Mini 2 DJI Mini 2 : nieuwe firmware update beïnvloedt batterijduur

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Spectro

Active Member
Lid geworden
13 nov 2020
Berichten
152
Waarderingsscore
34
Punten
28
Leeftijd
49
Locatie
Dottignies
Blijkbaar zou er een firmware update zijn voor de DJI Mini 2. Naast een aanpassing van het kompas in de DJI Fly app en een verbetering van de signaalsterkte zou er echter ook een negatieve impact zijn op de batterijduur.

Heeft iemand heel recent een firmware update uitgevoerd en zo ja, wat is van bovenstaande aan ?
 
Heb de nieuwe firmware geïnstalleerd moet zeggen dat ik van de signaalsterkte wel wat merk die is iets verbeterd, maar
van de batterij merk ik niet , de compas is wel erg prettig moet ik zeggen .
 
  • Leuk
Waarderingen: Spectro
Heb de nieuwe firmware geïnstalleerd moet zeggen dat ik van de signaalsterkte wel wat merk die is iets verbeterd, maar
van de batterij merk ik niet , de compas is wel erg prettig moet ik zeggen .
Leuk om te horen. Vernieuwd kompas (via de map) leek me zeker en vast beter inderdaad via een review op Youtube. Maar als minpunt gaven ze een sneller leeglopende batterij mee. Blij dat het niet zo blijkt te zijn !
 
Ik vlieg hier tussen de huizen en het bereik is nu makkelijk een kilometer , wel een gunstige kant op denk ik want een andere zijde is het met 600m wel gedaan , maar vind het nog steeds erg goed , de ''oude'' mini was met 300m wel max en dan moest ik ook nog richten .
verder merk ik niet veel van de nieuwe firmware , het was al aardig goed moet ik zeggen , en de mini 2 verbind erg snel met de zender
en Ipad mini ,
 
  • Leuk
Waarderingen: Spectro
Heb de nieuwe firmware geïnstalleerd moet zeggen dat ik van de signaalsterkte wel wat merk die is iets verbeterd, maar
van de batterij merk ik niet , de compas is wel erg prettig moet ik zeggen .
hmmm ... deze ochtend nieuwe firmware geïnstalleerd maar ik zie nog steeds het oude kompas onderaan in de midden van het scherm ... helemaal niet via de kaart dus zoals het zou moeten zijn met de nieuwe firmware ...

ik heb de firmware wel thuis én binnen voorzien van een update dus er was geen GPS-signaal ... misschien heeft dat er wat mee te maken ?
 
Heeft er niets mee te maken maar welke versie geeft hij aan in het DJI Fly app ,en gebruik je android of apple
 
Heeft er niets mee te maken maar welke versie geeft hij aan in het DJI Fly app ,en gebruik je android of apple
Android. Maar het zou me toch sterk lijken dat het kompas enkel voor Apple-gebruikers wijzigt niet ? Er is in elk geen recentere versie firmware beschikbaar nu.
 
Ik zie hem niet in de playstore staan maar wel op hun site de laatste is 1.2.2
probeer het daar eens
 
Ik zie hem niet in de playstore staan maar wel op hun site de laatste is 1.2.2
probeer het daar eens
zal ik doen ... net nieuwe telefoon in gebruik genomen (S20) en dan maar meteen de Fly app gecheckt voor updates ... dus ik dacht dat dat wel de laatste zou zijn in de Fly app zelf ... en volgens de app is dat ook de meest recente
 

DJI Fly App Update v1.2.2 (iOS en Android)​

De DJI Fly app krijgt een aantal bug fixes en aanpassingen met de update naar versie 1.2.2. Wij hebben de officiële patch notes voor je op een samengesteld.

DJI Fly App 1.2.2​

Met de update van de DJI Fly App 1.2.2 voor iOS en Android die net op tijd voor Kerstmis is uitgebracht, integreert DJI enkele kleine innovaties. Hoewel de nieuwe versie voor iOS al kan worden gedownload, lijkt Android een vertraagde release te hebben.
 

DJI Fly App Update v1.2.2 (iOS en Android)​

De DJI Fly app krijgt een aantal bug fixes en aanpassingen met de update naar versie 1.2.2. Wij hebben de officiële patch notes voor je op een samengesteld.

DJI Fly App 1.2.2​

Met de update van de DJI Fly App 1.2.2 voor iOS en Android die net op tijd voor Kerstmis is uitgebracht, integreert DJI enkele kleine innovaties. Hoewel de nieuwe versie voor iOS al kan worden gedownload, lijkt Android een vertraagde release te hebben.
Ik heb het bestand gedownload van de site van DJI zelf (versie 1.2.2). Is een APK-bestand ... zegt mij persoonlijk totaal niets, zou wel compatibel zijn met de Samsung S20 volgens de site van DJI maar als ik daarna kies voor installatie krijg ik een melding "dat mijn telefoon dergelijk bestand van deze bron niet uitvoert omdat het mogelijk schade kan toebrengen aan telefoon ".

Tja ...
 
ik heb min of meer het zelfde probleem gehad, de app is nog niet klaar voor Android het beste wat je kan doen is om even te wachten dat de app in de Play store komt, daar staat nu nog de v1.2.1.
zorg ook dat voor je de update gaat plaatsen je oude versie eerst verwijderen.
 

wachten dat de app in de Play store komt, daar staat nu nog de v1.2.1.
zorg ook dat voor je de update gaat plaatsen je oude versie eerst verwijderen.
ben ik van plan, better safe than sorry ... en zeker met een gloednieuwe telefoon

waarom moet de oude versie eerst verwijderd worden ? Kan je niet gewoon voor 'update' kiezen in de app store ?
 
ben ik van plan, better safe than sorry ... en zeker met een gloednieuwe telefoon

waarom moet de oude versie eerst verwijderd worden ? Kan je niet gewoon voor 'update' kiezen in de app store ?
Je kan inderdaad gewoon voor update kiezen, niks mis mee, (maar persoonlijk kies altijd voor een schone installatie)
 
  • Leuk
Waarderingen: Spectro
Nog steeds geen spoor van de DJI Fly app update voor Android in de Play Store ... heeft iemand de installatie van versie 1.2.2 via de DJI site (via APK) al geprobeerd en zo ja, hoe betrouwbaar is die ?
 
Nog steeds geen spoor van de DJI Fly app update voor Android in de Play Store ... heeft iemand de installatie van versie 1.2.2 via de DJI site (via APK) al geprobeerd en zo ja, hoe betrouwbaar is die ?
Ja ik. Geen problemen ondervonden. Vliegt weer lekker!
 
  • Leuk
Waarderingen: Spectro