dji mini 4 pro - active tracking - paard

luwaniej1

New Member
Lid geworden
27 mei 2024
Waarderingsscore
13
Punten
3
Leeftijd
36
Goedemorgen allemaal!

Sinds kort ben ik de trotse eigenaresse van een DJI mini 4 pro - mijn eerste drone.

Mijn eerste vlieg ”ritjes” zijn gemaakt. De kwaliteit is echt top!

Echter loop ik tegen een probleem aan… Ik heb nog een hobby en dat is paardrijden.

Ik rij vaak op het strand. Ik had dus zo bedacht dat ik dan met de drone mij zelf zou kunnen volgen.

Ik heb al een paar filmpjes gemaakt waarop het er erg leuk uit ziet.. maar in de realiteit is het toch anders.

Hij is mij erg vaak kwijt.. ik kan dus niet ontspannen een stukje rijden maar ben echt aan het rijden om te filmen.

Ja, ik weet dat dit misschien ook niet zo handig is om te combineren… maar ik wil gewoon zo graag onafhankelijk zijn...

Ik ben namelijk ook fotograaf en maak van iedereen mooie rijfoto’s behalve van me zelf.

Ik heb ook de insta360 met een lange selfiestick maar ook dat is te paard niet ideaal.

Wie heeft er tips?

Zou het licht uit maken?

Bewolking? Zon? Goude uur?

Misschien een volgende keer een lichtere broek aan zodat het op het paard afsteekt?

Eerdaags komt iig mijn gordel binnen zodat ik de controller vast kan maken en handsfree kan rijden

Ik hoop dat iemand raad weet…

• Leuk
Waarderingen: Vranz van Maaren
Zou eerst aan veiligheid denken, je mag ook niet fietsen/autorijden en gelijktijdig je drone besturen.
Daarnaast lijkt het mij onmogelijk dat je (zoals verplicht) je drone ten alle tijden in je zichtveld (VLOS) moet hebben.
Zou contact zoeken met een collega piloot die dan de beelden voor je kan maken.
Grote kans dat die beter zijn omdat jezelf in ieder geval ontspannender op je paard rijdt.
Zon, bewolking, lichtval en gouden uur tellen uiteraard ook mee in een mooie compositie.

Mavic 3 Pro Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe
Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Hoi Leonie, welkom op het forum.

Is er niet iemand die je kent met drone skills om opnames of foto's van jou te maken?

Nee en buiten dat wil ik er niemand mee lastig vallen of gaan pleasen.

Ik snap de goed bedoelde opmerking over de veiligheid.. maar dat is nu even ter zijde.. daar ben ik mij heus van bewust.

Ik pak ook enkel het strand en dalijk met de gordel om, handen vrij.

Ik ben echt op zoek naar tips en ervaringen voor het beter volgen.
Iemand op een mountenbike herkent hij ook dus ik probeer te achter halen wat er fout gaat te paard... kleuren combi? Andere lichtomstandigheden proberen?

Youtube heb ik idd al bekeken.. maar daar kan ik niet het antwoord vinden op mijn vraag.

Wauw gaaf! Ik heb dezelfde hobby en sinds kort heb ik een DJI mini 3. Ik ben nu bezig m'n paarden "drone-mak" te maken ;-) De mini 3 heeft helaas niet die volg-functie. Wellicht iets voor in de toekomst...

Hij is mij erg vaak kwijt.. ik kan dus niet ontspannen een stukje rijden maar ben echt aan het rijden om te filmen.

Is dit op het strand of een gebied met bomen?
Kan me niet voorstellen dat hij je uit het oog verlies op het strand , ik doe dit heel vaak met auto,s .
Ik denk dat je toch iets verkeerd doe , maar wat? je begin pas .
Oefenen en dingen uitproberen en geduld hebben. :)

Heb je de controller in je hand ? zo ja . gaat het daar fout.

Met een auto stel je je drone in en leg de controller naast je op de stoel en rijden , de drone volg je op de manier zo als je hem in stel .
Deze stopt wanneer jij stopt met rijden op de afstand waar hij op afgesteld is of jij stopt de actie zelf met de controller .
zie begin van dit filmpje .
Jij houd waarschijnlijk de controller in je hand tijdens het rijden op je paard , 1 verkeerde klik of beweging op je controller en de actie stopt.
Dat is wat ik denk dat er gebeurt.

Met een auto stel je je drone in en leg de controller naast je op de stoel en rijden , de drone volg je op de manier zo als je hem in stel .
Deze stopt wanneer jij stopt met rijden op de afstand waar hij op afgesteld is of jij stopt de actie zelf met de controller .
zie begin van dit filmpje .
Jij houd waarschijnlijk de controller in je hand tijdens het rijden op je paard , 1 verkeerde klik of beweging op je controller en de actie stopt.
Dat is wat ik denk dat er gebeurt.

o dat zou kunnen.. al geeft hij niet aan dat de actie gestopt is... maar ik krijg dan dat andere vierkantje... die met het groene stippellijntje en het locatie teken. Eerdaags kom mijn gordel binnen zodat hij stil voor me kan hangen... hopelijk helpt dat..

• Leuk
Waarderingen: Rudolfo
o dat zou kunnen.. al geeft hij niet aan dat de actie gestopt is... maar ik krijg dan dat andere vierkantje... die met het groene stippellijntje en het locatie teken. Eerdaags kom mijn gordel binnen zodat hij stil voor me kan hangen... hopelijk helpt dat..

Dat betekend dat de actie gestopt is en je het opnieuw moet proberen .
Verdiep je wat meer op Youtube over je drone dat maakt het een stuk makkelijker.

Dat betekend dat de actie gestopt is en je het opnieuw moet proberen .
Verdiep je wat meer op Youtube over je drone dat maakt het een stuk makkelijker.
Ja actie gestopt omdat subject is lost. Jij denkt dat Ik niet al uren op YouTube heb zitten kijken en het uit gemak hier maar vraag?

Ik ben gisteren weer op pad geweest. heb een paar dingen aan gepast.

- het filter van Temu er afgehaald :p geen idee of dat een negatieve invloed zou kunnen hebben maar goed.

Ik heb een bordeaux rijbroek aan gedaan zonder laarzen zodat mijn been duidelijkerzichtbaar is.

Ipv een rugzak heb ik een zadeltas gebruikt. Zodat mijn rug ook wat meer een rug lijkt.

verder ben ik eerst wat langer gaan stappen.. gewacht tot ik een positie had waar hij echt goed blijft tracken. Voorzichtig aangedraafd... dus het tempo heel langzaam opgebouwd... en uit eindelijk kon ik lekker galloperen en bleef hij me goed volgen.

Ik had veel gelukt beeld materiaal.. wel wat saai omdat er veel van 1 kant gefilmd is maar hier al heel blij mee.

horizontaal... benen van het paard waren niet steeds in beeld dus de beste stukjes aan elkaar geplakt.
Ik ben gisteren weer op pad geweest. heb een paar dingen aan gepast.

- het filter van Temu er afgehaald :p geen idee of dat een negatieve invloed zou kunnen hebben maar goed.

Ik heb een bordeaux rijbroek aan gedaan zonder laarzen zodat mijn been duidelijkerzichtbaar is.

Ipv een rugzak heb ik een zadeltas gebruikt. Zodat mijn rug ook wat meer een rug lijkt.

verder ben ik eerst wat langer gaan stappen.. gewacht tot ik een positie had waar hij echt goed blijft tracken. Voorzichtig aangedraafd... dus het tempo heel langzaam opgebouwd... en uit eindelijk kon ik lekker galloperen en bleef hij me goed volgen.

Ik had veel gelukt beeld materiaal.. wel wat saai omdat er veel van 1 kant gefilmd is maar hier al heel blij mee.

horizontaal... benen van het paard waren niet steeds in beeld dus de beste stukjes aan elkaar geplakt.
Galop met Donny en Drowny (dji mini 4 pro) horizontaal

Verticaal... stukjes dat ik naar de drone keek er uit geknipt.
Verticaal over het strand Donny en Drowny (dji mini 4 pro

Verticaal van alles wat.
Verticaal van alles wat Donny en Drowny

Laatst bewerkt:
Goedemorgen allemaal!

Sinds kort ben ik de trotse eigenaresse van een DJI mini 4 pro - mijn eerste drone.

Mijn eerste vlieg ”ritjes” zijn gemaakt. De kwaliteit is echt top!

Echter loop ik tegen een probleem aan… Ik heb nog een hobby en dat is paardrijden.

Ik rij vaak op het strand. Ik had dus zo bedacht dat ik dan met de drone mij zelf zou kunnen volgen.

Ik heb al een paar filmpjes gemaakt waarop het er erg leuk uit ziet.. maar in de realiteit is het toch anders.

Ja, ik weet dat dit misschien ook niet zo handig is om te combineren… maar ik wil gewoon zo graag onafhankelijk zijn...

Ik ben namelijk ook fotograaf en maak van iedereen mooie rijfoto’s behalve van me zelf.

Ik heb ook de insta360 met een lange selfiestick maar ook dat is te paard niet ideaal.

Wie heeft er tips?

Zou het licht uit maken?

Bewolking? Zon? Goude uur?

Misschien een volgende keer een lichtere broek aan zodat het op het paard afsteekt?

Eerdaags komt iig mijn gordel binnen zodat ik de controller vast kan maken en handsfree kan rijden

Ik hoop dat iemand raad weet…

Zou het kunnen komen door de schitteringen en beweging van de golven? Mogelijk is de zonnestand en en hoek waarop je rijdt van belang. De goede stukjes vergelijken met die waarop het fout is gegaan kan een indicatie geven.

niet verkeerd voor een eerste poging. Volgende keer gewoon een paar verschillende active track programmaatjes proberen.

Het is idd zo dat een filter grote invloed [lees beperking] zal hebben op de visuele tracking.