Mavic Mini DJI Fly app wil niet installeren (Mavic Mini vs. Samsung J7)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

LucW

Active Member
Lid geworden
3 mei 2020
Berichten
128
Waarderingsscore
46
Punten
28
Locatie
Twente
Ik heb een DJI Mavic Mini (Fly-more combo) aangeschaft en stuitte direct op het app probleem van DJI Fly app en mijn Samsung J7 (2016), heeft wel Android 8, maar krijg waarschuwingen als ik de Android Version V 1.1.0 APK wil installeren, die de app nodig heeft om te kunnen draaien.
Nu wil de app zich niet laten installeren zonder die Android Version V 1.1.0 APK.
Als ik Android Version V 1.1.0 APK wil installeren krijg ik waarschuwing voor mogelijke schade aan mijn smartphone .... HELP :eek::eek::eek:

Gek eigenlijk want de andere app die ik heb van DJI voor mijn DJI Osmo Mobile 3 (gimball) werkt uitstekend op mijn smartphone.
Heb de vragen al gedropt bij Samsung support ... het is nu weekend, ondanks 24/7 support van Samsung. En op de facebook groep voor de Mavic Mini

:cool: UPDATE in de OPLOSSING:
Betreft de telefoon, dat is opgelost. Samsung J7 (2016) hoe mooi en goed hij nog is, voor al het andere werk, voldeed niet aan de configuratie eisen van de DJI Fly app.
Die moet groter zijn dan:
- (64 bit), quad core
- 2 Ghz
- 3 Gb intern vrij geheugen

(Ik heb met Coolblue al contact gehad, die gaan deze info in de DJI Mavic Mini beschrijving er bij vermelden)
.

Meeste nieuwe telefoons voldoen daar ruim aan, er is een nieuwe Samsung A51 onderweg, waar ik voorlopig een aantal jaren mee vooruit kan.
De oude hou ik voor mijn DJI Osmo Mobile 3 gimball, krijg er te weinig voor terug, zo rond gekeken op marktplaats, kan ik mij zelf filmen als ik met de drone bezig ben, die kan mij volgen. Ik ben een ervaren filmer, weet dat filmen je met meerdere camera's moet doen vanuit verschillende filmhoeken.
 
Laatst bewerkt:
Als ik Android Version V 1.1.0 APK wil installeren krijg ik waarschuwing voor mogelijke schade aan mijn smartphone ....

Als het bestand van een vertrouwde bron komt [download vanaf de dji site] kan je het gewoon installeren, of tenminste kijken of dat lukt.
 
Als het bestand van een vertrouwde bron komt [download vanaf de dji site] kan je het gewoon installeren, of tenminste kijken of dat lukt.
Waarschuwing komt van Android zelf (Google Play)
 
Ik zie hier geen probleem in, bij mij had ie er al opgestaan :)
 
Op facebook groep van Mavic Mini kwam de aap uit de mouw ....

'Je moet 64 bit android hebben en nog 2 ghz quad processer minimum en 3 gb werkgeheugen j7 voldoet daar niet aan'

Samsung zegt over de J7 (2016):
Samsung zelf zegt: Marvell ARMADA PXA1936 64-bit chip met een 1,2 GHz Octa-Core processor.
Memory
RAM Size (GB)
2 GB :(:(:(:(
ROM Size (GB)
16 GB *
Available Memory (GB)*
10.8 GB

.... dus het werkgeheugen is de boosdoener. Oeps .... dat wordt zoeken naar een knappe die dat wel heeft
 
Ai, das net even te karig........even langs de chinees en een Mi 9 Lite scoren voor 175
 
Ai, das net even te karig........even langs de chinees en een Mi 9 Lite scoren voor 175
Niks geen Chinees, zometeen weer import Trump-virus beperking erop, heb al rondgefietst op het internet, mij werd geadviseerd vanuit de Mavic Mini facebookgroep voor een Samsung A50, die app werkt daar op, voor tientje meer was de A51 in de aanbieding bij Coolblue. Kost weer wat maar voorlopig weer voorzien en de J7 gaat in de verkoop.
 
Veel betalen voor weinig hardware, dan is Samsung een uitstekende keuze. Die doet het voorlopig iig wel.
Succes!

Verzonden met mijn Mi 9T en de Dronepilots.nl app