Mini 2 DJI Mini 2 : nieuwe firmware update beïnvloedt batterijduur

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ik heb het bestand gedownload van de site van DJI zelf (versie 1.2.2). Is een APK-bestand ... zegt mij persoonlijk totaal niets, zou wel compatibel zijn met de Samsung S20 volgens de site van DJI maar als ik daarna kies voor installatie krijg ik een melding "dat mijn telefoon dergelijk bestand van deze bron niet uitvoert omdat het mogelijk schade kan toebrengen aan telefoon ".

Tja ...
Dat is normaal gedrag voor Android - enkel installaties vanuit google play toegelaten. Wil je APK's gaan installeren dan moet je dat inderdaad aangeven en is dat op eigen risico.

 
Leuk om te horen. Vernieuwd kompas (via de map) leek me zeker en vast beter inderdaad via een review op Youtube. Maar als minpunt gaven ze een sneller leeglopende batterij mee. Blij dat het niet zo blijkt te zijn !
Je doelt op de review van "The Disney Five" vermoed ik? Buiten deze en nog een tweede filmpje van iemand waar ik de naam van kwijt ben, heb ik geen negatieve reviews gezien. Best niet op blindstaren, er zijn zoveel factoren die meespelen in batterijduur...
 
Nee hoor, waarom zou ik?
Gewoon een interpretatie ... en inderdaad vooral omdat er online nogal wat 'kanttekeningen' geplaatst werden bij de update, meestal van mensen die vinden dat het weer niet goed genoeg was. Zelf heb ik van het toestel absoluut nog geen klachten behalve in het begin toen mijn beeld heel wat storingen had. Maar werd opgelost door een aantal instelling in de app uit te zetten of het kon ook gewoon aan mijn telefoon gelegen hebben. Met mijn nieuwe Samsung verloopt alles goed, zelfs de Quickshare verloopt nu vlekkeloos terwijl ik met mijn oude telefoon altijd wel een paar keer moest proberen vooral de connectie geslaagd was.
 
  • Leuk
Waarderingen: TonioRoffo
Je doelt op de review van "The Disney Five" vermoed ik? Buiten deze en nog een tweede filmpje van iemand waar ik de naam van kwijt ben, heb ik geen negatieve reviews gezien. Best niet op blindstaren, er zijn zoveel factoren die meespelen in batterijduur...
Ik vind het nieuwe kompas eigenlijk een échte meerwaarde ... je kan veel sneller inschatten welke richting je de drone moet uitsturen als je het toestel even uit het oog verliest ... want laat ons eerlijk zijn, het is en blijft een échte mini die je - tenzij je arendsogen hebt - snel uit het oog kan verliezen
 
Ik vind het nieuwe kompas eigenlijk een échte meerwaarde ... je kan veel sneller inschatten welke richting je de drone moet uitsturen als je het toestel even uit het oog verliest ... want laat ons eerlijk zijn, het is en blijft een échte mini die je - tenzij je arendsogen hebt - snel uit het oog kan verliezen

Klopt, en je ziet ook hoe hard te drone eventueel links of rechts tilt om wind tegen te gaan, allemaal handige extra info.

Als je echt niet meer weet waar je bent/waar naar toe kan je ook de map openklikken onderaan links en je zo terug orienteren.

Die kleine mini verdwijnt inderdaad erg snel in het grijs van de lucht :D
 
Ook het gimbal probleem lijkt opgelost dat hij in de sportstand iets naar beneden viel ,
Ook het zoomen met foto werkt top , ben benieuwd wat ze bij de volgende update weer voor nieuws hebben.
ik kan het niet zo snel bedenken eerlijk gezegd.