DJI start met uitgifte C1-labels voor Mavic 3 en Mavic 3 Cine

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.280
Waarderingsscore
2.918
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
DJI start met uitgifte C1-labels voor Mavic 3 en Mavic 3 Cine

Goed nieuws voor dronepiloten die in het bezit zijn van een DJI Mavic 3 of Mavic 3 Cine. Vanaf vrijdag 9 december is het mogelijk om een C1-label aan te vragen na het installeren van een recent uitgebrachte firmwareversie. Daarna mag de drone gebruikt worden in Open subcategorie A1. Dat betekent dat ermee in de buurt van mensen mag worden gevlogen, ook in de bebouwde kom.

Lees verder
 
  • Leuk
Waarderingen: cappellen en Ivy
Weet iemand welke oudere drones (o.a. DJI) misschien ook nog worden gecertificeerd ?
 
Ik heb sterke vermoedens dat DJI voor alle bestaande ongecertificeerde drone die er rondvliegen zodanige software-updates zal verstrekken, dat ze allemaal het C1 label kunnen inladen.
Naar mij idee kan DJI het gewoon niet verantwoorden voor de reputatie die ze hebben om al die duizenden dronebezitters in de kou te laten staan: alleen op 150 meter van mensen en bebouwing mogen vliegen.(klasse A 3)
 
Bedenk wel dat - als je een C1 label drone hebt - de drone wel jouw registratienummer en vluchtgegevens uitzendt.

De bekeuring kan dus zomaar op de deurmat vallen. Automatisch - welteverstaan. De Roverheid heeft een slecht trackrecord op het vlak van misbruik van persoonsgegevens.

Ik heb alle examens doorlopen, en heb geen enkele drang om de C1 optie te activeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: DeltaDagger
Ik heb deze zomer in Frankrijk gevlogen zonder C1 label en wat bleek tijdens een vlucht? De Franse overheid kon mij een duidelijk bericht sturen dat duidelijk afleesbaar was op mijn vliegscherm! M.a.w.: onze drones zijn al lang gereed om extern uitleesbaar te zijn ook zonder C 1 label!!
En waarom ik dat bericht kreeg? Omdat ik daar niet mocht vliegen. ik kreeg dus geen bekeuring, wel een waarschuwing.
 
Mijn Mavic 3 is sinds deze morgen voorzien van de nodige C1 labels :)
Vlotte afhandeling van DJI al bij al.