DJI stilletjes gestopt met productie van dronedetectiesysteem AeroScope

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.321
Waarderingsscore
2.947
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
DJI stilletjes gestopt met productie van dronedetectiesysteem AeroScope

Dronemaker DJI is zonder nadere aankondiging gestopt met de productie en levering van het AeroScope dronedetectiesysteem. Sinds de introductie in 2017 is AeroScope uitgegroeid tot één van de meest populaire detectiesystemen voor drones. Het systeem is echter alleen in staat om DJI-drones te detecteren. Bovendien wordt AeroScope overbodig door de aankomende Remote ID-verplichting.

Lees verder
 
  • Leuk
Waarderingen: Scoepiedoe
Wat zijn 'platformagnostische systemen'?
 
Gokje: systemen die niet gebonden zijn aan één platform. In dit geval een detectiesysteem dat ook drones van andere merken/soorten kan detecteren, niet alleen die van DJI.
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Dat heet in de volksmond platformonafhankelijk. Of wat chiquer multiplatform of cross-platform. Platformagnostisch heb ik nog nooit van gehoord, maar klinkt dan wel heel chique.
 
I rest my case, haha
Er is geen case, ik betwijfel het bestaan van het woord niet. Ik had er alleen nog nooit van gehoord. Dat klopt ook wel met die speld in de hooiberg van Tweakers, 3 keer in 25 jaar. :)
Maar ik vind het wel mooi hoor zulke chique woorden. Zo krijgt het forum wat literair chacet.
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager en rcee
Chacet is cachet, dacht ik. Klinkt ook beter: sjaket wordt dan kasjet. Die eerste is misschien eerder een soort kleding wat ik zelden draag... :)
 
  • Haha
Waarderingen: JH54, wdejager en Sjakie