DJI Phantom 3 vervoeren in het vliegtuig

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Stuntpiloot98

New Member
Lid geworden
23 jun 2018
Berichten
2
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
25
Locatie
Nederland
Hallo allemaal,

Volgende week ga ik op vakantie en vertrek ik met het vliegtuig richting Spanje. Om mijn vakantie mooi vast te leggen op beeld wil ik mijn DJI Phantom 3 Standaard meenemen in het vliegtuig. Dit inclusief met (natuurlijk) de controller, opladers en twee accu's. Voor mijn drone en alle accessoires heb ik een stormcase koffer waar alles in past (zie afbeelding hieronder).

DJI Phantom 3 Stormcase.jpg

Heeft iemand enige ervaring over het meenemen van een drone in een vliegtuig en wat ik kan verwachten? Wordt er moeilijk gedaan of moet ik nog ergens aan voldoen om mijn drone met accessoires zonder problemen door de douane te krijgen?

Gr,
Koen
 
  • Leuk
Waarderingen: Ad-PILOOT
Hallo allemaal,

Volgende week ga ik op vakantie en vertrek ik met het vliegtuig richting Spanje. Om mijn vakantie mooi vast te leggen op beeld wil ik mijn DJI Phantom 3 Standaard meenemen in het vliegtuig. Dit inclusief met (natuurlijk) de controller, opladers en twee accu's. Voor mijn drone en alle accessoires heb ik een stormcase koffer waar alles in past (zie afbeelding hieronder).

Bekijk bijlage 430

Heeft iemand enige ervaring over het meenemen van een drone in een vliegtuig en wat ik kan verwachten? Wordt er moeilijk gedaan of moet ik nog ergens aan voldoen om mijn drone met accessoires zonder problemen door de douane te krijgen?

Gr,
Koen

Hoi Koen,
Verleden week ben in het buitenland geweest en had wat flesjes met frisdrank in mijn handbagage. Deze werden voor mijn vertrek al in beslag genomen. Op de vraag waarom konden ze mij vertellen als het in de bagage in het ruim van het vliegtuig was het wel toegestaan. Ook n busje scheerschuim bleef achter.
In het vliegtuig kwamen ze rond met koffie en flesjes frisdrank!
Wat is het probleem? Eerlijk ik zou het niet weten.
Maar laat je goed informeren over batterijen meenemen. De kans bestaat dat ze moeilijk kunnen gaan doen.
Hou je ook aan de regelgeving in het land waar je gaat vliegen. De Nederlandse wet is daar niet van toepassing.
Goede reis en we zien je films wel tegemoet.
 
Recent mijn mavic pro mee genomen naar griekenland. Gevlogen op athene met transavia. Geen enkel probleem.
Moest alleen bij de rontgen de drone uit de tas halen. Wel de 3 accus in lipo bags gedaan.