Dji mini 2 bekende issues??

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Met dat beginnersfoutje bedoel ik dat als je de drone uitzet zonder eerst de opname te beëindigen de opname niet meer te bekijken valt. Corrupt noem je dat geloof ik. Daar is wel reparatiesoftware voor.
Ah, zo! Check. Herkenbaar als beginnersfout inderdaad, kwestie van gewenning haha!

Wat ik zelf gisteren toevallig 2x achter elkaar kreeg was een Gimbal-Error. Begon te shaken en wilde niet meer op en neer bewegen. Laten landen, paar keer goed geblazen en daarna werkte het allemaal weer prima. Iemand anders al ervaring mee?
 
Hallo, na een paar weken al problemen met de mini 2, max hoogte op 120 meter zetten en op 4 meter hoogte stopt hij en wil niet hoger. Ik krijg de melding max hoogte bereikt. Emu calibratie werkt ook niet, deze gaat tot 95% en dan loopt alles vast, app opnieuw gedownload en ook dat werkt voor geen meter. Ik denk dat ik mijn mini 2 ga terugzenden. Spijtig want het is een fantastisch toestel (als het werkt)
 
Hallo, na een paar weken al problemen met de mini 2, max hoogte op 120 meter zetten en op 4 meter hoogte stopt hij en wil niet hoger. Ik krijg de melding max hoogte bereikt.
Ben je wel ingelogd op je DJI account binnen de app?
Maar verder, dat vastlopen zou mij ook niet aanstaan. Het lijkt er op dat niet alles goed werkt. Jammer.
 
Hallo, na een paar weken al problemen met de mini 2, max hoogte op 120 meter zetten en op 4 meter hoogte stopt hij en wil niet hoger. Ik krijg de melding max hoogte bereikt. Emu calibratie werkt ook niet, deze gaat tot 95% en dan loopt alles vast, app opnieuw gedownload en ook dat werkt voor geen meter. Ik denk dat ik mijn mini 2 ga terugzenden. Spijtig want het is een fantastisch toestel (als het werkt)
De Emau calibratie doe je waarschijnlijk niet goed (spreek uit ervaring) probeer exact te doen wat het plaatje aangeeft , de hoogte is ook een ander dingetje maar probeer alle instellingen eens naar beginwaardes te zetten , op welk toestel heb je de app staan
waar woon je want er is vast wel iemand in jouw buurt die er ook even naar kan kijken , vaak met dit soort dingen
blijf je over je eigen fouten heen kijken , heel normaal is dit .

mvg Andre
 
  • Leuk
Waarderingen: remark6
De Emau calibratie doe je waarschijnlijk niet goed (spreek uit ervaring) probeer exact te doen wat het plaatje aangeeft , de hoogte is ook een ander dingetje maar probeer alle instellingen eens naar beginwaardes te zetten , op welk toestel heb je de app staan
waar woon je want er is vast wel iemand in jouw buurt die er ook even naar kan kijken , vaak met dit soort dingen
blijf je over je eigen fouten heen kijken , heel normaal is dit .

mvg Andre

En zorg dat je voldoende ruimte om de drone hen hebt tijdens calibreren. Dat was bij mij het probleem.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hallo Andre, ik werk met Android, dit was het probleem niet. ik heb idd de calibratie op een andere plaats gedaan (in open veld) en het werkte. Ook de hoogte werkt terug, raar maar het één had blijkbaar met het andere te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Had hier ook al 3 'corrupte files' en vreesde al dat ik hem ging moeten opsturen voor reparatie.
Bij nader checken zou ik ook wel telkens die 'fout' hebben van gemaakt van uitzetten alvorens filmen te stoppen.

Verzonden met mijn SM-G965F en de Dronepilots.nl app
Een mogelijke truc om je corrupte bestand(en) alsnog netjes af te laten sluiten is om met kaart (met de corrupte bestanden) in je drone nogmaals een keer video te starten, opnemen en netjes weer te stoppen. De corrupte bestand(en) zijn dan ook netjes 'afgesloten' door de software; dat heeft bij mij een corrupte video gerepareerd. Ik heb dat niet verder opnieuw getest of gereproduceerd.....