DJI presenteert identificatiesysteem voor nabijvliegende drones

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.281
Waarderingsscore
2.919
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

In de strijd tegen drones die op plekken vliegen waar dat niet de bedoeling is heeft DJI een nieuwe oplossing gepresenteerd: AeroScope. Het systeem bestaat uit een ontvanger op de grond die nabijvliegende DJI drones kan detecteren, volgen én identificeren. De tool moet handhavers in staat stellen om zogenaamde rogue drones te onderscheiden van drones die geautoriseerd zijn om op een bepaalde locatie te vliegen.

Lees verder
 
Ik denk dat dit soort technieken prima werken om eigenaren van Standaard DJI drones te kunnen traceren die op plekken vliegen waar dat -op dat moment- niet mag. Dit, zonder dat men youtube facebook en andere sites af te hoeft struinen.

Ik denk niet dat we moeten denken dat we met deze middelen criminelen kunnen beletten om dingen te doen die we echt niet willen. Een grapjas die wat hobby onderdelen in elkaar sleutelt met wat handleidingen die je op internet kan vinden is waarschijnlijk niet te traceren (zeker als DJI onderdelen gemeden worden).

Als zo'n crimi-drone al te traceren zou zijn, dan komt een tegenreactie waarschijnlijk te laat (een drone die met 60 km/uur vliegt legt een kilometer in een minuut af en als je een gemiddelde drone opstart duurt het een minuut voordat de politie-drone "weet" waar hij is.). Alles wat in de lucht beweegt en wat geen ID heeft uit de lucht gaan schieten lijkt me niet handig, zeker niet als er vlak achter die drone een Boeing 747 kan vliegen.
 
En anders plak je toch gewoon een camera op de rug van een valk. Flinke vent die het verschil kan traceren tussen een valk met camera en eentje zonder.
www.liveleak.com/view?i=593_1510919997
 
Laatst bewerkt: