DJI Fly App werkende telefoons

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Zorbat

Active Member
Lid geworden
25 jan 2021
Berichten
346
Waarderingsscore
118
Punten
43
Locatie
Flevoland
Aangezien de DJI lijst voor wat betreft ondersteunde telefoons verre van compleet is lijkt het me handig om een 'sticky' (Mods please) onderwerp hier te plaatsen.

Geen idee waarom DJI bepaalde telefoons niet als ondersteund vermeldt terwijl ze toch gewoon goed werken. Niet getest of?

Andere reden voor dit onderwerp gelegen in het feit dat de telefoon een 64 Bit variant van Android/IOS moet draaien hetgeen nogal lastig te vinden is in specificaties.
Handige app om te bepalen (Android) of het 32 of 64 Bit is staat op Google Playstore maar daar heb je wat pas aan als je de telefoon al in bezit hebt natuurlijk.

Hoeveelheid RAM is niet geheel onbelangrijk i.v.m de 279Mb die DJI Fly App opeist. Tel daar bij op andere app die geinstalleerd zijn en/of services die in de achtergrond draaien, en je zit als snel op <1Gig vrij geheugen op een telefoon met 4Gig RAM.

Ook niet geheel onbelangrijk ivm met kijken via DJI App op een smartphone is het aantal nits dat het scherm kan weergeven.
Mijn Samsung Note 20 Ultra 5G gaat b.v. tot 1609 nits terwijl de Samsung A51 slechts 565 nits haalt.


Graag de volgende informatie vermelden:

-Merk en type telefoon (eventueel hoeveelheid RAM als er diverse varianten van een bepaald type toestel zijn),
-OS (Major version en patch level)
-DJI Fly app versie

Voor de volledigheid meteen links naar de telefoon specs op GSMARENA.

=====================================================================================

  1. Samsung Note 20 Ultra 5G 12Gig RAM 256Gig SD, Android 11 (security patch level 1 Maart 2020), DJI Fly App 1.3.0
  2. Samsung A51 4 Gig RAM 128Gig SD, Android 11 ((security patch level 1 Februarie 2020), DJI Fly App 1.3.0
 
Hoi, ik deed even een snelle zoekopdracht en vond meteen dit:
Een "onofficiele" compatability lijst, die zo te zien al een aantal jaren wordt bijgehouden.

Geen idee of hij up-to-date is, maar zie wel de samsung galaxy 20 etc. er tussen staan, dus het lijkt er wel op.
succes ermee ;)