Mini 2 DJI geeft Mini 2 forse update

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
De reden dat 1.2.4 nog niet op de play store te vinden is, ligt aan vereisten van Google. DJI levert een .APK aan, en blijkbaar moet dat vanaf nu anders gebeuren op de Play Store. DJI is daar nog niet uit en levert dus rechtstreeks de .APK's van hun website.

1.2.4 heeft een change (samen met firmware) naar de MA2 toe. Iets met een cruise control functie. Geen impact op Mini 2.
 
DJI Fly iOS Version V 1.2.4 is uit.
Requires iOS 11.0 or above.
 
DJI Fly iOS Version V 1.2.4 is uit.
Requires iOS 11.0 or above.
Ja. Op de website staat dat ie uit is voor IOS. Maar als je klikt wordt je doorgezet naar de App-store, waar de versie 1.2.2 nog staat.
Voor Android kan je een bestandje downloaden (wel even je android toestemming geven om buiten de play-store om te mogen downloaden).
En de maar voor IOS is het nog even wachten. Denk ik....
 
Ja. Op de website staat dat ie uit is voor IOS. Maar als je klikt wordt je doorgezet naar de App-store, waar de versie 1.2.2 nog staat.
Voor Android kan je een bestandje downloaden (wel even je android toestemming geven om buiten de play-store om te mogen downloaden).
En de maar voor IOS is het nog even wachten. Denk ik....
Daar loop ik nu ook tegen aan, afwachten dus
 
Daar loop ik nu ook tegen aan, afwachten dus
Ik had deze vraag al op het DJI forum gezet. Maar daar werd een beetje vaag gedaan.
En eigenlijk ben ik wel een beetje geschrokken. Want op de Android Playstore staat nog de versie 1.2.1.
Ik heb gelezen, en of dat waar is weet ik niet, maar dat Google is gestopt met updates voor DJI fly.
Gelukkig kunnen Android gebruikers nog via een APK buiten de google Playstore om, updaten.

Ik ben een beginner en heb speciaal voor de DJI mini 2 een iPad mini (2019) aangeschaft. Ik heb daar 1.2.2 opstaan.
Maar ik kan ook niet updaten naar 1.2.4.

Nu hoeft dat (nog) geen probleem te zijn, want het werkt (nog) wel. Maar als de firmware updates doorgaan en de DJI Fly-app blijft op 1.2.2 staan, dan kon dat wellicht problemen gaan geven. En als je geen mogelijkheid meer hebt om te updaten, kan de mini 2 kuren gaan geven, ben ik bang voor.

Het (hardnekkige) gerucht lijkt iets te maken te hebben met soortgelijke problemen (die Amerikanen hebben) met DJI, zoals de problemen met Huawai en tic-toc. Ik hoop maar dat dit slechts een gerucht is, en dat de update binnenkort op de Apple App-store verschijnt, anders heb ik een probleem. Dan is mijn nieuwe iPad mini waardeloos geworden, want die heb ik speciaal aangeschaft voor de DJI mini 2. Ik had een groter scherm nodig. En ik twijfelde nog of ik voor een iPad zou kiezen of een Android Tablet (mijn oude android tablet, de Samsung Galaxy TAB 2 werkt niet samen met de DJI fly app).
 
Ik hoop ook niet dat het bericht klopt, want heb enkel apple apparaten. Ik kan het mij ook niet voorstellen dat Apple dit beleid voert. Ze hebben veel te veel belang bij een goede Chinese relatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: AdriA3
Ik hoop ook niet dat het bericht klopt, want heb enkel apple apparaten. Ik kan het mij ook niet voorstellen dat Apple dit beleid voert. Ze hebben veel te veel belang bij een goede Chinese relatie.
Ik denk dat die ‘boycot’ enkel de hardware zelf omvat. Sowieso is het de overheid zelf en niet zozeer apple die dit verzint.
Apple bied zelfs DJI producten aan op de website (ik heb mijn drone samen met een nieuwe Iphone gekocht op de apple website)
 
  • Leuk
Waarderingen: AdriA3
Aanvulling op vorige post.. ik ben ook in afwachting van de update in de appstore. Vorige update naar 1.2.2 ging niet automatisch bij mij...
 
  • Leuk
Waarderingen: AdriA3
Ik denk dat die ‘boycot’ enkel de hardware zelf omvat. Sowieso is het de overheid zelf en niet zozeer apple die dit verzint.
Apple bied zelfs DJI producten aan op de website (ik heb mijn drone samen met een nieuwe Iphone gekocht op de apple website)
In de google Play-store staat nog versie 1.2.1. Da's een hele oude. Ik kan me niet voorstellen dat DJI dit niet weet. En als ze dat weet, dan zou DJI dit wel corrigeren, lijkt me.
Maar DJI heeft een APK-file op de DJI site geplaatst als oplossing voor Androidgebruikers.
Dus zal er wel iets mis zijn, lijkt mij, anders hadden ze dit probleem al lang opgelost voor IOS-gebruikers. Helaas bestaat er voor IOS niet zoiets als een APK-file, of buiten de app-store downloaden van apps zoals de DJI fly app.
Maar ja, ik heb geen verstand van de relate tussen app stores en app bouwers. hihi.

