DJI FPV - Welk certificaat?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

mikeysz

New Member
Lid geworden
2 mrt 2021
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
51
Locatie
Amsterdam
Weet iemand welk certificaat je nodig hebt voor een DJI FPV. Wil er misschien een kopen maar wil eerst zorgen dat ik de juiste certificaten heb (of haal).
thanks!
 
Dat ligt eraan wat je er mee wil, als je op 150 meter afstand van mensen blijft heb je A1/A3 nodig, wil je tot 50 meter van mensen heb je A2 nodig.
En omdat de FPV geen Cx label heeft kom je na 31 dec 2022 in A3 terecht.
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Los van het certificaat, vergeet niet dat als je FPV gaat vliegen een waarnemer verplicht is die de drone in het zicht kan houden. Je mag dus niet BVLOS vliegen in de open categorie.
 
Weet iemand welk certificaat je nodig hebt voor een DJI FPV. Wil er misschien een kopen maar wil eerst zorgen dat ik de juiste certificaten heb (of haal).
thanks!
Als je deze vraag stelt heb je dus klaarblijkelijk geen ervaring met FPV vliegen denk ik zo.
Correct?

Aangenomen dat bovenstaande aanname correct is en je dus geen ervaring hebt (ik ook niet maar zie wel dat dat een compleet ander paar mouwen is dan een Mavic Air vliegen) dan kun je niet eenvoudig wat certificaten halen die het jou simpelweg mogelijk zouden maken FPV te vliegen.

Slagen voor je rijbewijs maakt je geen F1 coureur

'We thought that we had the answers, it was the questions we had wrong'
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Vanwege de snelheid valt de DJI FPV sowieso in A3, heb ik geconcludeerd tijdens mijn A1/A3 cursus.
 
Vanwege de snelheid valt de DJI FPV sowieso in A3, heb ik geconcludeerd tijdens mijn A1/A3 cursus.
Er staat niets over snelheid in de regels, dat is pas zo bij drones met Cx label.
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Je hebt gelijk. Ik keek alvast wat (te) ver vooruit.