DJI MINI 4 PRO ?

Mijn originele Mavic Pro is vrees ik na m'n laatste bezoek aan IJsland (tijdens het filmen van dit filmpje
vanaf 0:30 minuten) toch meer als alleen cosmetisch beschadigd geraakt. De drone kan nog wel gevlogen worden maar regelmatig gaat de gimbal naar een bovenhoek en is stabiel filmen of fotograferen onmogelijk.
Ik overweeg daarom voor komende zomer een andere drone te kopen, mogelijk een DJI Mini 4 Pro. Ik probeer online een vergelijk te vinden van beelden geschoten met deze beide drones (Mavic Pro en Mini 4 Pro), waarbij ik vooral geïnteresseerd ben in foto's. Heeft iemand voorbeelden ter vergelijk van beide drones van (nagenoeg) dezelfde scene en licht ?

En met de Mavic pro bedoel je de eerste Mavic van ik gok 5/6/7 jaar oud? Met dat ronde lensje? En de gimbal die je in portretstand kon zetten?

Zo ja:

Heb je de gimbal al wel eens gekalibreerd? Mijn ervaring was dat je die sowieso af en toe moest kalibreren en dat kwam heel precies

Wat betreft het fotograferen.

De sensor is groter, en ik vond de foto’s van de eerste Mavic sowieso heel slecht. Ik hoef geen dezelfde foto’s te zien van verschillende drones om te weten dat die van de eerste Mavic slechter zijn dan welke drone van tegenwoordig ook. Er zijn in 6/7 jaar een hoop stappen voorwaarts gemaakt.

Mavic 3 - Most recent video on YouTube: Roadtrip New Zealand

Klopt, de originele Mavic Pro (fly more combo) heb ik het over. Gimbal en kompas calibreer ik regelmatig (maar ik vlieg er niet vaak mee). Mijn woonplaats Eindhoven maakt dit geen makkelijke hobby vandaar dat ik er niet eerder in heb geïnvesteerd behalve een nieuwe accu. Foto's neem ik eigenlijk altijd in RAW en met 5 foto's AEB en de kwaliteit is met 12 megapixels te doen.

Ik was gewoon benieuwd of er voorbeelden zijn van de vooruitgang, de meeste vergelijkingen die ik vind zijn tussen 2 verschillende drones van dezelfde generatie óf een opvolger en vorig model, vandaar de vraag voor concrete voorbeelden.