Mini 2 DJI geeft Mini 2 forse update

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Bij mij zet hij de films zowel op de geheugenkaart als op de mobiele telefoon.
Op de mobiel uiteraard in een lagere resolutie.
Ja, dat is bij mij ook het geval. Huawei P30 Lite, Android 10.
 
Als je land en je kijkt naar je meters hoe hoog je zit dan nogsteeds geeft hij -0.3 aan ongeveer soms ook 0.4 & 0.2
Met landen zie ik toch waar ik hem eer zet dus dat ach kan ik mee leven.
Ik herken het probleem van video's die ik gezien heb, maar persoonlijk let ik er nooit zo op. Ik weet niet hoe de drone precies zijn hoogte bepaalt zo vlak bij de grond, maar ik neem aan dat dat op grotere hoogte aan de hand van de gps-ontvangst is. Een berekende hoogte dus.
Nou maak ik al zo'n 20 jaar gebruik van gps'en en dan is een kleine afwijking heel normaal, zowel qua positie als hoogte. Realiseer je ook dat de aangegeven hoogte in de telemetrie niet de hoogte boven de grond is, maar de hoogte ten opzichte van hoogte van de startplek. Kortom, als je bv. op een hoogte start, zoals op de top van een zeedijk en je vliegt vervolgens langs de voet van de dijk dan zal de drone ook een negatieve hoogte aangeven.
Bij de landing geeft het inderdaad geen problemen, omdat dan (bij de Mini 2) gebruik gemaakt wordt van de naar beneden gerichte sensor.
 
Ik herken het probleem van video's die ik gezien heb, maar persoonlijk let ik er nooit zo op. Ik weet niet hoe de drone precies zijn hoogte bepaalt zo vlak bij de grond, maar ik neem aan dat dat op grotere hoogte aan de hand van de gps-ontvangst is. Een berekende hoogte dus.
Nou maak ik al zo'n 20 jaar gebruik van gps'en en dan is een kleine afwijking heel normaal, zowel qua positie als hoogte. Realiseer je ook dat de aangegeven hoogte in de telemetrie niet de hoogte boven de grond is, maar de hoogte ten opzichte van hoogte van de startplek. Kortom, als je bv. op een hoogte start, zoals op de top van een zeedijk en je vliegt vervolgens langs de voet van de dijk dan zal de drone ook een negatieve hoogte aangeven.
Bij de landing geeft het inderdaad geen problemen, omdat dan (bij de Mini 2) gebruik gemaakt wordt van de naar beneden gerichte sensor.
Ik heb er ook geen probleem mee hoor.
maar eerst was dit niet en nu nog steeds wel sinds een aantal updates. ik vlieg ook met nog ander spul zoals een t-rex 600 en diverse vliegtuigmodellen en die hebben helemaal geen fratsen zoals gps en hoogte meters,
 

Bijlagen

  • helikopter-t-rex-600-esp-3d-pro.jpg
    helikopter-t-rex-600-esp-3d-pro.jpg
    260,5 KB · Weergaven: 60
  • IMG_4902-1.jpg
    IMG_4902-1.jpg
    195,1 KB · Weergaven: 56
  • IMG_4928.jpg
    IMG_4928.jpg
    61,6 KB · Weergaven: 41
  • DSCN5839.JPG
    DSCN5839.JPG
    465,4 KB · Weergaven: 54
  • 75e7fe6ac43f9cd468972a8130fbade2.jpg
    75e7fe6ac43f9cd468972a8130fbade2.jpg
    347,1 KB · Weergaven: 54
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
GavinHR is vooreerst nog niet heel blij met deze update:

 
GavinHR is vooreerst nog niet heel blij met deze update:

Ik heb even door de video heengekeken, maar het eerste wat me opvalt is dat hij Android gebruikt. Nu is het bij de apps van DJI helaas zo dat de meeste problemen optreden met Android-toestellen. Ik vraag me af of dat nu ook het geval is. Ik heb zelf nog niet gevlogen met de nieuwe DJI Fly app, dus ik kan niet zeggen of deze issues zich ook voordoen met iOS.
 
