DJI GO 4 crasht onmiddellijk op iPhone 11 pro (IOS 13.5.1)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Janosh

Member
Lid geworden
7 jul 2020
Berichten
37
Waarderingsscore
8
Punten
8
Leeftijd
73
Locatie
Beverwijk
Sinds gisteren aan de slag met Mavic 2 Pro, DJI Go 4 geïnstalleerd en er even mee gewerkt. Nog geen vlucht gemaakt. Vanmorgen ga ik verder met testen en als ik de app open crasht hij binnen een seconde. Verwijderen en opnieuw installeren helpt niet. Wat te doen?
 
Wat ik op internet langs zie komen doet vermoeden dat het iets in combinatie met Facebook van doen heeft.

Een workaround zou kunnen zijn: start de app met wifi en dataverbinding uit (dan crasht er uiteindelijk als het goed is niks), sluit de app af, zet wifi en dataverbinding weer aan, en start de app opnieuw.

Dan zou er een andere toestand lokaal opgeslagen moeten worden die de crash bij opstarten niet meer veroorzaakt.

Geen idee of dat echt werkt; ik gebruik Android en heb (nog?) geen crashes gezien in zowel DJI Go 4 als DJI Go 5 (=DJI Fly).

Succes in ieder geval. Zelfs als deze workaround niet mocht werken volgt er waarschijnlijk snel een update en meer nieuws indien noodzakelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Dank voor je reactie! Heb later met de DJI Helpdesk gechat, die vroeg mij de app nog eens te proberen en ............ hij werkte weer! Het had inderdaad iets met facebook te maken en ze hebben het blijkbaar snel gefikst!
 
Probleem lag bij de Facebook inlog-SDK, en de halve wereld aan iOS apps lag plat. Facebook heeft het probleem snel gezien en opgelost, blijkbaar aan de serverkant. Vandaar dat zonder updates aan al die apps alles het redelijk snel weer deed.

Wat meer achtergrondinfo, en een andere workaround (via een VPN app) voor als zoiets nog eens mocht gebeuren, zie How to stop Facebook’s iOS bug from crashing Spotify, Pinterest, Tinder, and other apps
 
Laatst bewerkt:
Zal ik onthouden! Nog een vraag, had dit hele gebeuren ook invloed gehad op de smart controller?
 
Werkelijk geen idee, maar als het probleem alleen voorkwam op Facebook Login SDK/backend op iOS, dan vrijwel zeker niet. (De Smart Controller draait op een versie van Android.)
 
  • Leuk
Waarderingen: M1chel