Dji Mini 2 NL gebruikers met rc connection bug?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Had je hier nu wel of geen visual line of sight?
Toch maar gekocht, aankomende weekend sneeuw dus wil mooie shots maken, vandaag kort gevlogen tot nu toe. 500 m vanaf achtertuin richting de andere kant dus over de woning. Na 500 geen connectie, vind wel goed. Zat in tuin achter dus.

Tot nu toe doet ie het goed.

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Scheelt enorm als je op een verhogingkje, als een trapje gaat staan.
Vlieg in de lengte richting van een rijtjes huis, niet over het dak. Alles schermt de RF af, zelfs bomen. Zien=verbinding.
Ik weet het, wilde bewust even kort de max proberen
 
Had je hier nu wel of geen visual line of sight?

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
Nee. Dat het signaal zwakker werd is normaal, druk gebied, achter in de tuin en over de huis dus je hebt een grote huis die signaal blokkeert. 500 mtr vind ik daarom netjes.

Ik zal een keer op een open vlakte proberen, dan zou het makkelijk 2km moeten halen
 
Heeft die mini 2 geen ocusync? Bij mn mavic air 2 zelfs uit de achtertuin zo 2km als ik wil
 
Heeft die mini 2 geen ocusync? Bij mn mavic air 2 zelfs uit de achtertuin zo 2km als ik wil
Jawel. Kun je ook 2km halen als je vanaf de achtertuin naar de voorkant vliegt?

Of vlieg je vanaf de achtertuin direct de vrije ruimte in?
 
Ik zal wellicht een gebeten hond zijn/worden met mijn opmerking, maar er gelden bepaalde regels voor het dronen, waaronder VSOL.
500 meter meter vanuit achtertuin over huis en geen VSOL is daarmee niet in overeenstemming. Ik kan hier geen begrip voor opbrengen.
Anderen en wellicht mensen die überhaupt niets met drones hebben, kunnen dit ook lezen en er iets mee doen (en nee ik breng ze niet op idee: dat is inherent aan het drone gedrag) waarmee ook goedwillende drone operators in een verkeerd daglicht worden gesteld.
Of de drone op 2 km zichtbaar is/was, ja of nee, kan ik niet stellen. Obv eigen ervaring en andere posts over afstand en zichtbaarheid vraag ik me dit wel af.
De reden waarom roept wellicht nog meer vragen op. Of de ocusync nog wel werkt??

Maar goed dit is slechts mijn mening. Trek het je aan, skip het of vervloek me, maar zorg dat we kunnen blijven dronen zonder het te verpesten

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Alleen droners en mensen van het ilt weten wat vlos is. Met een geïnteresseerde agent wees ik naar een punt in de lucht. "Kijk daar gaat ie, ik stuur m nu terug". Hij zag m niet, maar zijn collega wel.
Gauw stuurde ik de drone met een bocht weer in het zicht en de dienders klapten enthousiast:
"Mooi spul".
 
Dan is mijn verhaal op jouw (gelukkig) niet van toepassing.
Alleen droners en mensen van het ilt weten wat vlos is. Met een geïnteresseerde agent wees ik naar een punt in de lucht. "Kijk daar gaat ie, ik stuur m nu terug". Hij zag m niet, maar zijn collega wel.
Gauw stuurde ik de drone met een bocht weer in het zicht en de dienders klapten enthousiast:
"Mooi spul".

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Jawel. Kun je ook 2km halen als je vanaf de achtertuin naar de voorkant vliegt?

