DJI Pocket Osmo

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

OmeSlikkum

New Member
Lid geworden
10 nov 2018
Berichten
11
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
45
Locatie
Landsmeer
Hallo allemaal,

Ik heb deze nu 2 weken in bezit en ben er zeer tevreden over. Maar was even benieuwd wat jullie ervan vinden.

Mijn ervaring tot nu toe is dat het klein, snel en handig is. De video kwaliteit is boven verwachting, zeker bij weinig licht. Natuurlijk ook minpunten. Zo kan je hem niet op een statief bevestigen (echt een gemisten kans) zonder dat je een extra accesoire ervoor nodig hebt. Autofocus wil nog wel is rommelen en hoe hij aan je telefoon hangt mocht je die verbinden verdient ook niet de schoonheidsprijs. Maar voor de rest wat een leuke reiscamera is dit.

Wat vinden jullie?
 
Hi OmeSlikkum,

Leuk om te lezen over je ervaringen met de Osmo Pocket. Ik ben ook aangenaam verrast door de videokwaliteit. Ik maakte onlangs deze reisvideo, i.c.m. een Mavic 2 Zoom. Helemaal niet onaardig. Ben met je eens dat een statiefkoppeling er wel standaard in had mogen zitten. En wat de connectie met de telefoon betreft.. ik vind dit 100% beter dan de wifi connectie zoals bij de oude Osmo, dan was je altijd zowat een minuut verder voordat je kon gaan filmen.

Wat betreft het focusprobleem, dat schijnt sinds gisteren opgelost te zijn, met firmware update v1.3.0.20:

Overview
  • Date: 2019.01.07
  • Firmware: v1.3.0.20 (file size is approx. 51MB)
  • DJI Mimo App iOS: v1.0.2
  • DJI Mimo App Android: v1.0.2

What’s New?
  • Added 1080p 25/50fps and 4K 25/50fps resolution to basic settings.
  • Added support to shoot 3×3 panorama photos when the tilt axis is between -20° and 80°.
  • Optimized ActiveTrack in DJI Mimo when detecting people’s head and shoulders in camera view.
  • Increased the time that the gimbal is in position to fit into the cover from five to eight seconds.
  • Optimized the focus in some situations.
  • Optimized ActiveTrack when the gimbal is in Portrait and Flashlight mode.
  • Fixed the issue where a red tint appeared when using Auto White Balance (AWB) in scenes that were predominantly green.
  • Fixed the issue affecting some devices where the charging time was slow.
 
Ja die had ik voorbij zien komen, ik ga die vandaag is even erop zetten. Ik hoop ook dat het active track beter is geworden, tenminste aan de telefoon. Ik had een test filmpje gemaakt waarbij ik een beetje door de keuken rondloop en een kookvideo maak (wat ik nog wel is doe). Zolang ik een beetje in de camera blijf kijken dan houd hij me goed in beeld. Zodra ik wegkijk, of me even omdraai om iets te pakken is hij me op de telefoon meteen kwijt. Als je hem stand alone neerzet dan pakt hij je razendsnel weer op. Heel vreemd, je zou het andersom verwachten aangezien er ind e telefoon inteligentere software zit. Dus ik ben benieuwd, lekker mee blijven uitvinden.

Gaaf filmpje trouwens :).Mooi hoe je de combinatie maakt tussen de twee devices. Echt heel gaaf.

Ik heb een subreddit (mocht je daarop zitten) gemaakt voor de DjiPockeOsmo. Kijk maar is even.
 
Houden jullie de aansluiting van de telefoon er altijd opzitten ? Lijkt me wat kwetsbaar. Of valt dat mee. Het continu wisselen van de houder is ook niet alles


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik laat die adapter er altijd opzitten. Het scheelt dat het hoesje hier een uitsparing voor heeft.

Hierbij trouwens mijn uitgebreide review van de Osmo Pocket.
 
Hierbij trouwens mijn uitgebreide review van de Osmo Pocket.

Heel sneaky minimaal bewerkt zodat de adapter voor een externe microfoon nu in ieder geval op één plek wel even genoemd wordt, of heb ik daar de vorige keer overheen gelezen? ;-)
 
Heel sneaky minimaal bewerkt zodat de adapter voor een externe microfoon nu in ieder geval op één plek wel even genoemd wordt, of heb ik daar de vorige keer overheen gelezen? ;-)

Zo, jij bent scherp! Ja, in de eerste versie stond die adapter niet vermeld. Voor de volledigheid heb ik die optie later genoemd. Aangezien het om een minimale aanvulling gaat heb ik dat verder niet benoemd, mijn conclusie wijzigt er ook niet door (ik haat losse adapters). Bij grotere inhoudelijke wijzigingen in artikelen komt er onderin altijd de toevoeging 'update' te staan, gevolgd door een korte samenvatting van de wijziging.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr