DJI phantom 4 niet te verkopen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Issey

New Member
Lid geworden
16 feb 2020
Berichten
6
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
24
Locatie
Netherlands
Ik probeer mijn Phantom 4 voor 450 te verkopen aangezien ik hem een paar maanden geleden voor 500 heb gekocht. 450 is volgens mij de laagste prijs van een goed werkende Phantom 4 maar alsnog krijg ik hem niet verkocht.
 
Ik zie op MP, dat de advertentie van 14 februari is, dus nog niet zo lang. Je kan eens proberen er een vraagprijs bij te zetten ipv bieden.
Soms kan het een tijdje duren.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb al meerdere advertentie erop gezet en verwijderd, met en zonder vraagprijs maar het verkoopt niet
 
Het seizoen werkt niet echt mee. Het is nog grijs buiten en de laatste tijd behoorlijk winderig en regenachtig. Pas in het voorjaar 'ontwaken' de meeste dronevliegers weer. Ik zou het nog eens proberen in maart of april, dan heb je een veel grotere kans op een succesvolle verkoop.

Een nadeel is wel dat de Phantom 4 door zijn 'hoge' gewicht in Open categorie A2 terecht komt, vanaf 1 juli 2020. Mensen zullen dus in ieder geval een vrij uitgebreid examen moeten doen om met deze drone te mogen vliegen. Voor 500 euro koop je ook een nieuwe Mavic Mini met extra accu's en ik denk dat veel hobbyvliegers daar de voorkeur aan geven.
 
Vorig jaar, ergens in november mijn Typhoon-H met realsense met traantjes verkocht via marktplaats, met leuke extra's zoals goede lipo-lader, steadygrip voor de camera, extra props, nieuwe accu(119€) en filters. Destijds totaal ongeveer 2300€ nieuw (+/- 3,5 jaar geleden). Prachtig ding maar in verband met tripjes en wandelen zocht ik iets kleiners. Zeker in verband met de nieuwe regelgeving was ik ook bang dat ik er niet van af zou komen. Gelukkig was er iemand die wel interesse had. (Ik had hem bijna gevraagd of hij wel goed voor hem zou zorgen). Verkocht voor 600€, dus ongeveer 25% van de aanschafwaarde. Weggegooid geld? Ik denk er nu anders over sinds het bezit van de Mini, de betrouwbaarheid van drones wordt steeds beter en over het algemeen goedkoper. Heb een beetje geduld met Marktplaats, het heeft zeker 2 weken geduurd voordat ik de reactie van de koper kreeg. Geduld is een schone zaak.
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Probeerde vorig jaar mijn toen nog geen 1 jaar oude Phantom4pro Obsidian te verkopen met twee extra accu’s en een crystalsky 7,85” scherm. Nieuwprijs €2.500,- kreeg een bod van €600 en toen ik dat te weinig vond werd ik voor idioot uitgemaakt. Ik heb het geld gelukkig niet nodig dus staat de drone te staan en hou ik de accu’s bij. In juni wordt de drone 2 jaar. En waarschijnlijk zal ik hem nooit meer kunnen verkopen met die nieuwe regels op komst. Ik ga hem ook niet weggeven want zo voelt het als je zoveel afschrijft in een korte tijd.
Dji heeft de markt zelf kapot gemaakt. Gelukkig is het een fantastische drone en zal ik hem af en toe nog wel eens gaan inzetten.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Probeerde vorig jaar mijn toen nog geen 1 jaar oude Phantom4pro Obsidian te verkopen met twee extra accu’s en een crystalsky 7,85” scherm. Nieuwprijs €2.500,- kreeg een bod van €600 en toen ik dat te weinig vond werd ik voor idioot uitgemaakt. Ik heb het geld gelukkig niet nodig dus staat de drone te staan en hou ik de accu’s bij. In juni wordt de drone 2 jaar. En waarschijnlijk zal ik hem nooit meer kunnen verkopen met die nieuwe regels op komst. Ik ga hem ook niet weggeven want zo voelt het als je zoveel afschrijft in een korte tijd.
Dji heeft de markt zelf kapot gemaakt. Gelukkig is het een fantastische drone en zal ik hem af en toe nog wel eens gaan inzetten.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

is deze drone nog te koop dan?
Ik vind die P4Pro+ een wereld-drone, die nieuwe mavic 2 pro lijkt beter, maar die ervaring heb ik nog niet. (met veel wind is de P4P stabieler)

We testen nu een mavic 2 pro in de imkerij, maar ik was blij dat er nog een P4P als back-up beschikbaar was.