Of vlieg je vanaf de achtertuin direct de vrije ruimte in?
Ligt eraan hoe hoog ik ga. Bij 120mtr lukt het wel. Geen echt vrije ruimte, maar geen flats. Max 4 hoog bebouwing. .vlieg zo van huis naar de boulevard en is ruim 2km
 
Ik zal wellicht een gebeten hond zijn/worden met mijn opmerking, maar er gelden bepaalde regels voor het dronen, waaronder VSOL.
500 meter meter vanuit achtertuin over huis en geen VSOL is daarmee niet in overeenstemming. Ik kan hier geen begrip voor opbrengen.
Anderen en wellicht mensen die überhaupt niets met drones hebben, kunnen dit ook lezen en er iets mee doen (en nee ik breng ze niet op idee: dat is inherent aan het drone gedrag) waarmee ook goedwillende drone operators in een verkeerd daglicht worden gesteld.
Of de drone op 2 km zichtbaar is/was, ja of nee, kan ik niet stellen. Obv eigen ervaring en andere posts over afstand en zichtbaarheid vraag ik me dit wel af.
De reden waarom roept wellicht nog meer vragen op. Of de ocusync nog wel werkt??

Maar goed dit is slechts mijn mening. Trek het je aan, skip het of vervloek me, maar zorg dat we kunnen blijven dronen zonder het te verpesten

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
Als ik op 50mtr even knippe met mn ogen moet ik al flink mn best doen om mn MA2 terug te vinden. Ga meestal al redelijk uit de officiele VLOS, maar ik heb juist de phantom 3 standard ingeruild voor de MA2 juist voor de max range. Sorry. Ik rij ook geen 100km/u overdag
 
  • Leuk
Waarderingen: Henkwijga
Maar in jouw situatie van 50 meter en ff knipperen met je ogen heb je wel de mogelijkheid om de drone weer visual te krijgen, met een huis er tussen niet, noch dat je kan anticiperen op omgevingsomstandigheden.
Als ik op 50mtr even knippe met mn ogen moet ik al flink mn best doen om mn MA2 terug te vinden. Ga meestal al redelijk uit de officiele VLOS, maar ik heb juist de phantom 3 standard ingeruild voor de MA2 juist voor de max range. Sorry. Ik rij ook geen 100km/u overdag

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Als ik op 50mtr even knippe met mn ogen moet ik al flink mn best doen om mn MA2 terug te vinden. Ga meestal al redelijk uit de officiele VLOS, maar ik heb juist de phantom 3 standard ingeruild voor de MA2 juist voor de max range. Sorry. Ik rij ook geen 100km/u overdag
Overigens (geen excuus hoor) heb ik altijd de map aanstaan en hou ik altijd in de gaten waar hij zit als ik bijv bij zee ofzo vlieg. In wat meer bebouwd gebied probeer ik hem wel in het zicht te houden, maar zoals gezegd ben je hem met een keer knipperen met je ogen snel kwijt
 
Maar in jouw situatie van 50 meter en ff knipperen met je ogen heb je wel de mogelijkheid om de drone weer visual te krijgen, met een huis er tussen niet, noch dat je kan anticiperen op omgevingsomstandigheden.


Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
Als je hoog genoeg vliegt wel dus.. bebouwing hier in de buurt is max 20mtr hoog, dus als je op 70mte It kan je een behoorlijk eind. Als ik hem ‘kwijt’ ben zet ik het led licht op de buik even aan en vaak zie he dan wel wat.
Maar ik vlieg gerust 2km weg hoor. Mag niet, maar die het toch af en toe
 
  • Leuk
Waarderingen: Henkwijga
Ik zal wellicht een gebeten hond zijn/worden met mijn opmerking, maar er gelden bepaalde regels voor het dronen, waaronder VSOL.
500 meter meter vanuit achtertuin over huis en geen VSOL is daarmee niet in overeenstemming. Ik kan hier geen begrip voor opbrengen.
Anderen en wellicht mensen die überhaupt niets met drones hebben, kunnen dit ook lezen en er iets mee doen (en nee ik breng ze niet op idee: dat is inherent aan het drone gedrag) waarmee ook goedwillende drone operators in een verkeerd daglicht worden gesteld.
Of de drone op 2 km zichtbaar is/was, ja of nee, kan ik niet stellen. Obv eigen ervaring en andere posts over afstand en zichtbaarheid vraag ik me dit wel af.
De reden waarom roept wellicht nog meer vragen op. Of de ocusync nog wel werkt??

