Drie batterijen

vayreda

Active Member
Lid geworden
21 apr 2017
Berichten
539
Waarderingsscore
124
Punten
43
Leeftijd
70
Locatie
Zandvoort
Na een aantal keren mijn Mavic Pro te hebben meegenomen naar het buitenland, neem ik i.p.v. twee batterijen er voortaan drie mee. Dit keer weer bij de controle koffertje open maken(had wel een Lipo bag erbij gedaan, maar zonder batterijen erin gedaan) beambtes vinden het mooi speelgoed, maar volgens mij kennen zij niet echt de regels. Andere keer vroeg of ik een camera in het koffertje had, ik zei ja.....een vliegende camera! Dat begreep de beambte niet en zag na het openmaken dat het een Drone was, verder geen vragen. Nu kan ik bij mijn volgende reis 20 minuten langer vliegen
 
Je mag zoiezo 3 bats meenemen als je alleen gaat. 1 in de drone en 2 spares. In de handbagage. Dus als je met nog iemand gaat mag die ook 2 extra meenemen. Hier bv de info van lufthansa. De meeste iata maatschappijen hebben deze regels, maar toch even per maarschappij checkenIMG_0533.JPG


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
En een tipn, altijd copietje van de dangerous goods, hoofdstukje lithium batterijen van desbetreffende maatschappij uitprinten en meenemen. Als de security van luchthaven of iemand van die maatschappij die het zelf niet weet vragen heeft , kan je dit laten zien


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda en Peter Ferex