DJI Spionage ?????

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Vanden Berg Guido

Active Member
Lid geworden
29 dec 2018
Berichten
329
Waarderingsscore
76
Punten
28
Leeftijd
80
Locatie
Kessel Belgie
Verschillende leveranciers van DJI Drone's zoals BOL.COM, Media Markt en anderen stoppen met de verkoop van DJI producten omdat dit een Chinees bedrijf is en er mogelijk misbruik wordt gebruikt van onze vluchtdata door China en de leveringen van die toestellen aan Rusland, dat is allemaal goed mogelijk maar wat met al die Chinese Toeristen afgeladen met fototoestellen waar ze hier b.v. Antwerpen alles mee fotograferen van veerkeerlichten, lantaarnpalen, vuilbakken, straatnamen en alles wat maar mogelijk is, is dat dan ook geen vorm van spionage ?, zou hierop ook een verbod moeten komen ?
 
Laatst bewerkt:
Als ik mij niet vergis gaat dit document over spioneren door de drone gebruiker zelf? En niet zozeer over het anoniem doorsturen van data maar china.
Dit is een goede vraag, maar de vraag is makkelijker dan het antwoord. Zie hieronder een onderzoek van de universiteit van Tilburg naar dit onderwerp.

Verzonden met mijn CPH2025 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet49
Klopt, Guido zet zijn vraagtekens toch ook bij Chineze toeristen? Oftewel 'gewone' gebruikers van opname-apparatuur.
 
Laatst bewerkt:
Het is naief om chinese toeristen te vergelijken met wat er gaande is in de vuile oorlog die poetin pleegt in oekraine. Als DJI daar hun producten voor leent dan zijn ze zelf medeplichtigheid aan deze gruwelijkheden.
ik heb DJI gevraagd naar hun standpunt over deze oorlog. Ik krijg een ontwijkend antwoord en als ik doorvraag stopt hun reactie.
ik heb in het totaal 5 DJI drones gehad en in gebruik en ook een osmo en een osmo pocket.
Voorlopig kan ik vooruit maar als ik wat anders nodig ben sla ik DJI over.
 
Vind ik allemaal nogal rare reacties... Als Rusland DJI drones koopt om in te zetten in de oorlog, dan kan DJI toch onmogelijk weten wat er precies met die drones gebeurt ??? En omdat in Rusland Mercedes (om maar een merk te noemen) auto's verkocht worden koop jij dan ook geen Mercedes meer ??? En toen de VS en Engeland, met een op leugens gebaseerde reden Irak binnenvielen werd er ook niks gezegd... of kopen jullie ook geen Amerikaanse of Engelse spullen meer misschien ? En wat dan met de Belgen die in Congo schandalige dingen hebben gedaan... of Nederland die schandalige dingen deed in Indonesië... kopen jullie dan ook geen Belgische of Nederlandse spullen meer ???
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet49
Ik vind het vreemd dat we er allemaal andere oorlogen bijhalen die ook fout waren. Hebben we dan niets geleerd? Zijn dat dan verzachtende omstandigheden?
Als DJI bewust meewerkt met advies en technische hulp aan Poetin en deze smerige oorlog waar de schuld voor 100% bij Poetin ligt, is DJI mede verantwoordelijk.
 
Zijn het geen DJI Drone 's dan zijn het andere merken, feit is dat er een nieuwe vorm van oorlogen zijn aan te komen, alles vanop afstand, als je ziet op sommige beelden wat z'n klein toestelletje kan aanrichten aan een tank van 40 / 50 ton, die zijn hiervoor volledig weerloos tegen, zelfs met luchtafweer omdat ze te vlug en te klein zijn en mogelijk niet zichtbaar op Radar.
Ook is hier is informatie zeer belangrijk en daar kunnen de kleinste Drone's voor zorgen voor vriend en vijand.