Dji Mini 2 NL gebruikers met rc connection bug?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

The Master FK

Member
Lid geworden
26 jan 2021
Berichten
101
Waarderingsscore
17
Punten
18
Leeftijd
47
Locatie
Nederland
Hoi,


Ik zie op verschillende dji forums en youtube mensen last hebben van rc bug waardoor tijdens vliegen opeens fly app connectie verliest en alleen te herstellen is door kabel uit app opnieuw opstarten kabel in op te lossen.

Ervaren NL gebruikers hier ook vergelijkbare issues?

Zie

Dji forum link

Dji connection issue youtube
 
Zie dat het voornamelijk met android is..
 
Weet ik niet, kan, ik dacht dat er ook paar Apples bij zaten..
 
Hij spreekt van 'meest recente app versie 1.2.2'. Maar er is al een 1.2.4.
Nu, ik weet niet wanneer hij het opgenomen heeft.
Doet het probleem zich ook voor met deze laatste versie 1.2.4 ?

Verzonden met mijn SM-G965F en de Dronepilots.nl app
 
Hij spreekt van 'meest recente app versie 1.2.2'. Maar er is al een 1.2.4.
Nu, ik weet niet wanneer hij het opgenomen heeft.
Doet het probleem zich ook voor met deze laatste versie 1.2.4 ?

Verzonden met mijn SM-G965F en de Dronepilots.nl app
Kijk ook naar de forum van dji daar spreekt het ook, maar iemand zegt dat het te maken hebben met het opslaan op je sd kaart van je telefoon
 
Ik heb tot op heden geen problemen ondervonden na Android update.

Het is echter wel weer een bevestiging dat je bij het te vliegen gaan, een vrije landingsplaats en RTH goed hebt ingesteld moet hebben zodat de drone veilig terug kan komen als je geen connectie meer hebt.

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Probleem is alleen dat als het wat harder waait, RTH in Pmode soms niet krachtig genoeg is om terug te vliegen. Dus het opnieuw verbinden is een betere optie. Nou weet ik dat je bij harde wind niet moet gaan vliegen, maar dat is niet altijd te voorspellen, ik hou ervan op het randje te vliegen, al sinds 2014 en had nog nooit een crash. Een keer weggestuurd omdat ik boven Crailo vloog, boven oefenlokatie van de AT. Mooie beelden aan overgehouden.
 
Klopt idd, proberen her te verbinden is beste optie.
Mijn opmerking valt in de categorie 'failsafe' zijnde zoveel mogelijk problemen uitsluiten/voorkomen en op te lossen.
En afhankelijk van je te fotograferen e/o video onderwerp kun je er voor opteren om eerst tegen de wind in te vliegen.


Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Daar hoor ik iedereen over, "altijd tegen de wind in starten. Maar dat gaat niet "altijd". Als je om bij je onderwerp te komen, eerst met de wind mee moet vliegen, zit er niets anders op.
"Tegen de wind in" beperkt het vliegen tot maar in één richting. Van diezelfde wind heb je dwars vliegend bijna net zoveel last.
Ook toen we opnames maakten van de bruinevloot demonstratie, dat kan maar vanaf één punt vanaf de vaste wal, en de windrichting zal je dan voor lief moeten nemen.

 
En ook dat klopt idd. Zal niet 'altijd' kunnen.
Maar strekking is duidelijk, voor een 'behouden vlucht'...nou ja, in jouw geval met de 'Bruine Vloot' een behouden vaart.

Overigens wel mooi gezicht zoveel boten bij elkaar.

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
  • Geweldig
Waarderingen: Henkwijga
Zie idf scheve horizon. Niet goed!
Maar welke firmware versie en OS?
Zie ik de link van OP naar DJI forum dan zijn dit meldingen van december toen de versie 2.4 er nog niet was. Opgelost met nwe versie?

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
Zie idf scheve horizon. Niet goed!
Maar welke firmware versie en OS?
Zie ik de link van OP naar DJI forum dan zijn dit meldingen van december toen de versie 2.4 er nog niet was. Opgelost met nwe versie?

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
Dit is van paar weken terug, deze heb ik terug gestuurd, ik kreeg namelijk paar dagen erna, gimbal calibratie error die ook niet weg ging.

Heeft dus niet met versie vd software te maken
 
De horizon kan in de app gecorrigeerd worden. "Gimball calibration" en kies dan voor "manual".
Voor die 40011 calibration error ligt mijn drone nu bij DJI. Ik laat weten of ze dat onder garantie gaan repareren.
 
De horizon kan in de app gecorrigeerd worden. "Gimball calibration" en kies dan voor "manual".
Voor die 40011 calibration error ligt mijn drone nu bij DJI. Ik laat weten of ze dat onder garantie gaan repareren.
Dit was mijn issue ook, je kunt wel handmatig doen maar daarna is die weer na vliegen scheef, zou niet moeten. Toen ik 40011 kreeg heb ik hem terug gestuurd naar de winkel
 
Kan ik me niet voorstellen maar met firmware weet je het maar nooit , ik heb er een mini-ipad op zitten
dus zonder SD kaart , heb er afgelopen weekend meer dan 1,2km ver mee gevlogen zonder problemen
De man in het filmpje Hendrik Olsen heeft het 2x gehad maar weet niet of dat met een IOS of Android gebeurt
is . toch voorlopig even voorzichtig zijn .
 
Kan ik me niet voorstellen maar met firmware weet je het maar nooit , ik heb er een mini-ipad op zitten
dus zonder SD kaart , heb er afgelopen weekend meer dan 1,2km ver mee gevlogen zonder problemen
De man in het filmpje Hendrik Olsen heeft het 2x gehad maar weet niet of dat met een IOS of Android gebeurt
is . toch voorlopig even voorzichtig zijn .
Over het algemeen kan er geen sd kaart in een apple, dus als het bij apple ook voorkomt ligt het niet aan een sd