DJI voegt digital zoom en veilige vliegmodus toe aan Mavic Air 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.281
Waarderingsscore
2.919
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
DJI voegt digital zoom en veilige vliegmodus toe aan Mavic Air 2

Middels een veelomvattende firmware-update heeft DJI tal van verbeteringen en nieuwe functies toegevoegd aan de Mavic Air 2, waaronder een 2x digitale zoom bij filmen in 4K resolutie (of 4x in HD 1080p) en een nieuwe Safety Flight Mode. Ook de Hyperlapse-functie is aangepakt: zo is het mogelijk om de functie te pauzeren en Hyperlapse-opnamen weg te schrijven in 4K.

Lees verder
 
De zoom werkt goed begrijp ik inmiddels, maar ik vind die "safety flight mode" ook wel aardig bedacht. Je kunt dan geen kant op vliegen waar geen sensors zijn. Toch weer handig als je bijvoorbeeld even je kind laat vliegen ofzo.
 
De zoom werkt goed begrijp ik inmiddels, maar ik vind die "safety flight mode" ook wel aardig bedacht. Je kunt dan geen kant op vliegen waar geen sensors zijn. Toch weer handig als je bijvoorbeeld even je kind laat vliegen ofzo.
Ik vind het toch een beetje een zwaktebod, die safety flight mode. Het lijkt een toevoeging maar het is eigenlijk het maskeren van een omissie. Bizar trouwens hoeveel mensen dus lijken te vertrouwen op obstakeldetectie, ik zit het altijd als een 'last resort' maatregel, maar goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Ik vind het toch een beetje een zwaktebod, die safety flight mode. Het lijkt een toevoeging maar het is eigenlijk het maskeren van een omissie. Bizar trouwens hoeveel mensen dus lijken te vertrouwen op obstakeldetectie, ik zit het altijd als een 'last resort' maatregel, maar goed.
Ik wou dat m'n mini obstakeldetectie had, er komt een tijd dat ik ga crashen omdat ik een afstand verkeerd inschat. (Even afkloppen.)
Net als m'n auto, ik heb al een paar keer een (onterechte) waarschuwing gehad maar m'n auto heeft -nog- nooit ingegrepen. Het is ook een stukje gemoedsrust.
 
Het is ook een stukje gemoedsrust.
De ervaring leert dat, in het algemeen, deze gemoedrust tot onvoorzichtigheid en het nemen van meer risico's leidt. Zie de toename van verkeersongelukken na de introductie van de valhelm en de autogordels.
 
Ik dacht altijd dat de obstacle avoidance best wel goed werkte. Maar niemand vliegt met zijn ogen dicht, dus wat dat betreft is het altijd een last resort, lijkt me.
 
Laatst bewerkt: