Dji mini 2 batterij probleem

Roderickz

New Member
Lid geworden
11 jul 2024
Berichten
11
Waarderingsscore
2
Punten
3
Locatie
Huizen
Hoi iedereen, heb sinds kort een DJI Mini 2, maar 1 van de batterijen in de fly more combo laat niet op maar laat alleen 4 sloom knipperende lampjes zien in de oplader, iemand enige idee hoe op te lossen? Hij is 2de hands dus geen idee hoelang hij niet opgeladen is, de andere 2 batterijen werken wel
 
Ik vermoed dat die accu beschadigd is, en zou daarom ook adviseren om deze niet meer te gebruiken en weg te doen (inleveren bij kca inleverpunt).

Hier kun je meer lezen over wat de verschillende knipperende ledjes betekenen: Battery Level LEDs Blinking Abnormally During Charging

1725454658655.png

Het stukje "blink three times per second" moet je met een korrel zou nemen. Want 3x per seconde is juist heel snel.
 
Heb er een filmpje van, denk dat er iets anders aan de hand is maar ik weet niet wat‍♂️
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Heb er een filmpje van, denk dat er iets anders aan de hand is maar ik weet niet wat‍♂️
Bedankt voor de video.
Hij begint duidelijk met laden, maar stopt dan na enkele keren alle vier de led-jes te laten oplichten. Aangezien het met de andere accu's niet gebeurt ga ik er toch van uit dat de betreffende accu defect is.

Maar als je het zeker wilt weten dan kun je je vraag (incl. filmpje) ook nog eens op het DJI-forum plaatsen. Dan kunnen de DJI-mensen erop reageren (Of je neemt direct contact met ze op via de contactpagina's).
 
Hier nog een soortgelijke situatie op het DJI forum. Een DJI moderator reageert als volgt: Brand New Mini 2 Battery not working

Dit is de vertaling van de reactie (met dank aan Google Translate):

Gebruik een oplader om op te laden

① Zorg ervoor dat het laadtemperatuurbereik voor de intelligente vluchtbatterij binnen het vereiste bereik valt;
② Zorg ervoor dat er een officiële laadkabel en stroomadapter worden meegeleverd en dat de externe voeding normaal is;
③ Controleer de batterij-LED-status en vergelijk deze met de batterij-LED-status om te bevestigen of de batterijbeschermingsinformatie wordt geactiveerd door abnormaal opladen;
④ Vervang de batterij om te zien of de oplader normaal werkt;
⑤ Vervang de oplader indien mogelijk;
Na de bovenstaande stappen en het feit dat met dezelfde oplader meerdere batterijen worden opgeladen, kan slechts één batterij niet worden opgeladen, kan de batterij als defect worden beoordeeld en volgens het beleid worden behandeld. Als u dezelfde oplader gebruikt en ontdekt dat niet alle batterijen kunnen worden opgeladen, kunt u de batterij en de oplader terugsturen voor diagnose.

Gebruik de oplaadhub
① Zorg ervoor dat het laadtemperatuurbereik voor de intelligente vluchtbatterij binnen het vereiste bereik valt;
② Vervang een andere poort van de oplaadhub voor het opladen. Als de batterij normaal kan worden opgeladen, geeft dit aan dat de batterijpoort van de oplaadhub abnormaal is. Als het opladen nog steeds mislukt, verander dan de oplaadmethode, gebruik een oplader en zorg ervoor dat de batterij niet in de slaapstand staat;
* De batterijen van sommige producten gaan in de slaapstand wanneer ze de fabriek verlaten voor langdurige opslag. Een batterij in de slaapstand kan worden gewekt met een oplader, maar niet met een oplaadhub. Als het ontwaken mislukt, sluit dan de oplader opnieuw aan totdat de batterij wakker wordt.
③ Controleer de batterij-LED-status en vergelijk deze met de batterij-LED-status om te bevestigen of de batterijbeschermingsinformatie wordt geactiveerd door abnormaal opladen;
④ Probeer een andere batterij in dezelfde oplaadpoort te gebruiken en kijk of het opladen abnormaal is. Als deze normaal oplaadt, geeft dit aan dat de eerste batterij abnormaal is. Als het opladen nog steeds mislukt, gebruik dan een oplader om op te laden.

Als na de bovenstaande probleemoplossing wordt bevestigd dat de batterij defect is, stuur deze dan terug voor vervanging binnen de garantie.
 
1725474576331.png
Lijkt mij duidelijk.
 
Laatst bewerkt: