DJI Goggles ook voor Phantom 3s?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

VikingRider 01

Active Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
343
Waarderingsscore
116
Punten
43
Leeftijd
73
Ik heb 2 vragen:

1. DJI heeft binnenkort de DJI Goggles leverbaar. In de verhaaltjes van DJI wordt steeds gesproken over de Mavic en Phantom 4. Weet iemand of deze bril ook zal werken op Phantom 3a?

2. Weet iemand hoe het optische systeem in elkaar zit? Ik heb wat problemen met mijn ogen en kan niet met een standaard bril (lees: Goggle) kijken. Mijn optometrist Optolia heeft voor mij een aantal mooie optische oplossingen gemaakt voor mijn fotografische kant van het leven.
Deze DJI Goggles is voor even te duur (€ 550,-) om er 1 op goed geluk te laten komen.
 
Een beetje laat ik weet het, inmiddels heb ik de goggles zelf 1 week kunnen testen en proberen. Om je eerste vraag te beantwoorden de P3a kan wel mits je de HDMI upgrade hebt voor de zender. De P3s (zoals in de titel staat) kan dit niet omdat er geen koppelingsmethode is met de zender naast wifi.
Voor je tweede vraag, geen idee, ik draag zelf ook een bril (maar wel een normale soort) en heb geen problemen met de goggles. Ik was juist blij met de mogelijkheid ze te kunnen dragen met bril wat veel andere FPV brillen niet hebben. Ik weet niet wat u precies nodig heeft om te kunnen kijken en dus kan ik niet zeggen of het optische systeem wat erin zit passend is.
 
Die tweede vraag is een lastige. Je kan wel iets aanpassen maar of dat voldoende is? Mss ergens een demo aanvragen??


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Heb de goggles inmiddels een tijdje in combinatie met de Mavic. Ik heb zelf een bril van +1,25. Ik heb een leesbril van +2,5 nodig voor mijn tablet en voor de goggles heb ik een sterke leesbril van +3,5 of zelfs +4 nodig.
Met die +4 leesbril kan ik mijn tablet ook nog goed zien en, over de leesbril kijkend en de goggles omhoog geklapt, zie ik toch nog de Mavic in line of sight, hoewel dat beter gaat met mijn +1,25 bril. Hier dus even mijn ervaring met het zicht en brillen.
Ben inmiddels bezig met contactlenzen zodat ik goed in de verte kan zien en ik zal waarschijnlijk dan in de goggles een lichtere leesbril over mijn contactlenzen hoeven dragen.
Je kunt de goggles als gewoon HDMI weergave apparaat gebruiken, echter zijn de ingebouwde (luxe) functies voor de mavic en Phantom 4 dan niet beschikbaar. Maar wel een geweldig groot en scherp beeld in echte 1080 als je dat beschikbaar hebt.
 
Laatst bewerkt:
Heb de goggles inmiddels een tijdje in combinatie met de Mavic. Ik heb zelf een bril van +1,25. Ik heb een leesbril van +2,5 nodig voor mijn tablet en voor de goggles heb ik een sterke leesbril van +3,5 of zelfs +4 nodig.
Met die +4 leesbril kan ik mijn tablet ook nog goed zien en, over de leesbril kijkend en de goggles omhoog geklapt, zie ik toch nog de Mavic in line of sight, hoewel dat beter gaat met mijn +1,25 bril. Hier dus even mijn ervaring met het zicht en brillen.
Ben inmiddels bezig met contactlenzen zodat ik goed in de verte kan zien en ik zal waarschijnlijk dan in de goggles een lichtere leesbril over mijn contactlenzen hoeven dragen.
Je kunt de goggles als gewoon HDMI weergave apparaat gebruiken, echter zijn de ingebouwde (luxe) functies voor de mavic en Phantom 4 dan niet beschikbaar. Maar wel een geweldig groot en scherp beeld in echte 1080 als je dat beschikbaar hebt.


Hallo Mavic Hans, dit is misschien iets voor je goggles,
focus-fixers
best wel interessant !!
Groet Buckmavic.
 
Hallo Mavic Hans, dit is misschien iets voor je goggles,
focus-fixers
best wel interessant !!
Groet Buckmavic.

Dat is zeker iets! Niet heel goedkoop (2x $21 voor de houders en 1x $ 38 voor een set lenzen), maar praktischer dan een speciale bril van de opticien. Ik wacht er alleen nog even mee tot ik contactlenzen heb zodat ik weet welke sterkte ik nodig zal hebben.

Bedankt voor de tip.
 
Een set incl de glazen kosten : 38 dollar incl opbergtas
(sterkte van de glazen moet je zelf bepalen)
verzendkosten zijn wel 15 dollar !!
 
beetje laat maar zit nog niet zo lang op het forum hier.
het is wel degelijk mogelijk om met de p3s en een fpv bril te vliegen mits je hem via een HDMI kabel kan verbinden ,dat kan dus met de nvidia shield k1 daar zit een aparte HDMI out op .
je kan er zelfs een tv aan hangen voor de echte grootbeeld genieters hahaha getest en werkt als een trein !
 
werkt trouwens met elke app wand je heb dan gewoon dual screen screen support .