Mochten er IOS-gebruikers zijn die op de een of andere manier wel konden updaten naar versie 1.2.4, laat het dan even weten.
 
Laatst bewerkt:
Yes!!! Zojuist zag ik dat de nieuwe update 1.2.4. voor de DJI fly-app nu in de Appstore is geplaatst!!

Dus gebruikers van IOS kunnen vanaf nu ook updaten naar versie 1.2.4.

Ik heb zojuist dan ook de DJI-app op mijn iPad mini (2019) kunnen updaten naar 1.2.4.

Dus zijn die geruchten die de ronde doen, gewoon geruchten en dus nergens op gebaseerd.
Excuses voor de door mij gestichte verwarring hierover!

Ik moet leren wat meer geduld te hebben en niet te luisteren naar de hardnekkige geruchten die de ronde doen!
 
Laatst bewerkt:
Yes!!! Zojuist zag ik dat de nieuwe update 1.2.4. voor de DJI fly-app nu in de Appstore is geplaatst!!

Dus gebruikers van IOS kunnen vanaf nu ook updaten naar versie 1.2.4.

Ik heb zojuist dan ook de DJI-app op mijn iPad mini (2019) kunnen updaten naar 1.2.4.

Dus zijn die geruchten die de ronde doen, gewoon geruchten en dus nergens op gebaseerd.
Excuses voor de door mij gestichte verwarring hierover!

Ik moet leren wat meer geduld te hebben en niet te luisteren naar de hardnekkige geruchten die de ronde doen!
Nog niet in Google
 
Nog niet in Google
Als je naar de DJI site gaat, staat daar een APK bestandje. Daarmee kan je buiten google playstore om de nieuwe app downloaden.
Maar je telefoon moet je wel eerst toestemming geven (voor de veiligheid) om ook appjes te kunnen downloaden die niet op de playstore staan. Dus jij kunt ook updaten via een omweg dus.
En, als je dat doet, moet je de toestemming die je hebt gegeven, weer terugzetten. Voor de veiligheid van je foon/tablet.
 
Als je naar de DJI site gaat, staat daar een APK bestandje. Daarmee kan je buiten google playstore om de nieuwe app downloaden.
Maar je telefoon moet je wel eerst toestemming geven (voor de veiligheid) om ook appjes te kunnen downloaden die niet op de playstore staan. Dus jij kunt ook updaten via een omweg dus.
En, als je dat doet, moet je de toestemming die je hebt gegeven, weer terugzetten. Voor de veiligheid van je foon/tablet.
Ja dat weet ik, wilde alleen aangeven dat in Google nog niet beschikbaar was
 
En volgens deze post is volgende quote de reden dat de laatste DJI Fly updates niet in Google Playstore te zien zijn.

Quote: 'UPDATE: There is a chance that the DJI Fly app isn’t updated on the Play Store. Google announced a while back that app developers will have to ensure their apps are packaged as bundles (AAB rather than the standard APK. According to a DroneDJ reader, DJI’s SDK has a bug that prevents it from compiling in this new AAB standard.'

Edit/Add: SDK=Software Developer Kit
 
Laatst bewerkt:
Nou, schiet me lek.

1.2.2 staat nog steeds in de Google Playstore maar krijg vandaag een melding van Samsung Galaxy Store dat 1.2.4 beschikbaar is.
Nu had ik 1.2.4 als als .APK opgeslagen en nog niet geinstalleerd maar toch vaag dat ik de update via Samsung krijg ?
 
Nou, schiet me lek.

1.2.2 staat nog steeds in de Google Playstore maar krijg vandaag een melding van Samsung Galaxy Store dat 1.2.4 beschikbaar is.
Nu had ik 1.2.4 als als .APK opgeslagen en nog niet geinstalleerd maar toch vaag dat ik de update via Samsung krijg ?
Had ik ook heb gewoon op updaten geklikt en ging hem overschrijven. als je op annuleren druk blijft de melding komen.
 
Nou, schiet me lek.

1.2.2 staat nog steeds in de Google Playstore maar krijg vandaag een melding van Samsung Galaxy Store dat 1.2.4 beschikbaar is.
Nu had ik 1.2.4 als als .APK opgeslagen en nog niet geinstalleerd maar toch vaag dat ik de update via Samsung krijg ?
Is logisch hoor.

Het zijn twee verschillende winkels en hebben verschillende goedkeuring eisen.

Dus blijkbaar is het al toegelaten in galaxy store.
 
Is er al iemand die de 1.2.5 DJI Fly App heeft voor zijn Android telefoon? Ik kan hem niet vinden. Voor de I-Phone wel maar dus niet voor Android.
 
Nee, 1.2.4 Dji fly app voor Android is nog steeds de laatste


Samsung Note 20 Ultra 5G
'We thought that we had the answers, it was the questions we had wrong'
 
Is er al iemand die de 1.2.5 DJI Fly App heeft voor zijn Android telefoon? Ik kan hem niet vinden. Voor de I-Phone wel maar dus niet voor Android.
Ik vraag me af waar die lui 1.2.5 download, want op de site van dji zie je 1.2.4.


Mischien is het wel fake of zo.