DJI onthult Mavic 4 Pro: drone met 100 MP Hasselblad-camera en 360° gimbal

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Waarderingsscore
3.349
Punten
113
Leeftijd
48
Website
www.dronewatch.nl
DJI onthult Mavic 4 Pro: drone met 100 MP Hasselblad-camera en 360° gimbal

DJI heeft vandaag de Mavic 4 Pro aangekondigd, een nieuwe high-end camera-drone die zich richt op professionele beeldmakers. Het toestel is uitgerust met een 100 MP Hasselblad-hoofdcamera, twee telelenzen met grote CMOS-sensoren, een gimbal die 360° om zijn as kan draaien en geavanceerde obstakeldetectie. Dankzij deze combinatie biedt de Mavic 4 Pro nieuwe mogelijkheden voor het maken van creatieve luchtopnamen.

Lees verder

• Leuk
Waarderingen: Menno Schaefer
Indrukwekkende specs. Maar niet goedkoop.

grappig om te zien dat het een consumenten drone wordt genoemd. Benieuwd of hier dronies zijn die aanschaf serieus overwegen en wat daarbij de afwegingen zijn.

Ik zat al te kijken om misschien mijn Mavic 2 Pro te vervangen voor een Air 3S maar nu ik dit zie misschien toch maar even doorsparen.
Als Semi/Professioneel fotograaf lijkt me dit wel erg mooi om foto's te maken met deze resolutie en grotere sensor.
Heb destijds ook gekozen voor de Pro 2 vanwege de 1" sensor en de keuze om van diafragma te kunnen veranderen wat ik dan bij een 3S weer mis helaas.
Eerst maar eens zie wat dit allemaal word want de prijs en het gewicht is niet niks.

Mooi, zou hem best willen hebben, maar de combinatie C2 label, en wat Dji deed met de Mavic 3 (6/7 oid verschillende versies) zorgt ervoor dat ik wel wacht tot er een versie komt die iets minder vliegtijd heeft, en onder die 900 gram blijft..

Mooi, zou hem best willen hebben, maar de combinatie C2 label, en wat Dji deed met de Mavic 3 (6/7 oid verschillende versies) zorgt ervoor dat ik wel wacht tot er een versie komt die iets minder vliegtijd heeft, en onder die 900 gram blijft..
+1

Ik zat al te kijken om misschien mijn Mavic 2 Pro te vervangen voor een Air 3S maar nu ik dit zie misschien toch maar even doorsparen.
Als Semi/Professioneel fotograaf lijkt me dit wel erg mooi om foto's te maken met deze resolutie en grotere sensor.
Heb destijds ook gekozen voor de Pro 2 vanwege de 1" sensor en de keuze om van diafragma te kunnen veranderen wat ik dan bij een 3S weer mis helaas.
Eerst maar eens zie wat dit allemaal word want de prijs en het gewicht is niet niks.
Ik heb een Air3S gekocht vanwege de 70 mm lens. Ik zie zo geen verschil met de mavic 4 pro 70 mm specs, beiden een 1/1.3 sensor. Fotografie is voor mij hobby, ik heb ook een Nikon D3300 met een paar lenzen.
Afgelopen zaterdag heb ik een poging gedaan om het vertrek van de Kamper Kogge er mee vast te leggen.
Vanaf hier: 52°34'10.7"N 5°54'19.1"E
Mijn foto's vindt je op Facebook, Piet Harms Foto's | Kampen
En op youtube Piet Harms wat eerste schreden in video.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Menno Schaefer
Ik heb een Air3S gekocht vanwege de 70 mm lens. Ik zie zo geen verschil met de mavic 4 pro 70 mm specs, beiden een 1/1.3 sensor. Fotografie is voor mij hobby, ik heb ook een Nikon D3300 met een paar lenzen.
Afgelopen zaterdag heb ik een poging gedaan om het vertrek van de Kamper Kogge er mee vast te leggen.
Vanaf hier: 52°34'10.7"N 5°54'19.1"E
Mijn foto's vindt je op Facebook, Piet Harms Foto's | Kampen
En op youtube Piet Harms wat eerste schreden in video.
Foto ziet er goed uit idd, maar uit de Mavic 2 pro die ik nu heb zijn de beelden ook fraai, maar de grotere sensor spreekt mij erg aan.
En het is iets voor erbij heb natuurlijk ook alle lenzen van 16mm tot 700mm maar vanuit de lucht is het toch net even anders. Maar misschien is de Mavic 3 pro wel een optie als die wat zakt in prijs???