DJI Flyaway warranty

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Je krijgt een popup dat er een nieuwe update geïnstalleerd moet worden, waarna je je RC moet "binden" aan je drone.
Alleen is nu mijn drone naar DJI voor reparatie van de valse 40011 gimball error. Als ik een andere drone terugkrijg, ben ik benieuwd wat er van die binding overblijft. Of ik die opnieuw kan binden bijvoorbeeld.
 
Ik had geen fly away garantie. Mijn drone is 24 januari weggevlogen. Vandaag kreeg ik van DJI te horen dat het onder de garantie viel en dat ze mij een nieuwe opsturen. Goede service
 
  • Leuk
Waarderingen: TonioRoffo en Henkwijga
Als je niets hoeft te betalen, is het inderdaad garantie. Bij DJI care moet je bij een flyaway 225 euro aftikken.
 
auw....prijzig! Misschien was er dan toch een fout in de software gevonden
 
  • Leuk
Waarderingen: Henkwijga
Ik had geen fly away garantie. Mijn drone is 24 januari weggevlogen. Vandaag kreeg ik van DJI te horen dat het onder de garantie viel en dat ze mij een nieuwe opsturen. Goede service

Is toch maar normaal, waarom heb je anders de wettelijk 2 jaar garantie voor ?


Als je niets hoeft te betalen, is het inderdaad garantie. Bij DJI care moet je bij een flyaway 225 euro aftikken.

Stel ik mij toch vragen bij hoor dat ze dit nu plots gaan toevoegen aan het Care pack, want de maximale duur is ook 2 jaar, (net zoals de wettelijke garantie) en 2 fly aways inbegrepen dat wil zeggen dat je voor 2 fly aways toch maar even 450 euro mag neertellen das dus de prijs van een nieuwe, en als je buiten dit 2 jaren care pack je drone opnieuw ziet vliegen dan mag je toch een nieuwe gaan kopen...

mvg,
 
  • Leuk
Waarderingen: Tipe
Ja, maar (=nee) alleen als het een user error is. Als uit de logs blijkt, dat het een soft/hardware fout is, krijg je een nieuwe.
 
Ja, maar (=nee) alleen als het een user error is. Als uit de logs blijkt, dat het een soft/hardware fout is, krijg je een nieuwe.

Als je binnen de wettelijke garantie een fly away hebt die niet te wijten is aan de piloot krijg je een nieuwe, stel nu deze nieuwe drone vliegt na 4 maand opnieuw weg, ook niet te wijten aan de piloot, wat dan ? Zijn ze toch verplicht hem opnieuw te vervangen want het is garantie, of sla ik hier de bal mis met mijn redenering?
Terwijl je in het andere geval met het care pack voor 2 fly aways 450 euro moet neertellen.

mvg,
 
Wat dan? Dan krijg je weer een nieuwe. De "normale" garantie is een jaar. En er zijn gevallen gedocumenteerd dat DJI ook na dat jaar de drone vervangt bij een soft/hardwarefout.
 
Wat dan? Dan krijg je weer een nieuwe. De "normale" garantie is een jaar. En er zijn gevallen gedocumenteerd dat DJI ook na dat jaar de drone vervangt bij een soft/hardwarefout.

"Normale" garantie ? Wat bedoel je dan exact ? Wettelijke garantie op consumer producten binnen Europa is overal 2 jaar, dat is bepaald door de Europese wetgeving, richtlijn 99/44/EG.

mvg,
 
  • Leuk
Waarderingen: Foppe
Is toch maar normaal, waarom heb je anders de wettelijk 2 jaar garantie voor ?




Stel ik mij toch vragen bij hoor dat ze dit nu plots gaan toevoegen aan het Care pack, want de maximale duur is ook 2 jaar, (net zoals de wettelijke garantie) en 2 fly aways inbegrepen dat wil zeggen dat je voor 2 fly aways toch maar even 450 euro mag neertellen das dus de prijs van een nieuwe, en als je buiten dit 2 jaren care pack je drone opnieuw ziet vliegen dan mag je toch een nieuwe gaan kopen...

mvg,
Je betaalt de 225 euro enkel wanneer je beroep doet op de fly-away replacement hé, niet op voorhand.

Mooi deal toch?

Verschil garantie/225 euro is of het user error is of niet. Vliegt je drone weg wegens een bug/HW fout, dan is het gratis replacement. Ga je straks de lucht in en je dacht niet aan de 80km/h windstoten en hij verdwijnt richting Tokyo, dan is het 225 voor een replacement.

Mooie deal toch.
 
Ik ben in ieder geval enorm te spreken over de service van DJI!
Ik kreeg vandaag mijn drone binnen met een batterij erbij. Een week geleden heb ik de melding gemaakt n.a.v. een stukje op de site van Dronekenner (Alles over de uitstekende service van DJI in Europa). Niet geschoten is altijd mis dacht ik! Een dag later al antwoord van DJI en heb ik de flightlogs opgestuurd. Weer een dag later kreeg ik te horen dat ze een nieuwe drone gingen opsturen. Ik kon het bijna niet geloven. Precies een week later is de drone al binnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henkwijga
Klopt. Ik kreeg ook een nieuwe drone, een mini 2, opgestuurd na een gimbal calibration 40011 error. Na een week! Gratis. Alleen moet je dan de drone opnieuw binden met je controler en updaten.
Ik heb een tweejarig DJI care plan, maar die werd niet aangesproken, het viel onder garantie.
Ik ben erg tevreden over de service van DJI.