DJI Mavic 3 Telefoto beelden van Den Haag

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

louisd

New Member
Lid geworden
7 apr 2022
Berichten
7
Waarderingsscore
17
Punten
3
Leeftijd
26
Locatie
Den Haag
Hallo allemaal,

Ik heb recent wat beelden van de Mavic 3 gedeeld onder de Foto's en Video's categorie, maar ik had nog een vraagje over de beelden die ik onder het regelgeving onderwerp wilde plaatsen.

Ik heb de laatste tijd wat van mijn drone beelden geüpload op verschillende stock foto/video websites om een centje bij te verdienen, waaronder ook dit telefoto shot van Den Haag. De clips werden op alle platforms goedgekeurd, waaronder ook op Shutterstock.

Echter plaatste ik enkele weken later nog 3 filmpjes van deze dag op dit platform. Shutterstock keurde 2/3 goed maar keurde er eentje af omwille van 'Logo's and Trademarks'. Het enige logo dat ik kan bedenken dat het om gaat is het NS logo dat links in beeld staat van het station.

Ik heb dit maanden geleden opgezocht. Uit mijn Google search dacht ik te hebben geleerd dat als het logo niet het focus van de beelden is, dat ik dan geen enkel probleem zou mogen hebben om de beelden van een skyline te verkopen in Nederland. Namelijk omdat het zich in de openbare ruimte begeeft.

Ik ben nu wel een beetje aan het twijfelen en ik heb het gevoel dat de wetgeving hierop best onduidelijk is. Weet iemand of ik hier problemen mee kan krijgen? Als de consensus is dat dit een probleem is haal ik de beelden zsm van deze platforms af... Dat zou wel zonde zijn want het zijn best gave beelden!

Vast ben ik gewoon een beetje een stress kip maar ik vraag het toch graag voor wat rust in m'n koppie.

Bedankt!


Screenshot (2055).jpg
 
foto,s/clips worden niet altijd hetzelfde beoordeeld. vooral bij twijfelgevallen. De ene reviewer zal hem afkeuren terwijl de andere hem goedkeurt.
maar je kunt hem altijd nog als editorial indienen.