Inmiddels is een Android update 1.5.9 uitgebracht waarin de problemen in de versie 1.5.8 lijken te zijn gefikst.
Het lijkt er op dat de problemen vooral Android 11 gebruikers trof.

 
Inmiddels is een Android update 1.5.9 uitgebracht waarin de problemen in de versie 1.5.8 lijken te zijn gefikst.
Het lijkt er op dat de problemen vooral Android 11 gebruikers trof.

Nou, ik stond vanmorgen met de iOS versie van DJI Fly flink te kloten tijdens een productie, ik kon ineens niet meer de ISO aanpassen en ik zag op dat moment nog geen nieuwe versie van de app beschikbaar in de App Store. Heel erg vervelend. Het lijkt wel alsof ze bij DJI echt de weg kwijt zijn en teveel haast hebben gekregen: dit soort dingen moet je gewoon getest hebben voordat je een app over de schutting gooit. Minpunten!
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL en rcee
Nou, ik stond vanmorgen met de iOS versie van DJI Fly flink te kloten tijdens een productie, ik kon ineens niet meer de ISO aanpassen en ik zag op dat moment nog geen nieuwe versie van de app beschikbaar in de App Store. Heel erg vervelend. Het lijkt wel alsof ze bij DJI echt de weg kwijt zijn en teveel haast hebben gekregen: dit soort dingen moet je gewoon getest hebben voordat je een app over de schutting gooit. Minpunten!

Ahum :)

Ik heb even door de video heengekeken, maar het eerste wat me opvalt is dat hij Android gebruikt. Nu is het bij de apps van DJI helaas zo dat de meeste problemen optreden met Android-toestellen. Ik vraag me af of dat nu ook het geval is. Ik heb zelf nog niet gevlogen met de nieuwe DJI Fly app, dus ik kan niet zeggen of deze issues zich ook voordoen met iOS.
 
down load center geeft nog steeds 1.5.8 aan

Maar dit is met eerdere versies van de dji fly app ook gebeurd maar is het nu dan wel 1.5.9 of nog steeds 1.5.8?
 
down load center geeft nog steeds 1.5.8 aan

Maar dit is met eerdere versies van de dji fly app ook gebeurd maar is het nu dan wel 1.5.9 of nog steeds 1.5.8?
Heb je het over DJI Fly App Android of IOS?
Als ik naar DJI Fly - Download Center - DJI ga dan krijg ik toch echt 1.5.9 voor Android:

Algorithm : SHA256
Hash : 9E6D10901125938379064FB262367AF3CA3DF0BC84FF513427262E0FA6EEA0A2
1643119748358-DJI-v1.5.9-220125-1015-50727-official-sec.apk

1643556900244.png
 
Inmiddels is voor zowel IOS als Android de versie 1.5.10 uitgekomen:
1645476325164.png

Volgens de eerste video's geen echt spannende update:
 
Eerst maar eens afwachten of het wel zo goed werkt. DJI heeft de laatste tijd nogal een zooitje van de app gemaakt, dan werkt dit niet dan weer wel en dat weer niet.
 
vandaag na een tijdje niet gevlogen crasht de app, geupdate naar versie 1.5.10 en werkt naar behoren tot nu toe.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
vandaag na een tijdje niet gevlogen crasht de app, geupdate naar versie 1.5.10 en werkt naar behoren tot nu toe.
Ik heb vanmiddag ook even gevlogen, en de app werkte prima. Geen problemen gemerkt.
 
Gisteren gevlogen en 1 probleem gehad en dat was dat het homepoint eerst goed werd weer gegeven en daarna 30 meter bij mij verplaatst was. landen kompas kalibreren werd weer goed weergegeven en daarna weer op een geheel andere plaats ergens 100m verder, en ik bleef echt op de zelfde plek staan, verder geen problemen met de app gehad. Alleen homepoint gevalletje en hij had 21 satellieten.