Mavic 3 DJI mavic 3 vraag.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Sander1920

New Member
Lid geworden
7 jul 2019
Berichten
24
Waarderingsscore
8
Punten
3
Leeftijd
40
Locatie
Groningen
Ik heb een vraag.

Ik heb een dji mavic pro gehad. Deze weer verkocht omdat ik dacht met al die nieuwe regels. Is het niet
Interessant meer. Ik heb toen een mini 2 gekocht.
Leuke foto’s maar niet te vergelijken.

Ik houd van gave vakanties. Laatste was 2 werken in IJsland. Hier met een mavic 2.

Nu de vraag: Ik wil weer een goede drone.
Maar als ik nu een mavic 3 koop. Wil ik hier ook zover in gaan dat ik eventuele opdrachten kan gaan doen.
Is dit haalbaar? Wat zijn eventuele opdrachten en welke kosten zijn dan te factureren?

Ik vind 5k voor een drone die ik een paar vakanties gebruik te deur. Niet te vergeten de opleiding die er dan ook nog bijkomt.

Graag hoor ik van jullie wat de
Mogelijkheden zijn. Alvast bedankt.


IMG_8872.JPGIMG_8642.JPGIMG_8779.JPG


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
In de eerste plaats zou ik al aanraden om na te gaan wat je buffer/backup is :)
Ter illustratie: ik ben ook in de wereld van drones gestapt met als doel er opdrachten uit te halen. Heb er mijn A2 voor bij de DGLV gedaan en een Mavic 2 Pro aangeschaft.
Maar het is een heftig wereldje daarbuiten, en ik heb het deksel ondertussen al zo vaak op de neus gekregen dat ik héél tevreden ben met het feit dat ik mijn hoofdactiviteit als software ontwikkelaar nooit heb laten vallen...
Ofwel kreeg ik gewoon nooit antwoord, ofwel deed ik mijn ideeën uit de doeken, kreeg ik een nee bedankt te horen en zag ik kort daarna diezelfde partijen op hun socials uitpakken met mijn ideeën...
De laatste maanden ligt mijn Mavic dan ook ofwel stil, ofwel is het ook puur voor de lol een beetje vliegen en oefenen.
Nu twijfel ik zelf nog om eventueel de Specific opleidingen te doen omdat je dan nog net iets meer mag en het meer mogelijkheden schept. Maar of ik daarmee dan ook wel opdrachten zou kunnen binnenhalen lijkt me twijfelachtig.

Nu, dat is maar mijn verhaal :) je moet voor jezelf uitmaken of je de investering kàn maken (daarmee bedoel ik dat je het dus geen financiële ramp zou vinden als het op niks uitdraait) en hoever je er wilt in gaan, en welke opdrachten je zou willen doen.

En kleine kanttekening nog: de Mavic 3 heeft geen Cx label dus je kan 'm nog een dik jaar gebruiken vooraleer je in A3 terecht komt, of naar een Specific opleiding moet gaan kijken, wat nog eens een flinke investering vraagt. Just saying :)
 
Het is toch te gek voor woorden, een nieuwe drone model en nog steeds geen Cx label, misschien dat de regels wel te strikt zijn....
 
Naar het schijnt is het vooral de EU die het nog niet allemaal op een rijtje heeft. Dus niet dat DJI hun huiswerk niet goed hebben gemaakt. Ook zou er actief gewerkt worden door DJI om deze alsnog een label te geven. Wschl vanaf het moment het écht kan. Check deze >

DJI statement on Mavic 3 CE class label​

The standards for drone class identification labels have not been finalized yet.
As of today, the notified bodies that are necessary to provide class identification labels have not yet been appointed by authorities in any EU state. Therefore, we refrain from speculating what kind of class identification label might apply to current or future DJI products.
DJI participates in advising on the standards and is working with potential notified body candidates, and we will be working on assuring compliance for relevant products accordingly.
We are aware that the current situation has led to many uncertainties amongst users when it comes to compliance of DJI drones with the new European Drone Regulations and class identification labels.
Rest assured this issue is of the utmost importance to us, and we hope to resolve it as quickly as is feasibly possible.
It must be highlighted that if you buy a Mavic 3 today, it can still receive a retroactive CE class identification label. DJI says that this process will require a hardware and/or firmware upgrade, which will have to be performed by DJI or certain authorized dealers.

 
In de eerste plaats zou ik al aanraden om na te gaan wat je buffer/backup is :)
Ter illustratie: ik ben ook in de wereld van drones gestapt met als doel er opdrachten uit te halen. Heb er mijn A2 voor bij de DGLV gedaan en een Mavic 2 Pro aangeschaft.
Maar het is een heftig wereldje daarbuiten, en ik heb het deksel ondertussen al zo vaak op de neus gekregen dat ik héél tevreden ben met het feit dat ik mijn hoofdactiviteit als software ontwikkelaar nooit heb laten vallen...
Ofwel kreeg ik gewoon nooit antwoord, ofwel deed ik mijn ideeën uit de doeken, kreeg ik een nee bedankt te horen en zag ik kort daarna diezelfde partijen op hun socials uitpakken met mijn ideeën...
De laatste maanden ligt mijn Mavic dan ook ofwel stil, ofwel is het ook puur voor de lol een beetje vliegen en oefenen.
Nu twijfel ik zelf nog om eventueel de Specific opleidingen te doen omdat je dan nog net iets meer mag en het meer mogelijkheden schept. Maar of ik daarmee dan ook wel opdrachten zou kunnen binnenhalen lijkt me twijfelachtig.

Nu, dat is maar mijn verhaal :) je moet voor jezelf uitmaken of je de investering kàn maken (daarmee bedoel ik dat je het dus geen financiële ramp zou vinden als het op niks uitdraait) en hoever je er wilt in gaan, en welke opdrachten je zou willen doen.

En kleine kanttekening nog: de Mavic 3 heeft geen Cx label dus je kan 'm nog een dik jaar gebruiken vooraleer je in A3 terecht komt, of naar een Specific opleiding moet gaan kijken, wat nog eens een flinke investering vraagt. Just saying :)

Ik kan je verhaal helemaal bevestigen. Om hier echt iets mee te verdienen moet je goed je best doen. Dus ook ik ben blij dat ik mijn huidige baan als basis heb


Martijn

MGMfly
 
  • Leuk
Waarderingen: Aeroscopic