DJI Mavic Mini weggevlogen omgeving Simpelveld

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Bedankt voor het meedenken Wes. Ik geloof dat ik dit dan eerder had moeten aanschaffen . Ik zie trouwens ook niet dat het voor de Mavic Mini te koop is en het nest wel prijzig is. Misschien als ik nog eens een nieuwe koop wel handig. Ik denk dat ik eerstmaar eens voor een tweedehands ga kijken als ik hem niet terug vind.
 
Inderdaad koop je best samen met een nieuwe drone. Dji Care Refresh is er ook voor de mavic mini (39euro) hoor.
Voor de mini 2 is dit 49 euro. Enfin je bent hier natuurlijk niet veel mee op dit moment.
Mvg Wes.
 
Vervelend Jan! Zo is mijn Mini vorig jaar oktober ook afgedreven en hoog in een boom beland. Met het blote oog trouwens niet zichtbaar, maar met behulp van "find my drone" en een verrekijker de bomen afgespeurd en toch gevonden. Misschien dus ook een verrekijker meenemen als je terug gaat. Succes in ieder geval!
 
Succes met zoeken, wel raar dat ie met windkracht 4 niet terug kan komen naar het homepoint.. Laat je nog weten hoe het afloopt vandaag?
 
Het komt er op neer dat je echt rekening moet houden met waarschuwingen vanuit de Drone zoals " Strong wind " enz. ik geloof dat de drone na herhaalde waarschuwingen zelf besluit de verbinding te verbreken en onmiddelijk de landing in te zetten en als hij dan bij toeval boven water hangt heb je brute pech.
 
  • Leuk
Waarderingen: dutchdronex
Klopt dat is ook waar maar ik merk met mijn mavic air dat ie nooit echt moeite heeft
 
... ik geloof dat de drone na herhaalde waarschuwingen zelf besluit de verbinding te verbreken en onmiddelijk de landing in te zetten en als hij dan bij toeval boven water hangt heb je brute pech.
Is dat echt zo?! Dat vind ik wel drastisch, dat hij de verbinding verbreekt...
Ik weet dat als de Spark persé wil landen, je de landing niet kan afbreken maar je houdt wel verbinding met de drone.
Hier zie ik wel een meerwaarde in. O.a. voor de camera, zodat je ziet waar hij terecht komt, en voor de Flightlog en laatste werkelijke GPS coordinaten.

mvg,
Martijn.
 
Hoop dat je de drone nog hebt gevonden.
ik zou toch ook voorzichtig met vliegen zijn in deze tijd. volgens de specs van de mini 2 mag de temp liggen tussen 0 en 40 Celsius. Je zit dus in deze tijd al snel beneden vriespunt, zeker als er sneeuw ligt
 
Jan, heb je je drone nog teruggevonden?
 
Helaas. Ik heb twee uur door de sneeuwresten lopen zoeken, maar op de plaats waar hij voor het laatst contact had kon ik hem niet vinden. Toevallig lees ik net een stukje op dronewatch over dit soort lichte drones. Boven windkracht 4 en wat hoger in de lucht zijn ze snel onbestuurbaar. Na jaren met een zwaardere Phantom 2 te hebben gevlogen heb ik hier te weinig aandacht aan besteed.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Max*
Mochten mensen hem tegen komen in de buurt van het Transferium / Sportlaan in Simpelveld......ik zou zo graag willen weten wat er met mijn dronetje is gebeurd.
 
Jammer! Binnenkort gaan we weer naar Simplevei (Simpelveld), dan zal ik zeker alert zijn, maar de kans van het vinden in een goede staat is dan heel klein. Succes........
 
Jammer man, af en toe kijken op de app wie weet vind iemand hem en zet hem aan dan heb je een nieuw locatie punt.
 
Inmiddels een weekje verder. Geen hoop meer op de vondst van mijn oude drone. Gelukkig bood iemand gisteren op Markplaats een nieuwe drone aan zonder toebehoren. Ik vraag mij nu alleen af of de verzekering van DJI de moeite waard is. Ik heb € 200 voor de drone betaald. Een verzekering voor een jaar is € 39 en dan betaal je nog eens € 50 bij een schade. Ik heb gelukkig nog 48 uur om er over na te denken.
 
Inmiddels een weekje verder. Geen hoop meer op de vondst van mijn oude drone. Gelukkig bood iemand gisteren op Markplaats een nieuwe drone aan zonder toebehoren. Ik vraag mij nu alleen af of de verzekering van DJI de moeite waard is. Ik heb € 200 voor de drone betaald. Een verzekering voor een jaar is € 39 en dan betaal je nog eens € 50 bij een schade. Ik heb gelukkig nog 48 uur om er over na te denken.
200 euro is niet veel geld voor een nieuwe drone, ik zou hem in jou geval echt wel verzekeren. Je wil niet weer je drone kwijt zijn en hem nooit meer vinden lijkt me.
 
Das waar, maar volgens mij is de verzekering alleen voor reparaties en valt Fly Away er niet onder. Kun je dat ook los verzekeren?