DJI Mavic Pro (video)review: een ideale ‘personal drone’ voor thuis en op reis

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.281
Waarderingsscore
2.919
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

Zoals Sony met de Walkman muziek persoonlijk maakte, zo wil DJI met de Mavic Pro ervoor zorgen dat de drone een videogereedschap wordt dat je altijd bij je kunt dragen. Veel mensen kijken dan ook reikhalzend uit naar de komst van de Mavic Pro, want DJI belooft de dronemarkt wederom op te schudden met een drone die minstens net zo geavanceerd is als de Phantom 4, maar dan in een veel compactere uitvoering.

Lees verder
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Zoals Sony met de Walkman muziek persoonlijk maakte, zo wil DJI met de Mavic Pro ervoor zorgen dat de drone een videogereedschap wordt dat je altijd bij je kunt dragen. Veel mensen kijken dan ook reikhalzend uit naar de komst van de Mavic Pro, want DJI belooft de dronemarkt wederom op te schudden met een drone die minstens net zo geavanceerd is als de Phantom 4, maar dan in een veel compactere uitvoering.

Lees verder

Weer een hele nette review van Wiebe. Complimenten!!


FYI: Ik ontving gisteren zelf ook een Mavic Pro en er zaten totaal drie drone batterijen in de combo pack (2 extra).
 
FYI: Ik ontving gisteren zelf ook een Mavic Pro en er zaten totaal drie drone batterijen in de combo pack (2 extra).
Ja, in de video zeg ik dat verkeerd, in de tekstuele review meld ik dat er inderdaad 2 extra accu's bij de Fly More Combo zitten. En dank voor je compliment mbt de review! Er zijn heel wat uurtjes in gaan zitten. En ook van mijn kant weer een woord van dank richting @fredz, die zijn Mavic Pro een dagje ter beschikking stelde en meehielp met het maken van de video!
 
Heb met veel plezier en belangstelling je degelijke review gelezen. Vindt deze compacte drones een mooie ontwikkeling. Na verschillende reviews te hebben gelezen lijkt het erop dat DJI een compacte drone heeft gebouwd die de Karma het nakijken geeft.

Wat de camera betreft stel je dat de Karma nog altijd last van fisheye-vertekening heeft. De HERO5 heeft een nieuwe FOV genaamd linear waardoor deze vertekening tot het verleden behoort. Met een update is deze FOV ook beschikbaar voor de HERO4 in de resolutie 2.7K en 1080P.
 
Wat de camera betreft stel je dat de Karma nog altijd last van fisheye-vertekening heeft. De HERO5 heeft een nieuwe FOV genaamd linear waardoor deze vertekening tot het verleden behoort. Met een update is deze FOV ook beschikbaar voor de HERO4 in de resolutie 2.7K en 1080P.
Is dat niet gewoon een softwarematige crop van het opgenomen beeld? De camera registreert immers altijd alles met een grote beeldhoek, door het uitsnijden van het beeld breng je de beeldhoek inderdaad terug, maar wel met verlies aan beeldinformatie. Nu is de kwaliteit van de GoPro-sensor best goed, dus zal de modus waarschijnlijk prima bruikbaar zijn, maar bij filmen in 4K of fotograferen in de hoogste resolutie neem ik aan dat deze modus niet geselecteerd kan worden. Klopt dat?
 
Dat klopt inderdaad. Waarschijnlijk wordt het fisheye effect softwarematig nog extra gecorrigeerd in de linear modus aangezien het bij medium en narrow wel enigszins zichtbaar blijft.
 
Zoals Sony met de Walkman muziek persoonlijk maakte, zo wil DJI met de Mavic Pro ervoor zorgen dat de drone een videogereedschap wordt dat je altijd bij je kunt dragen. Veel mensen kijken dan ook reikhalzend uit naar de komst van de Mavic Pro, want DJI belooft de dronemarkt wederom op te schudden met een drone die minstens net zo geavanceerd is als de Phantom 4, maar dan in een veel compactere uitvoering.

Lees verder
Dank Wiebe voor deze heldere review. Zorgvuldig gemaakt! Nu 2x bekeken. Zo fijn dat je hem niet alleen uit de doos haalt, al mogelijkheden besprekend maar ook in praktijk laat zien hoe en wat, plus gemaakte beelden. De scherpstel mogelijkheid van de camera vind ik een enorme extra, goed om dat direct in beeld te zien. Fascinerend staaltje drone techniek. Ik overweeg nu ernstig deze naast mijn Phantom3A aan te schaffen:) Nog wel even uitvissen of mijn Ipad Air erop past (te groot...?) of dat mijn Samsung GT-19060 smartphone (android) compatibel is. En of de Polar Pro ND filters erop passen? Als laatste: iemand ervaring met Ali Express (van Ali Baba), chinese online shop. Scheelt 200€ voor de comboset.
 
Dank Marlijn, voor je positieve feedback. De iPad Air past zeker niet in de controller. Of je Samsung-smartphone compatibel is durf ik niet te zeggen. Ik neem aan van wel, als dit een recent toestel is en deze op een up-to-date versie van Android draait.

Je huidige PolarPro filters (voor de Phantom neem ik aan) passen zeker niet op de camera van de Mavic Pro, want de lens is veel kleiner. Je zult dus een nieuwe filterset moeten aanschaffen, iets om serieus rekening mee te houden, want dan heb je het toch al gauw over een extra uitgave van een kleine honderd euro.

Verder zou ik voorzichtig zijn met het bestellen van dit soort goederen via Chinese webshops. Niet alleen is de vraag hoe het dan met garantie geregeld is, ook heb je kans dat je nog invoerrechten moet betalen, waardoor de bestelling helemaal niet meer zo voordelig uitpakt.
 
Dank Marlijn, voor je positieve feedback. De iPad Air past zeker niet in de controller. Of je Samsung-smartphone compatibel is durf ik niet te zeggen. Ik neem aan van wel, als dit een recent toestel is en deze op een up-to-date versie van Android draait.

Je huidige PolarPro filters (voor de Phantom neem ik aan) passen zeker niet op de camera van de Mavic Pro, want de lens is veel kleiner. Je zult dus een nieuwe filterset moeten aanschaffen, iets om serieus rekening mee te houden, want dan heb je het toch al gauw over een extra uitgave van een kleine honderd euro.

Verder zou ik voorzichtig zijn met het bestellen van dit soort goederen via Chinese webshops. Niet alleen is de vraag hoe het dan met garantie geregeld is, ook heb je kans dat je nog invoerrechten moet betalen, waardoor de bestelling helemaal niet meer zo voordelig uitpakt.
Ha wat een snelle reactie! Wat google reviews leert me dat er inderdaad invoerrechten betaald moeten worden; gemiddeld 30 euro. Garantie is wel een punt. Goedkoop duurkoop misschien. En die ND filters heb ik toch echt nodig, jammer dat moet dan maar.
 
Heb zelf inmiddels een preorder geplaatst voor de ND filters bij Polar Pro voor m'n Mavic. Worden helaas pas op z'n vroegst eind van deze maand geleverd.