Maar goed dit is slechts mijn mening. Trek het je aan, skip het of vervloek me, maar zorg dat we kunnen blijven dronen zonder het te verpesten

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
Ja jongens, niet meer doen.

Don't try it at home.

Ach met corona zijn we ook opgesloten, dan maar op en neer met de drone.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henkwijga

Wat wel of niet mag daar gaat deze discussie niet over , Ik heb net wel de laatste update

1.2.5 for iOS gedaan en volgens diverse testers moet het ''probleem'' eruit zijn, dus ik zou zeggen

Updaten en probeer het uit , ik zie hem echter alleen in de Appstore staan niet op de site zelf en in de Play store.
Indien er sneeuw gaat vallen kunnen we zulke mooie beelden wel maken misschien

 
  • Leuk
Waarderingen: Crimino

Wat wel of niet mag daar gaat deze discussie niet over , Ik heb net wel de laatste update

1.2.5 for iOS gedaan en volgens diverse testers moet het ''probleem'' eruit zijn, dus ik zou zeggen

Updaten en probeer het uit , ik zie hem echter alleen in de Appstore staan niet op de site zelf en in de Play store.
Indien er sneeuw gaat vallen kunnen we zulke mooie beelden wel maken misschien

Je hebt helemaal gelijk dat discussie off-topic ging, mijn fout.

Dank voor melding 1.2.5. Zal e.e.a. voor Android in de gaten houden.

Verder mooie beelden, ben benieuwd waar wij dit weekend op uitkomen.
 
Vanmiddag even een accu leeg gevlogen , zat binnen dus lekker warm , geen problemen ondervonden ,
ook met filmen aan/uit , waar ze vermoeden dat het daar in lag
terwijl ik toch binnen zat met de zender.
 
Vanmiddag even een accu leeg gevlogen , zat binnen dus lekker warm , geen problemen ondervonden ,
ook met filmen aan/uit , waar ze vermoeden dat het daar in lag
terwijl ik toch binnen zat met de zender.
Weet je wat het is. Er wordt voor mijn gevoel onterecht bij iedere signaal storing het gerelateerd aan een bug.

Wat maakt dat het een bug is?

Voorzover ik het begrijp is het een bug als fly app vast loopt en signaal verliest waardoor je app moet herstarten en daarvoor kabel uit en in stopt.

In alle andere gevallen is het volgens mij normaal.

Enige wat ik extra kan bedenken is dat het op korte afstand signaal verliest.

Maar of dat een bug is, is enorm lastig op afstand te bepalen. Mischien is er in de buurt een signaal verstoring.

Je moet homepoint laten zetten en gps hebben.

Wat ik zelf lastig vind is dat je net op het grens vd bereik zit en hij hapert, dan zal het niet rth inschakelen, dat doet het na 11 seconden, wat je in zo'n geval moet doen is zelf rth knop drukken.

Ook moet bij de instellingen staan dat igv rth hij terug vliegt naar homepoint.

Je moet rekening houden met wind, bv bij heftige wind als je met wind mee vliegt en signaal verliest dan gaat rth na 11 seconden wel in maar zal niet terugkomen omdat wind sterker is dan wat mini2 aan kan dus zal die bv bij sport stand ook 0km per uur vliegen.

Wat ik wel wil weten of wat jullie bij signaal verlies op scherm zien. Ik heb overexposure warning aanstaat dus hele scherm wordt zebra
 
De bug kan vervelend zijn indien je onder een boom gestart hebt of langs hoge gebouwen bent heen gevlogen
al heb je dan RTH dan wordt het wel vervelend en crasht je Mini.
De firmware en App zijn wel degelijk erg belangrijk zonder deze optimaal te hebben kun je gewoon niet veilig en lekker
vliegen .
De mini is een zeer geavanceerde drone voor zijn omvang er zit een GPS systeem in , Regelaars voor de motors, een ontvanger detectie sensors, camera met gimbal , en alles moet met elkaar kunnen ''praten'' dmv software en firmware
Dus heel begrijpelijk wat er eventueel mis kan gaan bij een ''BUG''