DJI Ground Station; bestaat het nog?

BobvdM

Active Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
435
Waarderingsscore
88
Punten
28
Leeftijd
32
In het recente verleden ben ik al regelmatig het e.e.a. tegengekomen over een zogenaamde DJI Ground Station applicatie. Het bestaan ervan zou al enige tijd terug gaan; de applicatie/ functionaliteit zou destijds zijn uitgekomen als extra functionaliteit voor de Phantom 2 (zie hier).

Later zou deze ook beschikbaar zijn gemaakt voor de Inspire 1, aldus Dronewatch. De artikelen die omtrent Ground Station zijn verschenen, evenals de verscheidene video's, zijn echter al behoorlijk gedateerd. Desalniettemin valt er op de website van DJI nog steeds het e.e.a. over te lezen, en zou de app reeds beschikbaar zijn in de iOS App Store. De app zou zelfs in November van vorig jaar nog een update hebben gekregen.

Nu is de simpele vraag of iemand enig idee heeft of de applicatie nog steeds werkt en, nog belangrijker, of deze compatibel zou zijn met de Inspire. Veel functionaliteiten van Ground Station (waypoint vliegen e.d.) zijn immers inmiddels gewoon mogelijk met de DJI GO App, en ik heb het donkerbruine vermoeden dat de GO App voor de wat nieuwere toestellen de oorspronkelijke Ground Station app hebben vervangen.

Er is echter een voor mij zeer belangrijke functionaliteit van Ground Station welke ik niet heb zien terugkomen in de Go App, namelijk de zogenaamde Photogrammetry Tool. Alhoewel er inmiddels verschillende externe applicaties beschikbaar zijn gekomen die dergelijke functies alsnog toestaan i.c.m. DJI toestellen zou ik het buitengewoon praktisch vinden als dit ook gewoon met een applicatie van DJI zelf kan, al is het maar omdat dit de garantie bij een eventuele crash ten goede zal komen.