maar bij wie? 112?

Zelf een hoogspanningsmast inklimmem of met een lange stok/paal naderen is uitermate dom. Dat is vragen om ongelukken.
Melden is inderdaad wel netjes. 112 bij acuut gevaar, anders zou ik 0800-9009 bellen. Dat is het nationaal storingsnummer.

Zelf een hoogspanningsmast inklimmem of met een lange stok/paal naderen is uitermate dom. Dat is vragen om ongelukken.
Melden is inderdaad wel netjes. 112 bij acuut gevaar, anders zou ik 0800-9009 bellen. Dat is het nationaal storingsnummer.
Als je al iets zou doen, dan zou ik met dingen gaan gooien, maar voor je het weet hangt een half bos in die kabel en is je drone nog steeds niet terug. :)

• Leuk
Waarderingen: Gino88